Ponijela sam kući limenku pića koje su one dvije ženice promovirale i pogledala "mala" slova... Predivno, vidjet ćete.
 Foto: iStock
Razmišljate li...

Vi birate: Ne dozvolite da marketinška industrija brine o vašem zdravlju

Veliki, veliki problem je što mnogi od nas još uvijek misle da se drugi (institucije i proizvođači hrane) brinu o našem zdravlju. A ustvari je njihova briga, u velikom broju slučajeva, usmjerena samo i isključivo na profit!

U poslijednje vrijeme sam se, pomalo neplanirano, bavila temom marketinga. U knjizi koju upravo čitam, postoji rečenica: "Dvije najviše plaćene vještine na svijetu su prodaja i marketing."

Ta rečenica jako dobro objašnjava ono o čemu vam danas želim pisati, ali moram vas odmah na početku upozoriti - ova kolumna neće uopće biti vesela. Zapravo, čak sam se dvoumila treba li pisati o ovoj temi jer vjerujem da očekujete od mojih tekstova da budu pozitivni i poticajni, ali prevagnuo je osjećaj da vam o ovome jednostavno - MORAM pisati!

U petak sam, zahvaljujući jednoj dragoj polaznici, prisustvovala izuzetno zanimljivoj konferenciji o digitalnom marketingu. U punoj dvorani, ja sam vjerojatno bila jedina iz sasvim drugačije branše - mala crna ovca.

Svašta sam naučila i spoznala

Konferencija je bila odlično organizirana i svi predavači i teme vrlo zanimljivi. Naučila sam puno korisnih stvari - od aktualnih zakonskih akata, preko novih trendova promoviranja putem popularnih YouTubera do najnovijih smartphone aplikacija.

Ali... e tu sad dolazi onaj nezgodni "ali" - obzirom da nisam u toj branši, nisam potpuno "ušla u frekvenciju" zanimanja za razne aspekte promoviranja, nego sam sve to promatrala i s male udaljenosti - iz svog kuta.

I tako me, za vrijeme predavanja dviju (vrlo simpatičnih i profesionalno kompetentnih) žena o tome kako su osmislile kampanju kako bi promovirale jedno poznato piće tinejdžerima, doslovno počela hvatati mučnina u želucu. Naglasak priče bio je na koracima kreiranja te kampanje, koja je bila revolucionarno drugačija i na njenom konačnom uspjehu - mladi su je prihvatili!

Dok je ostatak dvorane pljeskao, ja sam ovoga puta držala ruke u krilu pitajući se, jesu li se te dvije simpatične i sposobne žene srednjih godina, i u jednom trenutku upitale na što su to upravo nagovorile horde mladih ljudi? Jesu li uopće svjesne da su ih potakle da u sebe ulijevaju otrov?

Možda su plaće za marketing i prodaju tako visoke jer se njima ponekad zapravo kupuje nečija duša? Obećanje da se neće misliti svojom glavom, da će se zažmiriti na moral i naprosto služiti velikoj i moćnoj kompaniji? Da ćemo promovirati i ono što je nezdravo?

Njihov pravi cilj

U pauzi sam, pijući svoju vodu, promatrala kako sudionici konferencije, mahom mladi ljudi, posežu u hladnjake koji su bili napunjeni pićima o kojima je malo prije bilo riječ i bez imalo razmišljanja ih iskapljuju u dahu.

Veliki, veliki problem je što mnogi od nas još uvijek misle da se drugi (institucije i proizvođači hrane) brinu o našem zdravlju. A ustvari je njihova briga, u velikom broju slučajeva, usmjerena samo i isključivo na profit!

Mi smo ti koji se trebamo pobrinuti o svom zdravlju - što više se informirati i pažljivo birati ono što unosimo u sebe!

Današnji čovjek zapadne civilizacije prečesto se odnosi prema svom tijelu kao da ga je našao na cesti, kao da će ga, ako ga ošteti, moći lako zamijeniti (poput automobila). A kad se dogodi bolest, to gotovo da se smatra pehom! Kladim se da nijedna mlada osoba koja danas pije te lijepo zapakirane otrove, ukoliko se razboli neće posumnjati da su oni uzrok.

Pogotovo su opasna pića koja se reklamiraju kao "bez šećera, nula kalorija." Još pred nekoliko godina naručila sam i pročitala knjigu "Slatki otrov" autorice Dr. Janet Starr Hull, u kojoj je na primjeru svog zdravlja istražila štetnost umjetnog zaslađivača aspartama i protuzakonite načine kako je odobren za upotrebu. Pokušavajući smršaviti konzumitrajući "zero" pića s aspartamom, samo je još dodatno dobivala na težini, potpuno joj se poremetio rad štitnjače i dobila je još mnoge druge zdravstvene probleme. Nakon što je izliječila sebe, posvetila je život educiranju ljudi o štetnosti umjetnih zaslađivača.

Pe eto, da i ja ne pričam općenito, ponijela sam kući jednu limenku opisanog popularnog napitka za kojim toliki posežu bez razmišljanja, pročitala ona mala slovca povećalom i potražila značenje sastojaka, nalazeći namjerno info na stranicama koje se bave službenom (a ne alternativnom) medicinom i farmaceutikom.

Pa evo što su one dvije ženice uspješno nagovorile omladinu da konzumira:

1. Fosfornu kiselinu (E338)
"...Velike doze mogu omesti resorpciju kalcija,magnezija i željeza u organizmu, te uzrokovati kalcifikaciju mekih tkova, posebice bubrega... Mogu smanjiti koštanu masu i kreirati kamence...Izbjegavati!"

2. Aspartam
"...Razgradnjom ovog sladila kao nusprodukti nastaju i alkohol metanol te, po kancerogenim svojstvima poznat - formaldehid. Iako je odobren od američkog Zavoda za zaštitu zdravlja (US FDA) kao siguran dodatak za hranu, aspartam je jedna od najopasnijih supstanci kojoj su ljudi ikada bili izloženi."

3. Acesulfam - K
"Unatoč tome što nije odobrena masovna upotreba, u širokoj je primjeni u svakodnevnoj hrani, ljekovima, kozmetici... Znanstvena su istraživanja jasno pokazala da acesulfam K, kao i neka druga umjetna sladila, kod eksperimentalnih životinja uzrokuje rak i povećava izglede za pojavu raka kod ljudi... Izbjegavati!

4. Ciklamat
"...Odobren je u 50 zemalja svijeta, dok je u ostalim zemljama skinut s liste sigurnih aditiva, zbog sumnje da izaziva karcinom mokraćnog mjehura i druge karcinome..."

Predivno, zar ne?

I zato ću današnju kolumnu završiti velikom molbom na sve vas: Molim vas, čitajte deklaracije! Molim vas educirajte svoju djecu da ih čitaju i da se zanimaju za značenje svakog sastojka kojeg unose u sebe! Ako je potrebno, isprintajte im opise koje nađete na internetu i zalijepite na svaki proizvod (kao sto sam ja činila svojoj djeci, koja su bila uvjerena da "ako se prodaje, onda je sigurno zdravo"). Moramo se svi probuditi i postati vitezovi koji brane svoja tijela od otrova koji se nekome drugome "isplate"!
Također, educirajte druge ljude! Svaki put kad netko tko stoji na blagajni u redu ispred ili iza mene, a vidim da je kupio neki otrovni napitak ja osjećam moralnu obvezu upozoriti ga. I svaki put to i učinim. Napravite to i vi!

I have spoken. Howgh.

Linker
22. studeni 2024 02:00