Obalno ophodni brod

U Brodosplitu grade četiri ophodna broda za HRM, svaki vrijedi 80 milijuna kuna

Bit će opremljeni oružjem svih obalnih straža danas, a to su automatski top 30mm i dvije ručno upravljive strojnice
Obalni ophodni brod Hrvatske ratne mornarice
 Tom Dubravec / CROPIX

Četiri mjeseca nakon potpisivanja ugovora o gradnji četiriju novih obalnih ophodnih brodova za Hrvatsku ratnu mornaricu, u brodogradilištu Brodosplita danas rezanjem limova počinje njihova gradnja. Ugovorena cijena svakog broda je 80 milijuna kuna s PDV-om.

Brodovi dužine 43,16 metara i širine osam metara bit će opremljeni temeljnim naoružanjem svih današnjih obalnih straža. Trup obalno ophodnih brodova bit će sagrađen od čelika povišene čvrstoće AH36, a nadgrađe od aluminijske slitine. Osigurana im je nepotopivost u slučaju naplavljivanja svaka dva susjedna odjeljka u trupu. Brodovi su opremljeni zaštitom od nuklearno-biološko-kemijskog djelovanja.

Bit će opremljeni krmenom rampom i diverzantskom brodicom krutog trupa dužine 7,7 metara za 6 članova posade s propulzijskim dizelskim motorom koji omogućuje brzinu do 40 čvorova. Kapacitet brodova je 16 ljudi. Ostvaruju brzinu do 29 čvorov. S jednim ukrcajem goriva mogu otploviti 1000 nautičkih milja pri brzini od 15 čvorova. Prilikom potpisivanja ugovora tadašnji ministar obrane Damir Krstičević je rekao da bi prvi iz te serije brodova trebao biti završen 18. rujna 2021., a posljednji u rujnu 2023. godine.

Split, 071218.
U vojarni Admiral flote Sveto Letica - Barba  odrzana je vecanost primopredaje i imenovanja prototipa novog obalnog ophodnog broda Hrvatske ratne mornarice OOB_31 Omis koji je izgradjen u splitskom brodogradilistu Brodosplit.
Foto: Tom Dubravec / CROPIX
Tom Dubravec / CROPIX
Obalni ophodni brod Hrvatske ratne mornarice

- Prije dvije godine isporučeni prototip obalnog ophodnog broda Omiš svojom je tehničkom opremljenošću i plovnim karakteristikama znatno unaprijedio sposobnosti Obalne straže te je redovit u akcijama traganja i spašavanja. Primjerice, u siječnju 2019. pretraživan je akvatorij od Mljeta do Prevlake, a potragu su otežavali nepovoljni vremenski uvjeti, odnosno vrlo jaka bura, zbog čega se u potragu uključila i obalna straža s novim brodom OOB-31 Omiš koji je opremljen aktivnim sustavom za stabilizaciju ljuljanja, koji omogućuje brodu punu operativnost na stanju mora četiri te udovoljavanje NATO-ovim kriterijima za pomorstvenost, što se kod jake bure pokazalo ključnom sposobnošću. Upravo su takvi uvjeti i zadaće razlog zbog kojeg HRM-u trebaju takvi tipovi brodova - priopćili su iz Brodosplita.

Temeljna namjena brodova je ophodnja radi nadzora i zaštita interesa RH na moru. Oni će se koristiti i za potporu otočnom stanovništvu te sudjelovanje u akcijama traganja i spašavanja na moru. Ugovor o gradnji pet obalnih ophodnih brodova između MORH-a i Brodosplita potpisan je još 2014., a prvi brod je trebao biti dovršen u roku od 15 mjeseci. No, tijekom gradnje došlo je do izmjene projekta pa je prvi brod pod imenom OOB-31 Omiš mornarici predan tek 2018. godine.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
23. studeni 2024 01:00