Bilo bi lijepo kada bi nam posao svima pričinjao zadovoljstvo, no to u mnogočemu ovisi o našim šefovima...
 Foto: iStock
Načela uspjeha

Zapamtite, pravi lider zna motivirati zaposlenike

Šefovi se obično najmanje bave najboljim zaposlenicima, jer njima "ionako dobro ide". No, upravo se oko najboljih treba najviše potruditi kako bi svakodnevno davali vrhunske rezultate.

Piše: Iva Belé, mr. oec., Certificirani trener Canfield metodologije i trener Načela uspjeha, www.ivabele.com, Ova e-mail adresa je zaštićena od spambota. Potrebno je omogućiti JavaScript da je vidite.



Izjava koju često čujem je kako, iako ima puno nezaposlenih, poslodavcima nedostaju kvalitetni zaposlenici. Pa gdje su nestali svi oni talenti, iskustva i entuzijazam iz vremena kada su ih poslodavci zaposlili? Radi li se samo o niskoj motivaciji i "smanjenom dotoku goriva", a kvalitete s početka karijere još uvijek postoje?

Radite s najboljima

Premda posjeduju brojne kvalifikacije, najboljima se često premalo bavimo jer "njima ionako dobro ide". Bavimo se onima kojima "ne ide". No upravo su ti najbolji oni u koje trebamo uložiti maksimalan trud kako bismo svakodnevno od njih dobivali rezultate.

Provjerite koliko su im projekti na kojima sada rade izazov, a koliko rutina. Dajte im prave zadatke koji će angažirati njihove privremeno zaspale resurse i one u kojima će se opet osjetiti važnima i živima.

Dopustite im da sami odaberu suradnike na projektu i ne provjeravajte ih zbog sitnica. Otpustite kontrolu nad njima, dopustite njihovoj kreativnosti da se razmaše, no postavite jasne ciljeve i točke u kojima ćete mjeriti rezultate. Ovakav pristup pokazuje zaposlenicima vaše povjerenje i to koliko ih cijenite.

U svakom timu postoji dio onih bez sposobnosti i s manje pozitivnim namjerama, koji "miniraju" posao. Probajte ih detektirati i barem za početak držati podalje od najboljih. Najbolji moraju osjetiti vaš iskren interes za projekt i njihove aktivnosti. Dajte im redovito iskrene informacije o tome koliko su pojedinu fazu uspješno odradili. I najvažnije - oni moraju osjetiti da je i vama stalo da projekt uspije. Ako oni najbolji u vama ne prepoznaju autentičnog lidera, cijela postavka pada u vodu.

Što ćete dobiti?

Najbolji zaposlenici često rado žele podučiti i ostale u timu svojim vještinama. Ukažite im povjerenje i dopustite da znanje prenesu drugima. Mogućnost da prenesu svoje znanje također mogu shvatiti kao pozitivnu povratnu informaciju.

Potičite višu svrhu

Iako gotovo svaka tvrtka ima svoju misiju i viziju, i dalje zaposlenici ne znaju kako svojim svakodnevnim radom pridonose toj misiji i viziji. Jedan od gorućih izazova u tvrtkama je "neuključenost" djelatnika.

Istraživanje tvrtke Gallup, koje provodi redovito već nekoliko godina, pokazuje da je u svijetu čak 87 posto zaposlenika "neuključeno" ili "neangažirano". Oni su poput kvalitetne opreme koju ne koristite.

Ako zaposlenicima pokažete primjerom koliko svako njihovo radno mjesto pomaže ostvarenju te svrhe, motivirat ćete ih na svakodnevan maksimalni angažman. Oni postaju "dioničari uspjeha" tvrtke, a ne više samo zaposlenici koji odrađuju minimalni posao. Pojasnite zaposlenicima koliko kvalitetnih i humanitarnih aktivnosti provodi vaša tvrtka i uključite ih u njih.

Upoznajte zaposlenike koji inače nisu u direktnom kontaktu s korisnicima, s ljudima koji koriste vaše proizvode ili usluge. Omogućite izravnu komunikaciju između njih koja će možda završiti i nekim unapređenjem. Što bolje razumijemo viši cilj radi kojeg nešto radimo, to više raste naša vrijednost i vrijednost našeg radnog mjesta.

Foto: iStock
Smijeh, radost, pa i šale povremeno su dobrodošli i u uredu.

Pokažite iskreno zanimanje

Iskreno zanimanje za osobu najučinkovitiji je način učvršćivanja odnosa. Sastanci 'jedan na jedan', koliko god vam vremena oduzimali, najbolja su investicija.

Na sastanku saznajte kako vi ili vaša tvrtka možete podržati osobnu životnu svrhu zaposlenika. Koji bi posao zaposlenik za nekoliko godina doista želio raditi? Koja su mu područja interesa trenutno važna? U kojem smjeru se želi razvijati? Podržite ga i tako što ćete poštovati ravnotežu njegova poslovnog i privatnog života. Pitajte ga za savjet. Dopustite mu da i on ocijeni vas i predloži načine na koje bi se vaša međusobna komunikacija bolje razvijala. Primijetite li da vam je više zaposlenika dalo slične teme koje bi trebalo unaprijediti, svakako razmotrite povratne informacije.

Mora biti zabavno

Da, bez obzira na to koliko mislili da to nije važno, povremeno na poslu treba biti zabavno. Kao menadžer budite opušteni u svakodnevnoj komunikaciji. Smijeh i povremene šale su dobrodošli. Izbjegnite rutinu organiziranjem tematskih stanki.

Iznenadite zaposlenike tematskim sastancima bez prethodne najave. Omogućite im da se i tjelesno aktiviraju tijekom posla i prošetaju nekoliko minuta bez ustručavanja. Dopustite im da radno mjesto bude njihova mala oaza, uvijek uredna, no s osobnim štihom.

Iznenadite ih pažnjom koju ćete im povremeno pokazati, a mogućnosti su bezbrojne:

  • skratite im radno vrijeme petkom,
  • otiđite svi zajedno na ručak;
  • organizirajte pranje automobila zaposlenika na parkiralištu tijekom radnog vremena,
  • omogućite im edukacije koje su im važne za zdravlje i privatni život (primjerice, tečaj zdravog kuhanja),
  • organizirajte tjelovježbu prije radnog vremena itd.

Budite primjer

Dolazite prvi na posao. Budite točni i nemojte kasniti na sastanke. Njegujte pristojnu i kvalitetnu komunikaciju sa suradnicima i zaposlenicima. Priznajte ako nešto ne znate i to što prije savladajte. Ponašajte se autentično i živite sve ono što očekujete od drugih.

Znate li koja je razlika između vrhunskih i prosječnih tvrtki?

Navedeni pristup sigurno donosi rezultate. Ovisi o nama koliko smo spremni voditi druge na ovakav način. Razlika između vrhunskih tvrtki i onih prosječnih upravo je u tome što vrhunske tvrtke njeguju entuzijazam zaposlenika kao najvrednije gorivo, kako bi oni davali iznimne rezultate svakodnevno. Mislite da takvo što ne postoji? Pročitajte više o zaposlenicima Googlea pa ćete uvidjeti da je sve to vrlo moguće.

Linker
22. studeni 2024 14:51