Emocionalna inteligencija može se opisati kao sposobnost razumijevanja, tumačenja i upravljanja vlastitim osjećajima te kao vještina primjene tih sposobnosti na vlastita psihološka stanja i reakcije na razne događaje tijekom dana, a omogućuje i razumijevanje stanja i reakcija drugih ljudi.
Koje prednosti donosi
Ona donosi mnoge prednosti u najrazličitijim aspektima života. Primjerice, osobe s većom emocionalnom inteligencijom lakše uspostavljaju i održavaju prijateljske ili intimne veze te se puno lakše prilagođavaju i uklapaju u situacije u kojima sudjeluje veći broj ljudi.
Osim toga, uspješnije su u razumijevanju vlastitih psiholoških stanja, što ujedno znači da učinkovitije izlaze na kraj sa stresnim situacijama te su manje sklone depresiji.
Osobe s visokom emocionalnom inteligencijom ne boje se promjena i lako im se prilagođavaju jer razumiju da su one nužan dio života. Samosvjesne su jer znaju točno u čemu su dobre i koje su im slabosti pa lakše odabiru poslove i radnu okolinu koja im najbolje odgovara.
Još jedna vrlina emocionalno visokointeligentnih osoba je sposobnost empatije, razumijevanja drugih i suosjećanja s njima te sposobnost poistovjećivanja (koja može biti vrlo korisna u poslovnom okruženju). Takve su osobe uravnotežene, znatiželjne i otvorene za sve što je novo i, ono što je možda najljepša osobina, zahvalne su. Emocionalno visokointeligentne osobe su zadovoljne svojim životom i u svakoj sitnici mogu pronaći razlog da budu zahvalne.
Znak emocionalne inteligencije je i sposobnost prihvaćanja konstruktivne kritike bez povrijeđenosti, tjeskobe ili ljutnje te sposobnost da se uvidi vlastita pogreška i ponudi isprika.
Lakše je preko telefona
Poslovna i obiteljska komunikacija u velikoj se mjeri preselila online. Jesmo li s razvojem tehnologije izgubili sposobnost suosjećanja, jer kako možeš suosjećati s nekim koga ne gledaš u oči uživo? Istraživanje provedeno na Yale University School of Management pokazalo je da je naš sluh moćniji od vida kad je riječ o točnom prepoznavanju emocija, odnosno da ljudi mnogo preciznije prepoznaju emocije drugih kad samo čuju njihov glas nego kad ih istodobno gledaju u lice.
Drugim riječima, lakše nam je prepoznati nečije emocionalno stanje preko telefona nego uživo, možda zato što smo tada usredotočeniji na nijanse u tonu sugovornikova glasa.
EQ SE MOŽE POVEĆATI
Američki psiholog Daniel Goleman u knjizi Emocionalna inteligencija navodi pet osnovnih aspekata emotivne inteligencije koji se mogu razviti.
To su:
- svjesnost
- samokontrola
- motivacija
- empatija
- socijalne vještine.
Svjesnost možete uvježbati tako da razmišljate o svojim osjećajima. Za razvijanje samokontrole odlične su meditacija i vježbe disanja. Motivacija se razvija tako da pokušate dokučiti koji su skriveni razlozi zbog kojih želite postići neke ciljeve, empatiju tako da pokušate iz govora tijela pročitati stanja, a društvene vještine tako da, primjerice, tijekom razgovora nastojite biti što usredotočeniji na sugovornika.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....