RASTUĆA INDUSTRIJA

U Hrvatskoj više od 500 ljudi živi od proizvodnje računalnih igara

Klaster CGDA uz podršku A1 objavio veliko istraživanje hrvatske gaming industrije

Više od 500 ljudi u Hrvatskoj stalno je zaposleno u gaming industriji. Za život proizvode igre. Rezultat je to ovogodišnjeg istraživanja hrvatske gaming industrije što ga je napravio Klaster hrvatskih proizvođača videoigara (CGDA) uz podršku A1 Hrvatska.

U istraživanju se navodi da je broj ljudi u Hrvatskoj koji rade u gamingu i dvostruko veći s obzirom da treba dodati vanjske suradnike koji različito reguliraju svoj status.

Besplatno preuzmite PDF magazina:
Startup Report No 007

Istraživanje po prvi put uključuje i podatke iz Inkubatora PISMO powered by A1, koji je najveći hub gaming industrije u Hrvatskoj i najveći rasadnik gaming startupa unas. Analizirano je tako čak 75 poduzeća od čega je njih dvije trećine dolaze iz Novske, i mahom su startupi.

image

Vladimir Bogdanić, tajnik CGDA

JL/

Vladimir Bogdanić, član Upravnog odbora CGDA kaže da nedavni veliki exiti i gaming uspješnice inspiriraju sve više mladih da se bave razvojem igara pa je za očekivati da će i neki od novih studija uskoro prerasti u nove uspješne priče.

- Broj novoosnovanih tvrtki koje se bave videoigrama sve je više, a sve pokušavaju konkurirati na svjetskom tržištu. Neke od njih kroz godine rada postanu jako uspješne te budu akvizirane u stotinama milijuna eura poput Croteama, Nanobita ili Gamepiresa, a neke ostanu samostalne izdavanjem vlastitih velikih hitova, poput Ironwarda ili Pine studija - kaže Bogdanić.

Dodaje da je u odnosu na lani broj zaposlenih u gaming industriji porastao za 17 posto, a u odnosu na 2019. industrija broji čak 87 posto zaposlenika više.

Broj novoosnovanih tvrtki koje se bave videoigrama sve je više i sve idu globalno, ciljajući status Croteama, Nanobita, Gamepiresa, Ironwarda ili Pinea

Vladimir Bogdanić, član Upravnog odbora CGDA

Precizna brojka do koje je klaster CGDA došao kroz istraživanje je 533 stalno zaposlenih u domaćoj gaming industriji. Na to se treba pribrojiti još toliko vanjskih suradnika.

Pri vrhu regije

Domaća gaming industrija pri vrhu je u regiji po udjelu žena. Iznosi 30 posto i viši je od europskog prosjeka koji je 2021. bio na 24 posto udjela žena. Bogdanić kaže da najveći broj žena u hrvatskoj industriji videoigara radi u tvrtkama za proizvodnju mobilnih igara.

Od susjednih zemalja, samo Slovenija ima veći udio žena zaposlenih u industriji od 41 posto.

image

Iva Ančić, rukovoditeljica brenda, marketinških komunikacija i digitalnog poslovanja A1 Hrvatska

Vedran Peteh/CROPIX

Iva Ančić, rukovoditeljica brenda, marketinških komunikacija i digitalnog poslovanja A1 Hrvatska uvjerena je da dugogodišnja podrška koju pružaju hrvatskom i regionalnom gaming eko sustavu dodatno motivira mlade da se usmjere prema toj najbrže rastućoj industriji.

- Posebice nas u ovom istraživanju raduje činjenica da je čak 30 posto žena pronašlo svoj poslovni put u gaming industriji. Kao digitalna kompanija, kampanjama potičemo žene u biznisu i IT-ju te trenutno zapošljavamo njih 44 posto - kaže Ančić.

Spajaju proizvođače igara i igrače

Iva Ančić iz A1 kaže da će se Reboot InfoGamer powered by A1, najveći hrvatski gaming sajam, vratiti na Zagrebački Velesajam u studenome. A1 pokrenuo je prije sedam godina A1 Adria League (A1AL) te je riječ o najdugovječnijoj gaming ligi u regiji. Do sad je u A1AL sudjelovalo preko 13 tisuća domaćih i međunarodnih igrača koji su se borili za nagradni fond od ukupno 1,2 milijuna kuna uz više od 80 milijuna impresija na webu iz cijelog svijeta.
- Među prvima smo, još 2017. godine, prepoznali potencijal gaminga i pokrenuli A1AL, a sad je krenula 12. sezona lige na kojoj očekujemo gamere iz Hrvatske i regije - kaže Ančić.
Dodaje da surađuju i s CGDA na istraživanju gaming industrije.
- Također smo strateški partner Inkubatora PISMO powered by A1 u Novskoj gdje je, od osnutka 2018., svoj razvojni put započelo preko 60 start-upova te obrazovano preko 240 game developera - zaključuje Ančić.

Bogdanić iz CGDA naglašava da je gaming industrija potpuno drugačija od ostatka tehnološke industrije. Čak tri četvrtine zaposlenika nisu programeri.

- U industriji i dalje oko 75 posto neprogramerskih zanimanja, a potražnja za novim talentima dosta je uravnotežena u svim segmentima pa se tako u četvrtini oglasa traže programeri, u gotovo svakom petom oglasu traže se modeleri, 8 posto oglasa su za crtače, pet posto za game dizajnere i tako dalje - nabraja Bogdanić.

Sve profitabilniji

Navodi da su uvjeti za razvoj gaming industrije u Hrvatskoj u posljednje vrijeme poboljšali što omogućuje rast zapošljavanja. Pomogla je i država. Sada postoji NKD za proizvodnju računalnih igara, ali i službena potpora toj industriji.

image

Podaci iz istraživanje o hrvatskoj gaming industriji za 2022. godinu, koje je, uz podršku A1 Hrvatska, proveo Klaster hrvatskih proizvođača računalnih igara

JL

- U 2021. godini započeto je i javno financiranje videoigara kroz Hrvatski audiovizualni centar (HAVC), što Hrvatsku čini jednom od samo deset zemalja Europske Unije koje imaju dedicirani fond za potporu videoigrama - pojašnjava Bogdanić i kaže da je za to kreiran fond od 200 tisuća eura godišnje.

Iako prihodi proizvođača igara u 2022. u odnosu na godinu prije nisu porasli, i iznose 60 milijuna eura, profitabilnost industrije je snažno porasla.

- Hrvatski proizvođači igara su lani s više od 13 milijuna eura neto dobiti povećali profitabilnost za 10 posto u odnosu na godinu prije, a čak tri puta u odnosu na otprije dvije godine, Većina studija očekuje rast od 10 do 30 posto u idućih pet godina što je u skladu sa svjetskim trendovima - zaključuje Bogdanić.

image

Naslovnica Startup Report No 007

Tomislav Botic/JL

*Tema je iz magazina Startup Report No 007, kvartalne publikacije Hanza Medie koja izlazi u print izdanju uz Jutarnji list te u obliku PDF-a i na webu Jutarnji.hr. Ovdje možete besplatno preuzeti PDF magazina i doznati teme koje su obilježila hrvatsku startup scenu.

Link na download: Startup Report No 007

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
12. studeni 2024 08:07