Roditelji i osobe koje se brinu o djeci vrlo dobro poznaju borbu s djecom kada govorimo o dijeljenju. Najčešće djeca ne žele dijeliti igračke s ostalom djecom i tada roditelji žele svoje dijete naučiti kako stvari treba dijeliti. No prema novo provedenom istraživanju djeca će moći naučiti što znači dijeliti tek u dobi od 5 godina. Istraživanje je provedeno na Sveučilištu Warwick pod vodstvom dr. Alicia Melis. Davanje i uzimanje vještina je koja se uči od malih nogu.
Otvaranje ladica
Svakodnevno kroz život dolazimo u situacije da moramo podijeliti neke stvari, no isto tako da moramo i naučiti primit stvari. Dr. Melis je željela istražiti dob u kojoj ljudi nauče shvaćati vrijednost davanja i uzimanja. Eksperiment je preveden na 96 djece u dobi od tri i pol do 5 godina i na 12 čimpanza. Ispitanici su raspoređeni u parove te su morali otvarati ladice naizmjence, kada bi jedna strana otvorila ladicu i preuzela nagradu, duga strana nije imala više nagradu. Svaki par sudjelovao je u 24 eksperimenta, dok su čimpanze sudjelovale u 48 eksperimenata te zatim u još 48 s drugim partnerom.
Sukob interesa
Analizom dobivenih rezultata istraživači su došli do spoznaje kako djeca u dobi od 3 i pol godine ne mogu riješiti tzv. sukobe interesa kao što mogu djeca u dobi od pet godina. Djeca uče kroz život davati i uzimati te takvu strategiju uče i razvijaju kroz život. Djeca i nisu svjesna uzajamne interakcije koje su potaknule prošle događaje. Kao na primjer "bila je dobra prema meni, pa ću i ja biti dobra prema njoj“. Rezultat ovog eksperimenta ukazuje na to kako su složenije planiranje i razmišljanje prijeko potrebne vještine za tzv. uzimanje i davanje.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....