Kada sustav u potpunosti zaživi i naše posjete liječniku će se prorijediti.
 Foto: iStock
Sve više se digitaliziramo

Do zdravstvenog kartona preko sustava e-Građani, do doznaka putem aplikacije

Osim što ćemo putem sustava e-Građani napokon dobiti uvid u svoj zdravstveni karton, putem nove mobilne aplikacije i portala moći ćemo zatražiti obnovu terapije od liječnika, tražiti ga doznake...

Od današnjeg dana uz eKarton u probni rad na nacionalnoj razini pušten je i Portal za pacijente koji je namijenjen svim građanima. Dostupan je putem sustava e-Građani i može mu pristupiti svaki autorizirani korisnik. Za pacijente ovaj portal predstavlja svojevrsni prozor u njihov osobni eKarton. Na jednostavan način portal će obuhvatiti medicinske i administrativne podatke u digitalnom obliku, izvijestilo je Ministarstvo zdravlja na svojim internetskim stranicama.

Sve na jednom mjestu

U prvoj fazi će građani kroz Portal za pacijente moći vidjeti svoje propisane i izdane lijekove te nalaze i otpusna pisma iz bolnica i ustanova specijalističko-konzilijarne zdravstvene zaštite (SKZZ). Putem portala za pacijente građani će moći samostalno dodatno upravljati pravima pristupa, a k tome će vidjeti i detalje o tome tko je i kada pristupao pojedinim dijelovima njihovog eKartona.

Portal će pacijentima omogućiti aktivniju ulogu u interakciji sa zdravstvenim sustavom, a djelomično će rasteretiti i liječnike jer će im omogućiti učinkovitije upravljanje administrativnim dijelom posla.

Svi podaci dostupni kroz portal zapravo su objedinjeni i strukturirani osobni zdravstveni podaci o pacijentu, koji su putem različitih aplikacija poput eRecepta ili eUputnice već prikupljeni i pohranjeni u postojeći Centralni informacijski zdravstveni sustav - CEZIH. Svi podaci nalaze se na sigurnom i višestruko zaštićenom sustavu te nisu javno dostupni.

Mobilni portal za pacijente

Istovremeno s Portalom za pacijente, kojem se pristupa kroz sustav e-Građani, u probni rad bit će pušten i mobilni portal dostupan s posebne web adrese. Na početku će mobilni portal za pacijente biti dostupan skupini od oko milijun i pol građana. Mobilni portal omogućit će komunikaciju pacijenata s liječnicima i putem mobilnog telefona, kroz samostalnu mobilnu aplikaciju. To znači da će, primjerice, ovim načinom biti moguće naručivanje u ordinacije obiteljske medicine, slanje zamolbe za obnovu kronične terapije, a bit će moguće poslati i zamolbu za neke uobičajene administrativne dokumente, npr. doznake.
Po obradi zamolbe ili nakon dodjele termina pacijent će, opet kroz mobilni portal, automatski primiti odgovarajuću povratnu informaciju.

Testni period

U probnom će razdoblju pacijentima za komunikaciju putem mobilnog portala biti dostupno ukupno 939 timova opće/obiteljske medicine, 165 pedijatrijskih timova, 140 ginekoloških te 372 tima dentalne medicine.

Linker
04. studeni 2024 21:24