RENESANSA SPORTA

Počinje bitka za ljubitelje sporta! Na male ekrane stiže 6 novih sportskih programa

Zahvaljujući televiziji, HOO planira potaknuti financiranje malih sportova
 Bruno Konjević/CROPIX

Uz Sportklub i Arenu sport koja je krenula prije dva mjeseca, hrvatski gledatelji uskoro bi mogli dobiti još dvije televizije specijalizirane za sport. Hrvatski olimpijski odbor nedavno je najavio da planira pokrenuti nacionalni sportski program, što će se dogoditi ako upravo njima Vijeće za elektroničke medije dodijeli koncesiju.

HOO želi napokon pozicionirati domaći sport na programu, s naglaskom na male sportove. Druga sportska televizija o kojoj se sve glasnije šuška jest Eurosport koji bi sljedeće godine trebao dobiti i svoju hrvatsku inačicu. Zastupnici najpoznatije specijalizirane televizije za sport navodno su već u potrazi za hrvatskim komentatorima i novinarima, koji bi Eurosportu dali domaće lice.

Čeka se HRT sport

To znači da će na domaćem tržištu 2011. godine, uz HTV s jakim sportskim programom i Novu TV koja ima pravo na dio Lige prvaka te prenosi boks i borbe ultimate fighta, postojati čak šest TV kanala specijaliziranih za sport jer i Arena sport i Sportklub imaju svaki po dva programa. Uskoro bi se moglo znati i hoće li se realizirati želja javne televizije da pokrene dugoplanirani HRT sport, što ovisi o novom Zakonu o HRT-u i financijskoj situaciji na Prisavlju. U svakom slučaju, malo hrvatsko tržište našlo se usred prave ekspanzije sporta na malim ekranima, od koje će naposljetku najviše profitirati gledatelji, ali i mali sportovi koji zbog svoje neisplativosti dosad nisu nailazili na interes čelnika TV kuća.

HOO-u je očito dojadilo čekati kako će završiti priča oko HRT-a Sport pa su sami krenuli u akciju i osnovali posebnu tvrtku za medijske usluge HOO TV.

HOO ima plan za svibanj

- Planiramo se javiti na natječaj Vijeća za elektroničke medije, koje dodjeljuje nacionalne koncesije, kao i svi ostali. Cilj nam je da klubovi i natjecatelji, prije svega iz malih sportova, napokon dobiju priliku da se i njihovi nastupi mogu gledati na televiziji, što će im olakšati dobivanje sponzora i popularizirati njihove sportove. Taj projekt ima moju veliku podršku i smatram da je riječ o povijesnom trenutku - izjavio je dopredsjednik HOO-a, Slavko Goluža. HOO TV, ako sve bude prema planu, trebao bi početi s emitiranjem u svibnju 2011. i biti besplatan za gledatelje, a godišnje bi njegovo emitiranje, prema nekim procjenama, stajalo od dva do 2,5 milijuna kuna.

Prva televizija koja se pojavila u Hrvatskoj je Sportklub koji se emitira putem kabelskih televizija, MAXtv-a, satelita i, naravno, dodatno plaća. Njihov tim ima 30-ak ljudi, uključujući i honorarce. Imaju dva programa: Sportklub koji sami u potpunosti uređuju te Sportklub Plus koji ima sportske sadržaje iste za sve članice, ali i te događaje odrađuju hrvatski komentatori. Sportklub je, naime, dio korporacije Iko Media sa sjedištem u Mađarskoj, a emitira se i u Sloveniji, Bosni i Hercegovini, Srbiji, Češkoj, Rumunjskoj...

Svi žele kvalitetu

- Od sportova nam je najzastupljeniji nogomet i imamo TV prava za engleski Premiership. Sportklub ima i mnogo košarke na svom programu: Euroligu, NBA te domaće prvenstvo A1 ligu, tenis i druge sportove. Naša osnovna smjernica je da smo domaća televizija s domaćim sadržajima i uvijek pokušavamo promovirati hrvatski sport. Usmjerili smo se i na sportove u kojima su naši sportaši jaki te nastojimo biti što kvalitetniji i aktualniji. Imamo specijalizirane emisije, a uskoro ćemo krenuti i sa studijskom emisijom.

Potekli s HTV-a

Radit ćemo studijske dijelove vezane uz Premier ligu, košarku, tenis i druge događaje. Hoće li pokretanje HOO TV-a direktno utjecati na nas, ne znam. Vjerojatno oni, što se domaćih sportova tiče, imaju neki utjecaj, no TV prava su na tržištu. Prije nekoliko je godina HTV, s kojega sam i ja potekao, bio jedini i time monopolist na tržištu, a sada kad su se pojavile i druge televizije, počela je prava tržišna ekonomija.

Naravno, državni interes je ono o čemu treba voditi računa i smatram da je neprirodno da privatne televizije, bilo mi ili Arena, rade Euro ili SP u nogometu na kojem igra hrvatska reprezentacija jer takvi događaji moraju biti dostupni svima. Vjerujem da će na kraju najviše profitirati sport i sami gledatelji - istaknuo je Neven Cvijanović, prvi čovjek hrvatskoga Sportkluba, koji je na čelu ekipe koju čine Goran Klobučarić, Juraj Blažičko, Alen Selman, Igor Jagić, Igor Oslić i drugi.

Konkurencija

Direktna konkurencija Sportklubu nesumnjivo je Arena sport s obzirom na to da su također televizija za čije gledanje treba dodatno platiti. Emitiraju se isključivo preko MAXtv-a, a dio su korporacije tvrtke HD WIN u čijem je i prav Arena sport s četiri programa koji se iz Beograda emitiraju u Srbiji, Bosni i Hercegovini te Crnoj Gori.

Počela Liga prvaka

Okupili su renomiranu ekipu kojoj je na čelu Željko Vela, a među komentatorima su Božo Sušec, Marko Šapit, Ivan Jurković i Domagoj Pancirov. Ukupno ih je 15-ak. Planiraju oko Nove godine krenuti i s news programom, vijestima te studijskim emisijama. - U ova dva mjeseca krenuli smo s jednim kanalom, uključivali povremeno i drugi kad smo imali neke prijenose, a početkom ovoga mjeseca krenuli smo s oba svoja kanala u 24-satno emitiranje. Ti kanali su ravnopravi kadje riječ o zastupljenosti sportova - istaknuo je Vela.

Arena sport osigurala je prava za čak tri iznimno skupe nogometne lige: talijansku, španjolsku i francusku na koje imaju ekskluzivno pravo za Hrvatsku. Kupili su i brazilsku i američku, a nedavno su krenuli i s Ligom prvaka prema dogovoru o sublicenciranju, što znači da je dijele s HTV-om i Novom TV kada oni odaberu što žele imati na svom programu.

- Imamo i NLB ligu, na što smo vrlo ponosni jer sami produciramo prijenose, a tu su i španjolska košarkaška liga, njemačka rukometna liga, NFL, odradili smo Svjetsko prvenstvo u odbojci, bejzbol. Imamo dosta američkih sportova, nešto hokeja na ledu, poput ruske lige, i dio NHL-a. Na raspolaganju nam je dobar paket sportskih prava. S domaćim sportom imamo ambicija, no nacionalne stvari od općeg interesa ne možemo raditi ekskluzivno jer po zakonu ne smijemo značajne događaje ‘zaključati’ na MAXtv.

Zato smo i TV prava na nastupe hrvatske nogometne reprezentacije, kada igra u gostima, prodali HTV-u jer ne bi bilo fer da samo oni koji imaju MAXtv gledaju hrvatsku reprezentaciju. Što se nacionalnog sporta tiče, imamo košarkašku ligu u kojoj su četiri najbolja kluba iz Hrvatske, a u planu nam je i liga prvakinja u odbojci gdje nastupa Split.

Domaći sport nam je zanimljiv, ali ne svaki - objasnio je Vela. Kao gledatelj i prijatelj hrvatskog sporta, podržava projekt HOO-a, ali je prilično skeptičan kad je u pitanju njihova komercijalna isplativost, s obzirom na visoku cijenu prijenosa. Kad je riječ o žešćoj konkurenciji na tržištu, Vela je jasno zaključio: - Puno je ljepše da daljinskim možete birati između 100, nego između samo četiri programa, ali, naravno, pitanje je hoće li na kraju svi pronaći svoje mjesto na tržištu.

Kovačević: Na kraju će profitirati TV gledatelji

Prema prošlogodišnjim planovima, HRT je trebao s HOO-om pokrenuti HRT sport. Međutim, te planove je dijelom zaustavila konkurencija, a dijelom izmjena Zakona o HRT-u koji je još uvijek u saborskoj proceduri.

Dok se ne donesu nove regule koje će odrediti koliko HTV smije imati reklamnih minuta po satu programa, ne zna se hoće li zaživjeti sportski kanal HTV-a. Bez obzira na to, urednik Sportskog programa HTV-a, Bruno Kovačević, ne doživljava HOO TV kao mogućeg protivnika na tržištu.

- Ta televizija neće biti konkurencija jer će pratiti ono što nas ne zanima, dakle manje sportove. Tek u 20 posto sadržaja vjerujem da ćemo biti konkurencija, poput Prvenstva Hrvatske u vaterpolu između Juga i Mladosti i sličnih završnica - zaključio je Kovačević koji dijeli mišljenje svojih kolega da će na kraju cijele priče najviše profitirati gledatelji i sam sport za koji će to biti promocija kakvu još nije imao.

Eurosport 2011. dolazi na hrvatsko tržište?

Najveći europski sportski satelitski kanal, Eurosport, pokrenut je 1989. godine i danas se emitira u 54 države sa sadržajima od Lige prvaka do utrke Tour de France. Uz osnovni program, osnovali su još četiri kanala: Eurosport 2 s koncepcijom sportskog kanala nove generacije s grupnim i alternativnim sportovima, Eurosport News kao kanal sportskih vijesti te Eurosport HD i Eurosport HD 2 koji se emitiraju u HDTV tehnici. U Europi se rade na jeziku zemlje u kojoj se emitiraju, što će napokon dočekati i Hrvatska. Vlasnik Eurosporta je TF1 Group.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
20. rujan 2024 12:20