POSLJEDNJE MINUTE FATALNOG LETA

ŠOKANTAN TRANSKRIPT IZ KOKPITA Lubitz je pilotu više puta rekao: 'Samo ti idi u WC, ja ću preuzeti kontrolu'

Objavljen je detaljan transkript zadnjih trenutaka fatalnog leta Germanwingsa
 AFP

Sve je više detalja o privatnom životu Andreasa Lubitza, 27-godišnjeg kopilota Germanwingsa, koji je putnički avion te niskotarifne kompanije početkom tjedna namjerno oborio i zabio ga u planinu u francuskim Alpama.

Kako piše New York Times , dva izvora bliska istrazi u subotu su potvrdila da je mladić zatražio liječničku pomoć zbog problema s vidom koji su mu mogli okončati pilotsku karijeru, a njemački list Die Welt otkriva da je policija u njegovu stanu pronašla antidepresive, kojima je tretirao teški oblik 'burnout' sindroma i duboku depresiju.

Burnout sindrom je, kako navodi portal Pliva zdravlje , poznat i kao sindrom izgaranja na poslu, a 'označava progresivni gubitak idealizma, energije i smislenosti vlastitog rada kao posljedice frustracije i stresa na radnom mjestu'.

Zasad nije poznato koliko su teški bili problemi s Lubitzovim očima ni u kojoj su mjeri možda bili povezani s njegovim psihološkim stanjem. Jedna osoba bliska istrazi za New York Times kaže da nije isključeno da su problemi s vidom bili psihosomatski. S druge strane, britanski Mail on Sunday tvrdi kako je kopilot u posljednje vrijeme bio 'na rubu' jer je strahovao da će zbog narušenog vida ostati bez pilotske dozvole. Navodno mu je rečeno da bi mogao oslijepiti.

Kao što je već poznato, Lubitz na dan pada aviona uopće nije trebao biti na poslu, no dokumentaciju o bolovanju koju je dobio od liječnika je poderao... On je u trenutku tragedije u kokpitu Airbusa A320 ostao sam, s obzirom da je kapetan otišao u WC, a Lubitz mu na povratku nije htio otključati vrata.

Unatoč novim informacijama o Lubitzovom zdravlju i ljubavnom krahu, istražitelji još nisu zaključili što ga je konkretno nagnalo da ubije sebe i još 149 putnika i članova posade. Premda je navodno svojedobno izjavio da će cijeli svijet jednog dana čuti za njega, nije jasno je li svoj sumanuti čin planirao dulje vrijeme ili je odluka o rušenju letjelice bila nagla.

Da je rekao kako će se za njega čuti u cijelom svijetu prepričala je Lubitzova ljubavnica, stjuardesa Maria, s kojom je kopilot varao svoju dugogodišnju djevojku i zaručnicu Kathrin, koju je upoznao dok je radio u Burger Kingu. Kathrin (26), naočita plavokosa učiteljica, s njim je navodno prekinula prije nekoliko tjedana, ali ne zbog preljuba, nego zbog njegova sve težeg karaktera.

Mail on Sunday piše da je Lubitz bio 'control freak', koji je nastojao upravljati svakim detaljem vlastitog i života svoje donedavne zaručnice. 'Pokušavao joj je naređivati što da odijeva, s kojim muškarcima smije razgovarati, čak joj je propisivao dužinu suknji koje je nosila', ispričao je jedan Kathrinin prijatelj.

'Kathrin je govorila da je nježan i pažljiv, ali da ima problema s promjenama raspoloženja. Mislim da smo svi osjetili da se s vremenom počela bojati Andreasa', rekao je jedan drugi neimenovani prijatelj.

Unatoč prekidu, Kathrin je još živjela s Andreasom, ali je bila u potrazi za vlastitim stanom. Kao što su mediji već izvijestili, Lubitz je, u strahu da će je izgubiti, iskeširao tisuće eura i svojoj dragoj kupio potpuno novi Audi.

Objavljen transkript posljednjih trenutaka leta

U međuvremenu, u nedjeljnom izdanju njemačkog Bilda objavljen je transkript razgovora iz kokpita, uključujući i posljednje trenutke u kojima je avion išao prema dolje, a kapetan Patrick Sondheimer je očajnički pokušavao razvaliti vrata i vratiti se u pilotsku kabinu.

'Otvaraj ta prokleta vrata!', urlikao je kapetan.

Sam let na liniji Barcelona-Düsseldorf započeo je njegovom isprikom putnicima zbog 26-minutnog kašnjenja i obećanjem da će na odredište sletjeti u zakazanom terminu.

Tijekom sljedećih 20-ak minuta, Sondheimer razmjenjuje riječi sa svojim kopilotom Lubitzom, koji mu u jednom trenutku kaže da slobodno može otići do WC-a kad god to poželi te da će on preuzeti kontrole. U razgovoru je netko spomenuo da Sondheimer u Barceloni nije stigao otići u WC.

Airbus je visinu od 38.000 stopa dosegnuo u 10:27, a pilot je već tada Lubitzu rekao da se počne pripremati za slijetanje u Düsseldorfu.

Lubitzovi su odgovori na većinu Sondheimerovih rečenica bili lakonski, često je koristio izraze poput 'valjda' i 'vidjet ćemo još'.

Nakon obavljenih provjera potrebnih za slijetanje, Lubitz je kapetanu opet rekao: 'Možeš sada ići.'

Dvije minute poslije, na snimci se čuje Sondheimer koji kopilotu kaže da može preuzeti kontrolu nad letjelicom.

Zatim se čuje sjedalo kako klizi unatrag i zvuk zatvaranja vrata.

Već u 10:29 na radaru je zabilježeno kako Airbus počinje ponirati. U 10:30 spustio se za 316 stopa (gotovo 100 metara), a u 10:31 spustio se za dodatnih 1800 stopa (oko 550 metara). U 10:32 kontrolori leta pokušavaju uspostaviti kontakt s kokpitom, ali nitko im ne odgovara na pozive.

Na snimci se u tom trenutku već može čuti alarm koji se automatski oglasi kada letjelica počne ponirati. Nedugo potom čuje se snažan udarac, koji odaje dojam da netko nastoji ući u kokpit.

Sondheimera se može čuti kako urliče: 'Za Boga miloga, otvori vrata!'

U pozadini se istovremeno čuju krici putnika.

U 10:35 na snimci se ponovno čuju snažni udarci, ali ovoga puta se čini kao da netko u vrata kokpita udara metalnim predmetom. Vjeruje se da je riječ o sjekiri. Avion je u tom trenutku bio na visini od 7.000 stopa (nešto više od 2.100 metara).

Minutu i pol kasnije pali se još jedan alarm, ovoga puta glas govori: 'Tlo! Kreni prema gore! Kreni prema gore!'.

Istovremeno, Sondheimer urliče: 'Otvaraj ta prokleta vrata!'.

U 10:38 avion leti u smjeru sjeveroistoka, na snimci se Lubitza čuje kako diše, ali čitavo vrijeme šuti.

U 10:40 letjelica udara u planinu svojim desnim krilom. Posljednje što se na snimci čuje su krici putnika...

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
24. studeni 2024 07:28