U Dnevniku Nove TV gostovao je ministar gospodarstva Darko Horvat koji je s Mislavom Bagom razgovarao o brodogradilištu Uljanik te je li upravo on 'grobar hrvatske brodogradnje'. Na ovo posljednje, ministar kaže:
- Kad vas na ovakav način krenu optuživati oni koji su i doveli do takve situacije, onda bi grobari hrvatske brodogradnje trebali biti neki drugi.
Na optužbe da uopće nije pročitao plan restrukturiranja, Horvat je odgovorio:
- Ne samo da smo ga pročitali, nego smo ga i analizirali, pomno analizirali i na njega davali određene primjedbe. Te su se iste primjedbe pojavile u trenutku kad ga je Komisija pročitala i verificirala. Ni Ministarstvo gospodarstva ni Ministarstvo financija nisu napravili ništa krivo, niti su bili kontradiktorni onom što je Komisija rekla o tom planu.
Uprava Uljanika je dobila negativno mišljenje za svoj rad. Može li je se sad tužiti za naknadu štete?
- Ne bih prejudicirao takve stvari, ali ono što jest činjenica jest da vlasnici brodogradilišta, uključujući i radnike, ne vjeruju ovoj Upravi i ono što se događalo danas na Skupštini, proteklo je bez nekakve pomoći, ali i odmaganja... Ono što je u ožujku ove godine evidentirano na poslovnom računu brodogradilišta Uljanik, iznosi 757 milijuna eura.
Na pitanje u čemu je zapravo problem i jesu li se brodovi ugovarali ispod cijene, ministar ponovno ne bi prejudicirao.
- Ono što je činjenica, dakle, knjiga narudžbi koja je brojala prije desetak ili petnaestak dana 17 brodova, ugovorena je na način da su avansi i velik dio onog što u ovom trenutku nije ni na navozu, a kamoli na obali za opremanje potrošeno, a da se u ovom trenutku ne zna na što.
Brodogradilište Uljanik čeka likvidacija. No, što je s 3. majem? Hoće li tu biti stečaja?, upitao je Bago.
- Mene nikad dosad niste čuli da zazivam stečaj ili likvidaciju. U ovom trenutku razgovaram s nekima koji su zainteresirani investirati, i u Pulu, i u Rijeku.
Na pitanje Mislava Bage tko su ti ljudi i gdje su nestali Ukrajinci s kojima se razgovaralo prošloga tjedna, Horvat kaže da nisu nestali već da se s potencijalnim partnerima i dalje razgovara. To su prije svega Smart Holding iz Ukrajine, Fincantieri iz Italije, Damin iz Nizozemske, Royal IHC...
No, hoće li ti potencijalni partneri pristati na ideju pola država-pola mi, o prenamjeni zemljišta te da na manjem brodogradilištu rade brodove ili imaju remontni zavod?, pitao je Bago.
- U ovom trenutku nije prioritetno pitanje kojim modelom strateškog partnerstva se ulazi u restrukturiranje brodogradilišta Uljanik. Ono što ne postoji kao konsenzus jest je li u problemu Uljanik grupa ili je u problemima samo brodogradilište Uljanik. Nemojmo zaboraviti da je u Rijeci, zaključno s 31. prosincem 2017. zaključen proces restrukturiranja i nema više bilo kakve mogućnosti od strane Uljanika, niti od strane države...
Prema informacijama koje ima ministar Horvat, grad Pula dala je podršku postojećoj upravi i njihovom planu. No, taj program restrukturiranja, kaže, ne može komentirati jer ga još nije vidio. No, u svakom je slučaju optimist te je siguran da će brodogradnja u Puli i Rijeci opstati.
Ipak, ne može reći koliko posto je siguran.
- Zašto postotno određivati nešto što je dio dugoročnog procesa. Nemojte zaboraviti da smo proces restrukturiranja i izradu programa započeli u siječnju 2018. godine. To što on u ovom trenutku nije dorađen i nije zadovoljio kriterije Europske komisije, netko bi ipak trebao snositi odgovornost.
Bago je Horvata na kraju pitao i o kutinskoj Petrokemiji.
- Petrokemija je preuzela obveze u iznosu od 450 milijuna kuna zaostatka. U ovom trenutku se pronalazi, i gospodarski i financijski sektor, koji je spreman investirati i dokapitalizirati Petrokemiju. Bude li sve u redu, mi očekujemo do kraja današnjeg dana ili u srijedu, verifikaciju Komisije. Bude li ona zadovoljila potencijalne aktere, mi ćemo vrlo brzo ući u proces dokapitalizacije, rekao je ministra Horvat za Novu TV.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....