VIZUALNO OSVJEŽENJE

Fiat Punto: Grande nestao iz imena, ne i cijene

Uz lagano vizualno osvježenje Fiatov bestseller ponudu je obogatio modernim, štedljivim i ekološki prihvatljivim motorima, no za njegov budući prodajni uspjeh važnija je činjenica da su osnovni modeli postali tek neznatno jeftiniji

Od predstavljanja Fiata Punto Evo prošlo je tri godine i uobičajeni redizajn nije mogao izostati. No, za Fiat to je ujedno bila prilika i za okončanje dvostrukog života najprodavanijeg modela koji se kroz šest generacije od 1993. do danas prodao u više od 8,5 milijuna primjeraka. S redizajnom tako nestaje dilema Evo ili Grande, pa odsad postoji samo Punto. Redizajn istodobno ne donosi značajnije promjene u izgledu. Sve se svelo tek na skidanje elemenata koji nisu izazvali oduševljenje među tradicionalnom Fiatovom klijentelom.

Nestala je kromirana letvica na nosu ispod zaštitnog znaka, kao i crne zaštitne ploha na odbojnicima. Punto se vratio čistim uglađenim površinama koje je svojedobno odredio Giugiaro. No, uz vizualno osvježavanje stižu i dva nova motora - dvocilindrični turbo benzinski TwinAir, te druga generacija dobro poznatog 1.3 MultiJet turbo dizelaša sa 85 KS. Za oba motora Talijani deklariraju ekstremno malu potrošnju: 4,2 litre za 0.9 MultiAir, te 3,5 za maleni dizelaš.

Talijanski su dvocilindrični MultiAir (875 ccm) prilagodili novim uvjetima. Zadržao je istu snagu kao i originalna izvedba predstavljena u modelu 500, a nova mu je elektronika poboljšala razvijanje snage kroz cijelu upotrebljivu zonu okretaja. Ugradnja zamašnjak podijeljenih masa, te nove radilice kao i novi nosači motora, umanjili su vibracije i buku. Motor uvjerljivo vuče već od 1500 okretaja i nema potrebe za njihovim drastičnim podizanjem pri samom startu. Jedan od razloga je i novi omjer prijenosa u mjenjaču sa šest stupnjeva.

Prvih pet posloženo je prilično gusto, dok je šesti jako dugačak i idealan za dugačke ravne dionice. Motor se lako zavrti do 6000 okretaja, ali zvuk nije posebno privlačan. Tvornica tvrdi da do stotke stiže za 12,7 sekundi i da mu je najveću brzina 172 km/h. Upravljač je progresivan i ugodan, ali ne i pretjerano brz.

Uz štedljivi MultiAir ide i poseban paket opreme i uređenja unutrašnjosti, ali sve pada u sjenu cijene, za oko 7000 kn više od 1.4 verzije. Ukupno je u ponudi čak 10 motora (tri dizelaša, pet benzinaca i dva plinaša), te šest paketa opreme uz koje ide i bogata lista dodatnih elemenata. No, zato će bazni model 1.2 sa 69 konja (s unutrašnjosti nalik Grande Puntu), stajati 72.990 kuna, a u ponudi će biti čak 10 motora, te šest paketa opreme, uz koje stiže i bogata lista dodatne opreme.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
25. studeni 2024 02:31