DIGITALNA TVRĐAVA

Nema više besplatnog čitanja. NY Times danas počinje naplatu sadržaja na internetu

Beplatno će biti prvih 20 članaka nakon toga treba izdvojiti najmanje 15 dolara za nastavak čitanja
 nytimes.com

NEW YORK - Počevši od 14 sati prema lokalnom vremenu (20 sati prema CET-u), The New York Times počinje s naplatom svog sadržaja na internetu.

Od danas će jedne od najprestižnijih svjetskih novina svojim korisnicima naplaćivati prošireni sadržaj na internetu time pokušavajući stvoriti značajan financijski doprinos od čitatelja koji su voljni platiti dok istovremeno neće gubiti klikove povremenih 'padobranca'.

Analizom navika online čitatelja Times je odlučio čitateljima dati 20 besplatnih članaka, no ukoliko će željeti pročitati i 21., morat će platiti.

Pretplata na New York Time kretat će se u tri kategorije. Za pristup sadržaju putem računala i pametnih telefona čitatelji će morati izdvojiti 15 dolara (oko 78 kuna), pristup putem aplikacija na iPad aplikacija te računala stajat će 20 dolara (105 kuna) dok će za 35 dolara (183,75 kuna) korisnici imati potpuni digitalni pristup.

Pretplatnici na tiskano izdanje automatski dobivaju potpuni pristup sadržaju.

Cijene bi se kasnije mogle dodatno korigirati.

'To je klađenje na budućnost', navodi Jill Abramson, glavna urednica vijesti u NYT-u, navodeći kako je nova naplata sadržaja 'kocka' za povećanje prihoda koji bi toj novinskoj instituciji omogućio nastavak i kvalitetu rada.

- Uvjerena sam da je to dobitna oklada. Čvrsto vjerujemo je naš rad dovoljno kvalitetan da ljudi pristanu plaćati sadržaj. Ne znam postoje li još koje novine s jednakom razinom kvalitete novinarstva, stoga sumnjam da će baš svi krenuti našim stopama - objašnjava Abramson.

Kako su novine počele davati svoje sadržaj besplatno na internetu, broj čitatelja je značajno pao. NYT nije iznimka. S druge strane, broj čitatelja na internetskoj stranici NYT-a neprestano raste. U siječnju su imali čak 48,5 milijuna jedinstvenih korisnika.

Web reklame trenutno doprinose s jednom četvrtinom prihoda za NYT, no to i dalje nije dovoljno da se pokriju gubici nastali padom prodaje tiskanog izdanja. Institucija poput NYT-a ne može si dopustiti zadržavanje u 'statusu quo' već treba i druge izvore primanja. Upravo zato njezini čelnici vjeruju kako je sada dobro vrijeme za početak naplate.

- Mnogo toga se promijenilo posljednjih godina. jedna od stvari je da su ljudi navikli plaćati digitalni sadržaj prije svega aplikacije s internetskih dućana - objašnjava Paul Smurl, predsjednik odjela za prodaju proizvoda NYT-a.

Međutim, NYT će još uvijek dopustiti ulaz na svoje stranice putem društvenih mreža poput Facebooka ili Twittera čime i dalje ostaju zanimljivi kako čitateljima tako i oglašivačima. Jednako zanimljivo bit će gledati kako će reagirati konkurencija.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
20. rujan 2024 08:33