Svakog gosta tri dana dosta. Biti dobar domaćin i organizator slavlja za prijatelje i obitelj može biti prekrasno, ali kada poneki gosti jednostavno ne žele otići, stvar se može pretvoriti u noćnu moru.
Isto vrijedi za posjetitelje koji nenajavljeno 'upadnu na tulum'. Ako ste prepristojni da im samo zatvorite vrata pred nosom, kako ih se riješiti, a da se ne ispadnete bezobrazni?
Večeras je bilo zabavno
Agnes Anna Jarosch, direktorica Njemačkog vijeća za bonton, savjetuje da se jasno pokaže da se slavlje približava kraju.
- Možete ponuditi jedno putno piće, sugerirajući da mu da je to svrha - savjetuje Jarosch.
Pomaže i govor u perfektu, primjerice, "večeras je bilo zabavno". Prihvatljiv je i suptilni mig poput "zar je već toliko sati?".
Jarosch savjetuje i preciznost pri slanju pozivnice. "Naprimjer: 'Zabava počinje 18 sati, no neće trajati cijelu noć jer se moramo rano probuditi idućeg jutra".
- To vašim gostima daje nekakav smjer - objašnjava Jarosch. Stručnjakinja za bonton zna da je ljudima teško postaviti ograničenja. Ali ih poziva da u svojoj brizi za goste i posjetitelje ne zaborave misliti i na sebe.
- Naše tradicionalno shvaćanje pristojnosti stavlja domaćine u drugi plan. Ali time štetimo sami sebi - tvrdi.
Jarosch doduše savjetuje da se izbjegavaju lažne isprike.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....