KAO U NEW YORKU

NA SPLITSKIM ULICAMA NOĆU VIŠE TAKSIJA NEGO OBIČNIH AUTA Novinara Slobodne odbili voziti jer je domaći i pokušali ga izvaljati za cijenu

 
 Diana Barbarić

Zadnjih mjesec dana, nekako s početkom ozbiljnije turističke sezone, gradske su prometnice u Splitu preplavili taksiji, od onih tradicionalnih gradskih, do "Camea", "Go Greena", "Eko Taxija", "Žutog taksija" i, čini se, najviše "Uberovih", koji su postali prepoznatljivi otkad su dužni istaknuti oznaku i ime obrta pod kojim voze.

U noćnim satima na ulicama ih je više nego osobnih automobila i počeli su ih, uz turiste, koristiti i Splićani. Malo zbog straha od alkotestiranja, ali i zbog nedostatka parkinga. A i cijene su, pojavom goleme konkurencije, puno niže nego lanjskih godina...

Najezda taksija svih vrsta posebno je došla do izražaja nekoliko zadnjih dana. Nije Split proteklog vikenda bio pod "opsadom" samo onih željnih dobrog provoda uz zvuke elektroničke glazbe, nego je to bio i pravi praznik za taksiste koji su pristigli iz cijele Hrvatske kako bi i oni dobili svoj "komad Ultra kolača", piše Slobodna Dalmacija.

Nepregledne kolone protezale su se tijekom cijelih noći u dva reda Kaštelanskom ulicom, sve od Zrinsko-frankopanske do skretanja u Ulicu Osmih mediteranskih igara.

Omogućio im je to novi Zakon o prijevozu u cestovnom prometu, na koji su zamjerke službenim kanalima uputili HDZ-ovi gradonačelnici Splita i Dubrovnika, a kojim se liberaliziralo tržište taksi-usluge, pa lokalna samouprava više nema mogućnost odrediti broj vozila, kao ni minimalnu ili maksimalnu cijenu prijevoza.

Ultra tarifa

Bez mogućnosti kontrole, prvi put iskusili smo kako Zakon izgleda u praksi, pa od petka do nedjelje često nitko nije bio siguran koliko će u konačnici platiti svoju vožnju, niti poznaje li vozač uopće kojim putem treba voziti.

Pa su mnogi, umjesto najbližom rutom, kružili Splitom, dok su taksimetar ili aplikacija otkucavali svoje... i to po "ultraškoj tarifi".

Diana Barbarić

Odlazeći iz centra Splita u subotu nam je do Poljuda, koristeći "Cammeo", naplaćeno 25 kuna, a za identičnu vožnju u suprotnom smjeru u ranim jutarnjim satima nedjelje, na računu koji nam je uručen pisalo je - 53 kune!

S obzirom da ova tvrtka na svojim web-stranicama ima oglašen fiksni cjenik "koji vrijedi cijele godine u svako doba dana i noći", i to start pet kuna i svaki prijeđeni kilometar pet kuna, zanimalo nas je zbog čega nam je naplaćeno više od 18 kuna po kilometru.

U službi za korisnike "Cammea", nakon provjere računa ispričali su se za pogrešku, uz povrat 40 kuna, koji se može koristiti prigodom iduće vožnje, opravdavajući ovu situaciju "problemom sa sustavom koji se dogodi rijetko".

Posljednjeg dana Ultre, pokušali smo koristiti "Uber", čija je regularna cijena za ovu udaljenost ispod 30 kuna. No zbog "Uberova" modela "dinamičnog određivanja cijena", čitaj: kad je potražnja viša, takve su i cijene, za tri kilometra vožnje tražilo se između 70 i 100 kuna.

Odlučili smo se na šetnju nakon što nas je i vozač klasičnog taksija odbio kad smo progovorili hrvatski i pitali može li vožnja samo do Bačvica.

Vikend tijekom festivala Ultra Europe svakako predstavlja ekstrem, koji se možda neće ponoviti u ostatku ljeta, no, pisali smo već, pod Marjan su stigli vozači iz svih krajeva Hrvatske, a u oglasniku smo više puta naletjeli na ponudu za stanove tipa "stan za četiri vozača u dvije sobe za 6000 tisuća kuna mjesečno" ili "tražim vozača za noćnu smjenu, 1200 kuna tjedno za najam automobila".

Naši sugrađani već su nam pisali kako u svojim kvartovima sve teže pronalaze parking jer su i na inače rijetkim slobodnim mjestima masovno parkirani taksisti s registracijskim oznakama koje nisu ST. No na gužvu, koja i inače vlada splitskim ulicama tijekom ljeta, očito se nije mislilo.

Zvonimirova: dostavni kombiji kao barikade

Najproblematičnije križanje u Splitu je ono Zvonimirove ulice i Zagrebačke koje vodi u Gradsku luku i iz nje. Dovoljno je jedno krivo parkirano ili zaustavljeno vozilo da se gužva prema Rivi stvori u nekoliko minuta. No umjesto da je na tom dijelu strogo ograničeno kretanje, svjedoci smo stalnih zaustavljanja kombija dostave i poštare u lijevom traku koji smatraju kako su "sva četiri" dovoljna da bi obavili što imaju. Jedino što se može jest udariti po trubi...

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
14. studeni 2024 17:57