Bolje upravljati vremenom zapravo znači bolje upravljati sobom. Upravo u toj činjenici leže svi izazovi s kojima se susreću oni koji pokušavaju ovladati vještinom organiziranja vremena. Ukoliko ste i vi među njima, možda je vrijeme da usvojite neke nove navike.
BEZ OVOGA NEMOJTE OČEKIVATI NIKAKAV NAPREDAK
Nije dovoljno samo željeti se bolje organizirati.
Organiziranost se uči, a to znači da postoje neke vještine koje trebate savladati. Kad govorimo o organiziranju vremena, prva i nezaobilazna je vještina postavljanja prioriteta.
Imate li tu vještinu zaista? Ako niste sigurni, zapitajte se znate li:
- razlikovati bitne od nebitnih stvari u svom dnevnom (tjednom) rasporedu
- reći NE nepotrebnim stvarima, ali i događajima i ljudima
- odvojiti kvalitetno vrijeme za sebe svakoga dana
Velik broj ljudi zapinje već na ova tri pitanja pa nije ni čudo da im svakodnevna organizacija vremena predstavlja konstantan izvor stresa. No, upravo su ta pitanja temelj šire slike koju morate imati da biste lakše “plovili” kroz svoju svakodnevicu.
Jednom kad ih riješite i stvorite vlastitu širu sliku, dnevne liste i tjedni rasporedi neće vam više biti izvor stresa nego podrška u postizanju vaših želja i ciljeva.
5 NAVIKA
Ovo su samo neke od navika koje znatno utječu na organizaciju vremena i produktivnost. Uvedite ih u svoju svakodnevicu i postizat ćete željene rezultate uz manje napora i utroška vremena.
1. PRAKTICIRAJTE JUTARNJU RUTINU
Ustanite prije ostalih ukućana i iskoristite mir za čitanje uz jutarnju kavu, za zadnju provjeru dnevnog rasporeda, za vježbanje ili meditaciju.
2. IMAJTE REALNU DNEVNU “TO DO LISTU”
Odaberite najviše pet obaveza i poslova koje je neophodno izvršiti u tom danu i ostatak organizirajte prema tome.
3. SVEDITE ZADATKE U VREMENSKI OKVIR
Odredite što točnije trajanje svakog zadanog zadatka i pridržavajte se toga.
4. POČNITE S NAJTEŽIM ZADACIMA
Kako kaže poznata fraza iz istoimene knjige: “Pojedi tu žabu!” Drugim riječima, uvijek dan počnite rješavanjem najzahtjevnijih zadataka jer time povećavate efikasnost, ali i motivaciju i samopouzdanje.
5. ODRŽAVAJTE PROSTOR UREDNIM
Za bolji fokus i produktivnost pobrinite se da su vam radni stol, ali i ostatak prostora uredni i organizirani.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....