Definicija muževnosti sve se više udaljava od tradicionalnih, i po mišljenju mnogih, toksičnih normi. Nakon što je stoljećima bila karakterizirana fizičkom snagom, potiskivanjem emocija i sociokulturnom moći, najutjecajniji muškarci današnjice polako redefiniraju muževnost uključujući karakteristike kao što su suosjećajnost, osjećajnost, iskrenost i empatičnost. I u punom jeku ovog trenda mijenjanja definicije muževnosti, nameće se potreba da se zapitamo: što muškarce danas čini sretnima?
Pozitivno stanje uma
Kako bi odgovorili na to pitanje, tvrtka Harry‘s, koja kreira proizvode za mušku njegu, u suradnji sa Sveučilištem University College iz Londona i psihologom John Barryem (suosnivačem odjela muške psihologije pri Britanskom psihološkom udruženju) proveli su istraživanje pod nazivom Harry‘s Masculinity Report u koje je bilo uključeno 5000 muškaraca u dobi od 18 do 95 godina iz cijelog SAD-a, među kojima su bili pripadnici različitih rasa, različite spolne orijentacije, različitog stupnja obrazovanja, različitih prihoda i tako dalje. Ispitanicima su se postavljala pitanja o njihovom osjećaju sreće, samopouzdanja, emocionalne stabilnosti, motivacije, optimizma i osjećaja da imaju kontrolu nad svojim životom. Zatim im se postavilo pitanje koliko su zadovoljni svojim karijerama, vezama, količinom novaca kojim raspolažu, ravnotežom posla i privatnog života, fizičkim izgledom i mentalnim zdravljem, a zamoljeni su i da kažu nešto o vrijednostima koje su za njih najvažnije. Rezultati su pokazali jasan trend: najsnažniji predskazatelj sreće muškaraca je njihovo zadovoljstvo poslom koji obavljaju, a najsnažniji predskazatelj zadovoljstva poslom jest osjeća li muškarac da svojim radom utječe na uspjeh tvrtke u kojoj radi. Na taj kriterij utječu faktori poput toga koristi li muškarac neki svoj poseban talent u poslu, nude li mu se različite perspektive, koliko često i lako može čavrljati s kolegama, osjeća li da se njegovo mišljenje cijeni te inspiriraju li ga osobe s kojima radi.
Ovakvi rezultati podudaraju se s rezultatima sličnog istraživanja koje je, također pod vodstvom Johna Barryja, provedeno 2017. u Ujedinjenom Kraljevstvu. I tada je otkriveno da je sigurno zaposlenje koje pruža zadovoljstvo najsnažniji predskazatelj pozitivnog stanja uma prosječnog britanskog muškarca. Muškarci koji su visoko zadovoljni svojim poslom vrlo vjerojatno će biti zadovoljni i drugim aspektima svog života, zaključak je istraživanja provedenog u Ujedinjenom Kraljevstvu.
- Muškarci koji rade i zadovoljni su poslom češće su u miru sami sa sobom. Sve ostalo: zadovoljstvom privatnim životom, vezama i prijateljstvima, manje je važno od muškarčeva zadovoljstva poslom - tvrde autori te studije.
Posao koji ispunjava
Kad je riječ o američkim muškarcima, nakon zadovoljstva poslom, najvažniji predskazatelji pozitivnog stanja uma su redom: njihovo fizičko i mentalno zdravlje, prihodi, starosna dob (muškarci stariji od 50 godina bili su značajno sretniji) te tek na kraju stanje njihove intimne veze. Istraživanje je pokazalo da 91 posto oženjenih muškaraca ima normalne ili iznadprosječne razine mentalne pozitive u usporedbi s 80 posto samaca. Prijateljstvo kao predskazatelj razlikuje se po regijama pa je tako vrlo snažan predskazatelj sreće muškaraca na zapadu i sjeveroistoku SAD-a, dok je socijalizacija putem sporta i zdravog natjecanja snažniji predskazatelj sreće za muškarce na američkom jugu.
Naravno, nisu svi muškarci jedno i isti, a nisu isti ni svi muškarci na položajima moći: neki među njima su zlostavljači, dok su drugi pioniri promjene. No, razumijevanje općeg trenda kad je riječ o dobrobiti i sreći muškaraca ključno je da bi se razumjele promjene u definiciji muževnosti, kao i načina na koji se može podržati napredak u borbi za ravnopravnost spolova.
Ako nas ovo istraživanje ičemu može naučiti, to je da američki muškarci, zajedno s britanskim, osjećaj sreće ne grade na tradicionalnim pojmovima moći i snage, već na mnogo tišoj i mirnijoj podlozi bavljenja poslom koji ispunjava i koji ima smisla te davanja doprinosa zajednici u kojoj žive.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....