DIGITALIZACIJA

Papirnati studentski ugovori odlaze u povijest, isplata novca bit će desetak dana brža

Zagrebačko sveučilište u suradnji sa sturt-up tvrtkom Stablo znanja napravilo je aplikaciju koja šalje u povijest papirnate ugovore
 Ronald Goršić/Cropix

Velike kompanije, jedna po jedna, počele su koristiti hrvatsku mobilnu aplikaciju Spajalica. Tako je usluge tog u javnosti manje poznatog domaćeg startupa u svega par mjesec već počelo koristiti 20-ak većih poslodavaca, među ostalima Jamnica, Pevex, AKD, Kaufland, Carnet i od ovoga tjedna DM - drogerie markt.

Ono što ih privlači su studenti. No, na Spajalici zasad nema puno studenata. Trenutno ih je više od 400, a u idućih desetak dana ta bi se brojka mogla popeti na 500.

U vrijeme kad sve mobilne aplikacije prvo skupljaju korisnike pa tek onda privlače kompanije, način na koji raste Spajalica prilično je neobičan. Kako doznajemo, to je stoga što je riječ o najvećem poslu digitalizacije studentskih poslova u Hrvatskoj.

Marko Komerički, suosnivač i direktor tvrtke Stablo znanja, koja je napravila Spajalicu i upravlja njome, kaže da očekuju još brži rast jer poslodavcima omogućuju da lakše dijele studentske poslove, a studentima da se jednostavnije i brže naplate.

- Aplikacija je zasad potpuno besplatna jer sam uvjeren da možemo značajno pomoći i studentima i tvrtkama. Želimo da i ostane besplatna za studente, a da organizacije s vremenom plaćaju određene usluge koje im donose vrijednost - kaže Komerički.

Mnoštvo potpisa

Spajalica je u ovom trenutku ograničena na studente Sveučilišta u Zagrebu. Bez puno pompe, naime, u protekle je dvije godine jedan od najpoznatijih hrvatskih esports poduzetnika Marko Komerički u suradnji s najvećim sveučilištem u državi razradio poslovni projekt digitalizacije studentskih ugovora. Od velikog su problema napravili malo i jednostavno rješenje.

Aplikacija omogućuje studentima, poslodavcima i studentskim centrima da papirnate studentske ugovore zamjene elektroničkim, da ih svi digitalno potpišu i da studenti brže dođu do sredstava. Dosadašnja procedura sa studentskim ugovorima potpuno je oprečna.

- Za svaki mjesec student mora izvaditi novi ugovor o obavljanju studentskog posla, što znači da svaki taj ugovor na početku mjeseca trebaju potpisati student, poslodavac i SC kao posrednik u studentskom zapošljavanju te, na kraju mjeseca, kad se radi obračun, sva tri potpisnika moraju ponovno staviti svoj potpis - tumači Komerički.

Računa da to znači šest potpisa po jednom studentskom ugovoru mjesečno. U godinu dana 72 potpisa. Tako ispada da na brojci od, primjerice, 500 studenata mjesečno, to bude 36.000 potpisa. Samo na Sveučilištu u Zagrebu, procjenjuje se, radi nekoliko desetaka puta više studenata.

- Po pitanju učestalosti potpisivanja i količine potpisa, ovo je jedan od najkompleksnijih procesa koji možete naći u hrvatskom društvu pa je razumljivo zašto netko ovaj problem dosad još nije riješio - kaže Komerički.

Dodaje da je digitalizacija procesa značajno ubrzala naplatu.

- Prema našem izračunu, za studente je čekanje na isplatu u prosjeku 10-12 dana, a putem Spajalice bivaju isplaćeni prvi ili drugi radni dan nakon potvrde obračuna - kaže Komerički.

Tri studentska centra

Podatke o isplati daje sam Studentski centar i studentima se ta informacija dostavlja izravno u aplikaciju. Unutar Sveučilišta u Zagrebu djeluju tri studentska centra koja su potpuno neovisna i imaju jednak status. Nalaze se u Zagrebu, Sisku i Varaždinu.

Stablo znanja, odnosno Spajalica, ugovorilo je suradnju sa Studentskim centrom u Sisku, i to je dovoljno da svi studenti Sveučilišta u Zagrebu dobiju mogućnost korištenja digitalnih studentskih ugovora.

- Iz perspektive Studentskog centra u Sisku, Spajalica je značajna nadogradnja njihova poslovanja. Oni su sad u poziciji kao i banka koje je prva lansirala mobilnu aplikaciju tako da se nadam da će nam se priključiti i drugi studentski centri - kaže Komerički.

Tumači da je Sveučilište predložilo da ovaj pothvat realiziraju kroz model javno-privatnog partnerstva. Razgovore su počeli 2021., ishodili mišljenje Odbora za statutarna pitanja, prezentirali poslovni plan senatu i nakon toga prošli na glasanju na senatu.

- U vremenu velikih promjena u kojima danas živimo i u kojem razvoj tehnologije značajno mijenja način života svih nas, potrebne su prilagodbe i inovacije institucija tako da me veseli što skupa sa Sveučilištem mogu raditi na dobrobit studenata - zaključuje Komerički.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
09. studeni 2024 03:38