Riječki 3. maj ostao je praktički bez ijednog broda u svojoj knjizi narudžbi, piše u subotu riječki Novi list.
Naime, kanadski brodar Algoma objavio je jučer na svojim službenim stranicama kako su pokrenuli postupak raskida ugovora za sve svoje novogradnje koje su se trebale graditi u riječkom brodogradilištu, odnosno Uljanik grupi.
Riječ je o seriji od četiri samoiskrcavajuća broda za prijevoz rasutog tereta, od kojih je jedan otkazan početkom ovog mjeseca, a sada je jasno da isto slijedi i s preostala tri.
Izvori Novog lista ističu da do ove nove katastrofe s otkazivanjima ugovora nije trebalo doći jer su Kanađani navodno pokazivali prilično razumijevanja za probleme u kojima se našao riječki škver kao dio Uljanik grupe. No, kad su, prema izvorima Novog lista, uvidjeli da s druge strane nema ni trunke dobre volje, očito je i njima "puknuo film".
3. maj ostao je tako sa samo jednim važećim ugovorom. Riječ je o tankeru 'Santiago' koji već gotovo dvije godine čami na vezu u pulskom brodogradilištu u koje je iz Rijeke otegljen na završno opremanje.
U opremnom bazenu riječkog brodogradilišta trenutno su dva poluzavršena broda i za oba su sada raskinuti ugovori. Prvi je brod za prijevoz automobila koji je norveški Siem, u paketu s još tri, otkazao početkom rujna, a drugi je Algomin 'Innovator'.
Novaca i opcija kojima bi se ovi brodovi mogli završiti i isporučiti nema ni vidiku.
Međutim, ono što se zna, istina neslužbeno, jest da će šteta za državni proračun od raskida ove serije kanadskih brodova biti puno veća od onih sedamdesetak milijuna eura, koliko je bilo aktivnih državnih jamstava kod Siemove serije brodova.
Prema neslužbenim informacijama, Algomin raskid ugovora za sva četiri broda povlači za sobom nešto više od 70 milijuna eura izdanih državnih jamstava za avansne uplate Kanađanima te još dodatnih četrdesetak milijuna dolara, za koje je država jamčila Uljaniku kada su uzimali kredite za njihovu gradnju. Drugim riječima, jučerašnje Algomino službeno priopćenje znači da hrvatski državni proračun ostaje kraći za nešto više od 100 milijuna eura, piše Novi list.
'Uprava Uljanika nije se potrudila zadržati ugovorene poslove'
Predsjednik Sindikalnog odbora za opstojnost 3. maja i glavni povjerenik Sindikata metalaca Hrvatske u tom brodogradilištu Juraj Šoljić, izjavio je u subotu komentirajući informaciju da je kanadska tvrtka Algoma pokrenula postupak otkazivanja gradnje četiri broda u 3. maju, da se Uprava Uljanika nije dovoljno potrudila da se ti ugovori zadrže i brodovi završe u 3. maju.
"Nisu učinili dovoljno da zadrže ugovore za gradnju četiri broda za prijevoz rasutog tereta, nego su pustili da bude što bude", rekao je Šoljić. Istaknuo je da je kanadski brodovlasnik želio u 3. maju završiti sva četiri broda, ali da se na tome nije dovoljno radilo te da će državni proračun zbog raskid tih ugovora i izdanih jamstava biti oštećen, kako navodi Novi list, za više od 100 milijuna eura.
Naglasio je da u knjizi narudžbi 3. maja sada preostaje samo jedan brod te da nije dovoljno voditi po brodogradilištu potencijalne partnere jer ih se uskoro više neće imati gdje voditi.
Po njegovim riječima, postoje barem četiri potencijalna investitora i partnera za 3. maj, ali se 3. maj na neki način i dalje drži kao taoca cijele situacije. Rekao je da treba raditi na planu restrukturiranja, ali i da treba rješavati tekuće probleme, kao što su isplata plaća i deblokada računa.
Šoljić je naveo da je jučer još jednom uputio zamolbu ministru gospodarstva Darku Horvatu da se ulože dodatni napori kako bi se deblokirao račun i kako bi se zaštitila imovina 3. maja.
Ministar Horvat je u intervjuu za subotnji Jutarnji list na upit o isplati plaće za rujan u Uljanik grupi odgovorio da država ovoga puta neće moći pomoći.
Šoljić je pozvao sve dioničare Uljanika da sljedećeg tjedna na Skupštini dioničara ne daju razrješnicu Upravi jer bi se, smatra, tako stekli uvjeti za izbor nove Uprave. Dodao je da će se nakon Skupštine znati kakav će biti daljnji odnos prema 3. maju.
Strpljenja radnika 3. maja, kojemu su uzeti novci i ostavljen je da propadne, sve je manje, zaključio je Šoljić. (Hina)
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....