TISUĆU ZAŠTO, TISUĆU ZATO

Halo, halo, kad vozi katamaran Split - Zagreb?

Djelatnici Centra 981 odgovorit će na sva opća pitanja, ali ne i na ono gdje se nalazi njihovo sjedište
 Ronald Goršić/CROPIX

ZAGREB - Dobili ste službu općih informacija 981. Dobar dan, izvolite.

- Molim vas, gdje se nalazi sjedište službe općih informacija 981?

- Molim?! Kako to točno mislite, gdje se nalazi?

- Ma, naime, lutamo po Buzinu, a imamo dogovor u 11 sati u vašem sjedištu i ne bismo htjeli kasniti, pa...

- Tu vam informaciju ne možemo dati.

- Ali, niste li vi služba općih informacija, koja ima odgovor na svako pitanje...

Ostali smo bez odgovora - i teksta. Prespojili su nas na šeficu odjela, čije nas upute vode na pravi put.

Informacije 24 sata na dan

U vrijeme kad hrvatsko izaslanstvo na Konvenciji o međunarodnoj trgovini ugroženim vrstama u Dohi niječno odgovara na pitanje “je li Doha glavni grad Katara?”, kad na “Milijunašu” čujemo da su “Ivica i Janica likovi iz poznate bajke” ili da se “na tehničkom pregledu automobila kontrolira čistoća pepeljare”, odlazak u centar Službe za opće informacije 981 čini se neformalnim mjestom za provjeru prosječne intelektualno-obrazovne razine nacije.

Zbog lutanja malo smo zakasnili, no ljubazna voditeljica službe Melita prima nas s razumijevanjem i odvodi do djelatnika koji 24 sata dnevno građanima daju informacije.

Servisne obavijesti

Djelatnici strpljivo odgovaraju na upite i daju opće informacije koje zanimaju građane. U prostoriji je tiho, poput jeke odzvanja samo uobičajeni “Dobar dan, izvolite”.

Tečajne liste, razna događanja u gradu, radno vrijeme trgovačkih centara, stanje na autocestama, položaj ulica i cestovne udaljenosti, vremenske i bioprognoze, komunalije, glavni gradovi država... uobičajena su pitanja na koje službenici svakodnevno odgovaraju. No, tražena roba nisu samo servisne informacije.

U poslu nakratko prekidamo Sanju koja već 20 godina radi u Centru kao operater. U svome radnom vijeku naslušala se svega i svačega, a znanje i iskustvo stečeno na poslu nisu joj dovoljno jamstvo da će uspjeti dati zadovoljavajući odgovor. Kao ni enciklopedije razasute po njezinu stolu, bogata baza raznih podataka i svemogući internet. Katkad je ipak zateečena neobičnim i bizarnim pitanjima građana.

Kako odgovoriti?

- Recite mi vi, molim vas, kako biste odgovorili na pitanje kad vozi katamaran Split - Zagreb ili kakvo je danas vrijeme u Etnografskome muzeju?

Uoči važnih sportskih natjecanja ljudi pitaju možemo li im dati popis kafića koji imaju televizor. Kako da ja na to odgovorim - pita se Sanja.

Nije jedina koja nije kadra odgovoriti na “svemirska” pitanja. Takve su situacije iskusili svi djelatnici, koji na tom poslu i sami postaju “bankari”, “prometni stručnjaci”, “meteorolozi”, “vodiči”...

Prepričavaju nam kako se ljudi raspituju za čovjeka u Elektri zaduženog za mijenjanje žarulja, pitaju kako se zove misica koja liže sladoled ili kad radi King Kong.

- Misle na King Cross. Nazvao me i kolega iz Leksikografskog zavoda i zamolio da mu kažem kako se ispravno piše - ‘milijun’ ili ‘milion’.

Neki, pak želi ispasti fini pa na pitanje ‘Ima li u Solinu knjižnica?’ dodaju ‘Znate, to vam je ono gdje se posuđuju knjige’ - smije se Ana.

‘To nije opća informacija’

Alojz, stručnjak za sport, javlja se na telefon.

- Dobar dan, izvolite.

- Hoće li Rooney igrati protiv Bayerna u uzvratnoj utakmici - pita znatiželjnik.

- Vjerojatno neće, no s Fergusonom se nikad ne zna - odgovara Jukić.

Pitamo Melitu za djelatnicu s početka priče, koja nam nije htjela reći gdje se nalazi sjedište službe 981. Ime joj je Jasmina i pokušava odgovoriti na pitanje kolika je godišnja potrošnja pačjeg mesa u Hrvatskoj. Zanima nas zašto nam nije htjela odgovoriti.

- To pitanje nije opća informacija - kaže.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
21. rujan 2024 12:42