Brodogradnja

Debeljak: 'Brodosplit ne bi trebala pogoditi nikakva dugoročnija kriza'

Janssonius je brod blizanaca Hondius, a prema riječima Tomislava Debeljaka radi se među rijetkim brodovima za polarne ekspedicije u svijetu
Janssonius
 Brodosplit

Nakon prošlogodišnje isporuke prvog polarnog kruzera Hondius, koji je odradio svoju prvu arktičku i antarktičku sezonu, u Brodograđevnoj industriji Split položena je kobilica za novogradnju 485. Radi se o putničkom broda za krstarenja polarnim područjima, koji će nositi ime Janssonius.

Janssonius je brod blizanaca Hondius, a prema riječima Tomislava Debeljaka radi se među rijetkim brodovima za polarne ekspedicije u svijetu. Janssonius je kao i Hondius ugovoren za krajnjeg naručitelja tvrtku Oceanwide Expeditions, koja je specijalizirana za ekspedicijska putovanja na Antarktiku i Arktik. Dugačak je 108,6 metara, širok 17,6 metara, a brzinu od 15 čvorova osiguravaju mu dva glavna motora ukupne snage 4260 kW. Moći će ugostiti 194 putnika smještenih u 81 kabina, o kojima će se brinuti 78 članova posade. Svojim će putnicima, kako navode iz Brodosplita, ponuditi visoki hotelski standard kao i razne kategorije kabina, od prostranih apartmana do dvosobnih i četverosobnih kabina, gdje će im se s višestruko osiguranim sustavima koji ih opslužuju omogućiti siguran i ugodan boravak.

„Nakon što je prvi brod isporučen u zadanim rokovima i nakon što je izgrađen s profitom za Brodosplit, a i država je na njemu zaradila, nizozemski brodovlasnik je naručio i gradnju još jednog gotovo istog broda. Znači, kupac nije odmah naručio gradnju dva broda, već je nakon što se uvjerio da je kvalitetno izgrađen prvi, naručio još jedan. Brod je uz neke sitne preinake identičan prvome koji već plovi. Gradi se u klasi LR PC6, koji ispunjava posljednje zahtjeve Lloyd Registra za plovila Polar Class 6. Moći će primiti 200 putnika a planirani dovršetak gradnje je kraj ljeta iduće godine. Ovo je u novije vrijeme popularna klasa kruzera, za koju vjerujemo da je kriza neće pogoditi poput drugih segmenata kruzinga.“, istaknuo je Tomislav Debeljak.

Brodosplit
Tomislav Debeljak

Debeljak je otkrio da Brodosplit nije toliko pogodila posljednja kriza kao neke druge segmente gospodarstva. „Imali smo, doduše, zastoje prilikom isporuke materijala ali taj problem je sada iza nas. Ukoliko dođe do drugog vala epidemije mi ćemo se prilagoditi situaciji. S obzirom na stanje u kojem se nalazi Brodosplit, ne bi trebala pogoditi nikakva dugoročna kriza.“, naglasio je Tomislav Debeljak.

Što se tiče mjera Vlade RH Debeljak ih je pozdravio . Mišljenja je da ne bi bilo dobro da neka europska država daje potpore svojim brodogradilištima a da to isto ne napravi i Hrvatska. „U takvoj situaciji bili bi u neravnopravnoj poziciji na globalnom tržištu. Osobno sam protiv potpora bilo kome ali to treba važiti za čitav svijet“, pojasnio je predsjednik uprave Brodosplita.

Wijnand van Gessel vlasnik nizozemske tvrtke Oceanwide Expeditions istaknuo je da ne bi bio tu da nije zadovoljan prvim brodom Hondius i radom Brodosplita. „Ne bi naručili gradnju drugog broda da to nije tako. Sve probleme koji su se pojavili prilikom gradnje mi smo zajednički rješili s Brodosplitom. Hondius je u potpunosti ispunio naša očekivanja“, izjavio je Wijnand van Gessel.

Brodosplit
Janssonius

Pomoćnik ministra gospodarstva , Zvonimir Novak istaknuo je da ukoliko se poštuju rokovi gradnje broda, onda Vlada RH nema problema što se tiče izdanih jamstava za gradnju.

„Važno je da se ta jamstva vrat. Zahvaljujući ovakvim poslovima Brodosplit je dokazao da sektor brodogradnje može održivo poslovati. Na ovakvim poslovima zarađuju svi dionici. Pored toga poštujemo sva pravila Europske komisije i ne narušavamo tržišno natjecanje“, istaknuo jeZvonimir Novak, otkrio da je trenutna izloženost države jamstvima Brodosplita oko 100 milijuna eura. Novak je otkrio da izloženost države u slučaju jedrenjaka Flying Clipper iznosi 12 milijuna eura, što ne smatra većom ugrozom.

„Čak i da dođe do određenih ptroblema oko arbitraže u što ne vjereujemo, vjerujem da će uprava Brodosplita pronaći rješenje i za taj dio.“, kazao je Novak.

Problemi oko plaća

Što se tiče skraćivanja radnog tjedna Debeljak kaže da je on za to da svatko radi koliko želi, uz, naravno, ograničenja kako se ne bi ugrozilo zdravlje. Znači, unutar okvira koji su propisani ne bi ograničavao radnika da radio i zaradi. Što se tiče isplate plaća u Brodosplitu, Debeljak je Brodosplit ima oko 30 posto veće plaće nego je prosječna plaća unutar sektora. „U ovaj brod je do sada uloženo oko 20 milijuna eura a mi još nismo dobili niti lipe kredita. Posljednju situaciju smo premostili, jer smo likvidni. Tako da sada ne bi trebalo biti propblema oko isplata. Mogući su problemi sa likvidnošču u našoj tvornici vijaka u Kninu, jer nam je njezin promet drastično pao. I to ćemo premostiti u kratkom vremenu zahvaljujući Covid kreditu.Brodosplit je plaću za travanja isplatio u rokmovima a rokovi su su bili do kraja prošlog mjeseca. Nismo uspjeli isplatiti dodatke na plaću ali to također nije upitno. Biti će čak uvećani za oko 250 kuna“, pojasnio je Tomislav Debeljak.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
23. studeni 2024 07:53