Novi direktor

Prvi put u povijesti na čelo Daimlera dolazi netko tko nije Nijemac: Ola Källenius

Zetsche će odstupiti s položaja u izvršnom odboru Daimler AG-a i s čelne dužnosti u Mercedes-Benzu
Ola Källenius, novi izvršni direktor Daimlera
 TT News Agency/Soren Andersson/via REUTERS

Njemački proizvođač luksuznih automobila Daimler najavio je u srijedu odlazak Dietera Zetschea s dužnosti izvršnog direktora u svibnju iduće godine, nakon 13 godina provedenih za kormilom kompanije.

Zetsche će odstupiti s položaja u izvršnom odboru Daimler AG-a i s čelne dužnosti u Mercedes-Benz Carsu, a odluka će stupiti na snagu nakon skupštine dioničara" 22. svibnja 2019. godine, objavili su iz grupe.

Šezdesetdevetogodišnji Zetche prepoznatljiva je figura njemačke automobilske industrije zahvaljujući između ostalog i slavnim brkovima. Dužnost izvršnog direktora Daimlera obavljao je od 2006. godine.

Nakon dvogodišnjeg razdoblja u kojem mu je zabranjeno obavljati čelne dužnosti u kompaniji, Zetsche će 2021. godine preuzeti dužnost predsjedatelja nadzornog odbora grupe.

Na dužnosti izvršnog direktora zamijenit će ga Ola Källenius, švedski menadžer koji je došao u Daimler 1993. godine, a od 2017. direktor je odjela za istraživanje i razvoj u Mercedes-Benz Carsu. Bit će to prvi put u povijesti ovog automobilskog diva da će ga predvoditi netko tko nije Nijemac, piše BBC.

- Imenovanjem Ola Källeniusa izabrali smo priznatog i uspješnog Daimlerovog direktora s bogatim međunarodnim iskustvom - navodi se u priopćenju.

Källeniusu je samo 49 godina, a dosada je radio u sjedištu Mercedesa u Stuttgartu te u britanskom i američkom ogranku.

Smjena na čelu vremenski se podudarila s osjetljivim razdobljem za Daimler i njemačku automobilsku industriju s obzirom na negativne posljedice skandala s krivotvorenjem podataka o emisiji štetnih plinova iz dizelskih automobila.

Europski proizvođači automobila moraju se također prilagoditi novim, postroženim propisima o emisiji ispušnih plinova, a dodatni je problem prijetnja zabrane dizelaša u mnogim njemačkim gradovima.

Daimler je ove godine bio prisiljen opozvati oko 774 tisuće automobila kako bi demontirao uređaje koji su na regulatornim testovima prikrivali visoku razinu štetnih ispušnih plinova.

Dodatni je problem istraga koju je Europska komisija najavila prošlog tjedna protiv Daimlera, Volkswagena i BMW-a zbog sumnje da su narušili ravnopravnu tržišnu utakmicu, napominje AFP.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
23. studeni 2024 23:35