Nedovoljno uspješno je izraz koji se obično koristimo u različitim kontekstima za opisivanje situacije ili pojedinca koji ne ispunjava očekivane standarde ili ne radi tako dobro kao što je predviđeno. Ovu frazu često koristimo u poslovnom svijetu, obrazovnom sustavu te ostalim institucijama kroz koje procjenjujemo neki učinak. Budući da je područje doista široko, izrazito je mala vjerojatnost da vas je zaobišla riječ ‘neuspješan‘, jednako kao što je mala vjerojatnost da je i sami baš nikad niste spomenuli u poslovnom svijetu.
Loš odabir
S ovim se izrazom ni na koji način ne slaže poznati engleski autor i motivacijski govornik, Simon Sinek koji je gostujući na ovogodišnjem Svjetskom poslovnom forumu objasnio zašto je riječ nedovoljno uspješno, zapravo loš odabir. Naime, Sinek smatra kako potez koji se možda i je ispostavio nedovoljno uspješnim, većina definira previše kruto. Takvim bismo pojedincima, kako kaže, trebali dati milost.
- Slabiji, odnosno nedovoljno dobar uspjeh je jednostavno ponekad stanje pojedinaca kojeg smo zaposlili. Naravno da i sami griješimo, no ponekad se baš iza neuspjeha krije stanje radne okoline u kojoj se nalazimo - objašnjava Sinek dodajući kako će nerijetko osobi kojoj je pripisana ova etiketa, ona često i ostati, bez obzira zaslužuje li je doista ili ne.
Svjetski poznati autor smatra kako svi možemo preuzeti dio krivnje baš zbog učestalo loše procjene koju radimo.
- Često ćemo se fokusirati na stvari u kojima ljudi griješe, ispravljat ćemo i sitne pogreške koje naprave i tako u krug. Moramo naime biti svjesni da će takvo kontinuirano prokazivanje i ispravljanje grešaka, pa i onih sitnih, neminovno dovesti do točke u kojoj ćemo uništiti njihovo samopouzdanje - upozorava.
Vježbanje pozitivnog osvrta
Umjesto njegovanja stajališta da je nečija loša izvedba zapravo karakterna mana osobe, upotrijebite pozitivno potkrepljenje kako biste joj pomogli da se usredotoči na buduća poboljšanja.
- Pozitivno jačanje osobe puno je moćnija empatija od osude da pogrešno radi - rekao je Sinek naglasivši da je potpuno u redu izraziti zaposlenicima što očekujete od njih tako da ih potičete te kao pravi vođa, stojite iza njih.
O dobrobiti moći uvažavanja u TED govoru iz 2013. govorio je stručnjak Mike Robbins koji se pozvao na podatke Sveučilišta Berkeley. Ovi su podaci otkrili da 23 posto zaposlenika koji se osjećaju priznatima na poslu te 43 posto osoba koje se osjećaju cijenjenima, postižu bolje rezultate od onih koji se ne osjećaju tako.
Postupiti ispravno
- Ako ste šef nekoga tko se bori, možda biste mu trebali ponuditi podučavanje i nagraditi ga za njegove prednosti, umjesto da razmišljate o njegovim slabostima. Njihovo otpuštanje nikada ne bi trebala biti vaša prva pomisao - rekao je Sinek dodavši kako bi u jednom slučaju trebalo tražiti osobu da napusti tvrtku, a ta je ako se pokažu da doista nemaju volju za učenjem.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....