ZA SNIJEG I MAKADAN

Fiat Freemont: Obogaćen pogonom na sva četiri kotača i automatskim mjenjačem

Za snijeg i makadam Talijanski SUV američkih korijena obogaćen je integralnim pogonom i automatskim mjenjačem Od lipnja do prosinca prošle godine, Fiat je prodao preko 25.000 Freemonta. Nakon starta iznad svih očekivanja (+5000), u Torinu su s optimizmom ušli u 2012. i planove povećali za 20 posto.

Vjeru u uspjeh podložili su i novom verzijom Freemonta, s pogonom na sva četiri kotača i automatskim mjenjačem sa šest stupnjeva prijenosa ukomponiranim sa dva motora, dizelskim 2.0 i benzinskim 3.6 V6. U normalnim uvjetima za pogon se koriste samo prednji kotači, no čim dođe do proklizavanja, uz pomoć elektromagnetske spojke smještene ispred stražnjeg diferencijala, snaga motora prenosi se i na stražnje (pri čemu je moguće prebacivanje do 45 posto momenta na stražnju osovinu).

Učinkovitost takvog sustava isprobali smo na snijegu i ledu uz kratki izlet na makadamsku podlogu. Prvi utisci su vrlo pozitivni, no ono što ne impresionira je mjenjač, odnosno logika njegova rada. Naime, čak i kad se vozi s malo gasa, izmjene stupnjeva odrađuje na visokim okretajima što u konačnici utječe na potrošnju. Prema tvorničkim podacima dizelski 2.0 sad troši 7,3 l, što je gotovo litru više. Integralni pogon donio je i dodatnih 150 kg mase, krajnja brzina sa 195 km/h pala je na 184, dok do stotke sad treba desetinka više (11,1 s). No, Freemont je, uz sve to, postao i skuplji, u prosjeku za oko 35.000 kuna. potpisi

Osim 4x4 pogonom ponuda je obogaćena i trećim, najluksuznijim paketom opreme nazvanim Lounge. Uključivanje stražnjeg pogona u potpunosti je prepušteno elektronici koja spremno reagira na svako proklizavanje prednjih kotača

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
25. studeni 2024 01:05