KAOS U PROMETU

ZAGREPČANI STOJE I PO SAT VREMENA U KOLONAMA Ovo je 5 razloga zbog kojih nastaju gužve

Prometni čepovi nastaju u jutarnjim i popodnevnim satima, a prometni stručnjaci smatraju da se to može riješiti samo većim kapitalnim ulaganjima

Više od 25.000 stanovnika Podsljemenske zone, Šalate i Medveščaka ima samo jedan pravac kojim dolazi u grad: ulicu Ribnjak.

No ta je ulica svakog dana poprište nevjerojatnih gužvi: oko osam sati ujutro i popodne oko četiri sata stvaraju se zastoji: vozači stoje i po sat vremena na cesti i ne miču se. Najgore je u blizini kazališta Mala scena: tu tramvaj, vožnja samo jednim trakom i semafor za pješake dodatno usporavaju promet.

- Na Ribnjaku su neprestane gužve. Iako dajem sve od sebe da ih izbjegnem, ponekad ne uspijem. Znao sam po 45 minuta provesti sjedeći u automobilu i mičući se centimetar po centimetar. Sad na posao idem puno ranije nego što bi trebao, ali opet zapinjem u istoj ulici. Samo što sad prosječno čekam po dvadeset minuta. To je strašno - kaže nam čitatelj koji živi na Gračanima i radi u centru.

Stručnjaci se slažu: ulica jest problematična. Prometno opterećenje je preveliko, ali bez kapitalnih investicija situacija se ne može riješiti.

- Čini mi se da zapravo nema rješenja koje se na brzinu može realizirati. Riječ je o prometnici koja je premala za gust promet. Jedino što se može jest eventualno drukčije podesiti semafor. No to neće riješiti problem. Ribnjak je pat-pozicija: nalazi se u staroj jezgri i nemoguće je napraviti novu cestu koja bi trajno riješila problem - tvrdi Zlatko Toth, sudski vještak za cestovni promet.

Njegov kolega Goran Husinec, sudski vještak za vozila, kaže kako se i on sam svakog jutra iz Gračana vozi tim pravcem. Svjedok je brojnim svađama do kojih dolazi zbog zastoja.

- Jedino što se može učiniti jest da se od parka Ribnjak uzmu tri metra i napravi još jedan prometni trak. Nema boljeg rješenja - kaže Husinec.

Željko Marušić s Fakulteta prometnih znanosti kaže kako se bez kapitalnih investicija ništa neće riješiti. Jedino pravo rješenje je gradnja alternativnog pravca, a od njega nema ništa sve dok se ne sagradi sjeverna obilaznica.

- Velik je problem i što pruga nije denivelirana. To općenito usporava promet na liniji sjever-jug. - tvrdi Marušić.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
23. studeni 2024 17:57