Prvi dojam je najvažniji. Korisniku treba samo osam sekundi da odluči hoće li se zadržati na nekoj web stranici. Nakon prvog klika na određenu stranicu, potencijalni kupac ipak neće krenuti u kupnju isti tren, nego će to, u prosjeku, učiniti u iduća 34 sata. Taj se prosjek razlikuje ovisno o djelatnosti pa kupcima najviše vremena treba za kupovinu nekog proizvoda ili usluge u bankarskom sektoru. Trendovi su to koje je otkrio Luigi Reggiani, menadžer Googlea za analitiku i konverziju, zadužen za jugoistočnu Europu i Bliski istok, na jučerašnjem prvom danu konferencije o internet trgovini OMGcommerce.
Moćni alati i platforme
Kako bi pokazao nevjerojatnu moć interneta, Reggiani je rekao da je samo tijekom njegove 45-minutne prezentacije u svijetu poslano 750 milijuna e-mailova, prikazano 234 milijuna banera i pretraženo 40 milijuna pojmova. Istodobno je i oko 320 tisuća Hrvata bilo na internetu. Unatoč sve većem broju korisnika interneta u Hrvatskoj, podaci o online kupovini i dalje su relativno skromni: samo 18 posto internet korisnika kupuje online. Ipak, stručnjaci procjenjuju da će taj broj značajno rasti.
- Sve je počelo vrlo jednostavno - brojačima posjetitelja na stranici. U podacima je velika vrijednost te su oni postali sve pouzdaniji, a sada se putem Google Analyticsa može vidjeti tko je na stranici, dakle je li riječ o novim ili starim korisnicima, što su sve radili na stranici i na kojem su se sadržaju najdulje zadržavali te kako su došli na stranicu - pojasnio je Reggiani na regionalnoj konferenciji posvećenoj razvoju internetske trgovine koju je organizirao portal Netokracija.
Takvi alati iznimno su korisni za kompanije i stručnjake koji mogu procjenjivati učinak marketinških kampanja i prilagođavati web stranice u skladu s preferencijama korisnika. Putem alata kao što je Google Analytics moguća je analiza detalja, a do kraja godine bit će moguće doznati i detaljniji profil samog korisnika. Osnivač uspješne osječke tvrtke Inchoo, specijalizirane za izradu internet trgovina, Tomislav Bilić proteklih je deset godina u biznisu internetske kupovine.
- Internet kupovina mora biti jednostavna za korištenje, ali generalno je pristup kao i u redovnoj kupovini u trgovini. Naime, ako proizvod nije dobar ili je preskup, nema te internet trgovine koja će ga prodati - pojašnjava Bilić, koji je tvrtku Inchoo osnovao 2008. godine. Danas izvozi 97 posto poslova, a jedan od najvažnijih na hrvatskom tržištu je izrada prodajne platforme za poznati domaći portal grupne kupovine Kolektiva.
Uspješni koncepti
- U online kupovini najvažnija je funkcionalnost, slijedi vizualni izgled i sadržaj koji ne smije biti zbunjujući za korisnika - pojašnjava Tomislav Bilić. Upravo je Kolektiva i na konferenciji predstavljena kao koncept uspješne internet trgovine, a jedan od važnih kanala prodaje su im i newsletteri, na koje je u regiji već pretplaćeno 1,5 milijuna korisnika. U regiji mjesečno pošalju 30 milijuna mailova pa u konačnici oko 50 posto prodaje ostvare kao direktan rezultat takve e-mail kampanje. Sudionici konferencije zaključili su jučer da su u e-poslovanju ključne stalne inovacije koje će privući nove i zadržati postojeće korisnike. Jedna od takvih inovacija je mobilna aplikacija PhotoPay, kojom se na vrlo jednostavan i brz način računi fotografiraju mobitelom, a zatim njime i plate. Autor tog koncepta poznati je poduzetnik, osnivač Iskona Damir Sabol, a aplikaciju je u svoju poslovanje uvrstila Erste banka pa ju upotrebljava već 26 tisuća korisnika, putem nje je preneseno 65 milijuna kuna i izvršeno ukupno 77 tisuća transakcija.
Konferenciju OMGcommerce podržao je jučer i britanski ambasador Davin Slinn.
- Britanska vlada podupire ujedinjeno tržište i ujedinjeno digitalno tržište. Trgovina je važna u EU, ali ona na internetu razvija se samo unutar pojedinih zemalja. Važno je poticati njen razvoj među članicama - istaknuo je Slinn.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....