Na putu, u kafiću ili u uredu, posao se uvijek može organizirati dovoljno dobro da bi funkcionirao
 Foto: iStock
Teško vam je zadržati pažnju?

Ovih 7 navika pomoći će vam da budete bolji u poslu

Poremećaj pažnje nije nešto što možda muči samo vas - gotovo sigurno bismo ga mogli nazvati poremećajem novog doba o kojemu se malo govori, a kojega sve više ljudi osjeti. No i za to ima lijeka.

Iako o tome baš i ne pričaju, mnogi tijekom svog radnog vijeka imaju problem kad se treba na nešto fokusirati. Možda ste i vi među onima koji prije nego što shvate o čemu je riječ, ovaj ili bilo koji drugi tekst trebaju pročitati pet puta, a većinu onoga što nauče jednu večer, zaborave već drugo popodne. Vjerujte, niste jedini koji se bore s poremećajem pažnje, pa su neki od onih koji se nalaze u istoj poziciji istražili što bi mogli učiniti kako bi što dulje zadržali fokus na bitnim stvarima.



1. Racionalizirajte svoj posao

Možda ne volite svoj posao. Možda se teško motivirate jer ne stojite iza mišljenja tvrtke. Ako je o tome riječ, potražite novi posao ako je to moguće. Ako to ipak ne možete učiniti, pronađite razlog zbog kojeg će vam biti lakše ostati. U redu je čak i ako je to samo zbog novca. No u redu je i činite li to možda i samo zbog stjecanja iskustva. Što god da je vaš motiv za ostanak, svako jutro kad se probudite sjetite se zbog čega odlazite na taj posao i bit će vam lakše.


2. Probudite se ranije i odjenite za uspjeh

S obzirom na to da je vama više nego ostalima potrebno da se fokusirate, probudite se ranije kako bi se i vaš um što prije pokrenuo. Ustanite dovoljno rano da se razbudite, pojedete zdrav doručak, popijete kavu i odjenete odjeću koja je udobna, a u kojoj izgledate dobro. Promijenom ove navike, iz dana u dan bit će vam lakše, a napokon biste mogli biti među prvima koji stižu na posao. I to s osmijehom!


3. Počistite stol i zaslon računala

Računalo, kao i prostor oko računala, održavajte čistim. Da, neka istraživanja su možda pokazala kako je kreativni nered bolji od organiziranog radnog mjesta, no ukoliko patite od poremećaja koncentracije, tada će vam biti jako teško usredotočiti se u bilo kakvom, pa i kreativnom neredu. Kako bi se lakše usredotočili na bitne stvari, vaš stol treba biti čist i organiziran.

Foto: iStock
Neposloženi papir, hrpa neodgovorenih mailova, prezentacije na desktopu - sve te sitnice utječu na našu koncentraciju. Stoga je vrlo važna organizacija posla, ali i uredna radna okolina



4. Nosite slušalice

Ako je moguće, slušalice nosite cijelo vrijeme dok ste na poslu. Čak i onda kada ne mislite slušati glazbu. One će vam, naime, pomoći da vas ne ometa buka, kolege će imati manje potrebe započinjati razgovor s vama i ometati vas, a vi ćete se pritom više usredotočiti na posao. I da, bit ćete učinkovitiji.



5. Napravite popis obaveza

Iako se to na neki način podrazumijeva, nikad nije na odmet napomenuti koliko je to važno. Svako jutro bi trebali napraviti popis onoga što vas taj dan čeka. Zadaci koji su vam recimo preostali od dana ranije, e-mailovi na koje trebate odgovoriti, važne osobe do kojih trebate doći. Zadatke obavljajte prema prioritetu i kada ih napravite križajte ih.



6. Selektirajte vrijeme posvećeno društvenim mrežama

Nema smisla da apstinirate od „surfanja“ društvenim mrežama, pa si primjerice, dopustite pet minuta u sat vremena kako bi provjerili šro se novo dogodilo. Ili pokušajte ne provjeriti svoj mobitel barem dva sata u danu. Što manje vremena potrošite na takve stvari, manje će vam skrenuti pozornost s onih bitnih stvari



7. Prošećite barem dva puta

Ako ste primjetili da vam je teško usredotočiti se na ono što trebate napraviti, pronađite vremena i prošećite se kako biste razbistrili um. Dnevno si priuštite barem dva puta dnevno po deset minuta šetnje. Za to vrijeme možete otići na zrak, sjesti na klupicu u parku ili poslušati glazbu, ovisno o tome što vam bolje odgovara. Pazite da vrijeme za odmor tretirate jednako kao i vrijeme za posao. Puno ćete se lakše vratiti obavljanju posla nakon što ste si priuštili pauzu.

Foto: iStock
Kratka šetnja izvan prostora u kojem radite dobro će vam doći. Čak i ako mislite da ne stižete, deset minuta dnevno morali biste pronaći za sebe

Imate li i sami nešto dodati ovom popisu za što znate da provjereno djeluje, nikako nemojte od toga odustati, samo proširite listu.

Linker
19. studeni 2024 21:01