Svi volimo izlaziti s prijateljima i obitelji na ručak ili večeru. Takve prigode pružaju priliku za osnaživanje društvene povezanosti jer zajednički iskustavima i razgovorima jačamo odnose koje imamo s drugima. Pritom nije riječ samo o uživanju u raznolikim kuhinjama jer to zajedništvo pretvara neke naoko jednostavne obroke u nezaboravne događaje kojima slavimo važne životne prekretnice i potičemo osjećaj zajedništva i istražujemo kulturu. Misija METRO-a je podržati strastvene ugostitelje i chefove u pružanju svakodnevnih nezaboravnih iskustava. Posvećeni smo slušanju naših kupaca, razumijevanju njihovih potreba koje se neprestano mijenjaju i prilagođavanju našeg profesionalnog asortimana kako bismo pokrili sve što im je potrebno za njihovo svakodnevno poslovanje. Svjesni smo činjenice da je naš uspjeh snažno povezan s uspjehom i razvojem hrvatskog turističkog i ugostiteljskog sektora.
Upravo smo s tom misijom i započeli naš put u Hrvatskoj krajem 2001. godine otvaranjem veleprodajnog centra na zagrebačkom Jankomiru. Tijekom godina smo došli do deset veleprodajnih centara diljem Hrvatske s velikim rasponom proizvoda koji kupcima omogućava da na jednom mjestu pronađu sve što im je potrebno. Proučavajući navike naših kupaca, prateći njihovo zadovoljstvo i potrebe, ali i ono što je najvažnije – osluškujući puls sektora ugostiteljstva u stalnim razgovorima, gledali smo kako transformiraju svoje poslovanje. S obzirom na to da nam je kupac u središtu svega što radimo, zaključili smo kako se i mi moramo transformirati. METRO Hrvatska je danas punopravni partner svojim kupcima. Nadišli smo odnos opskrbljivač – kupac te razvijamo i njegujemo partnerske odnose koji podrazumijevaju podršku u svim fazama poslovanja naših kupaca. Nudimo pomoć prilikom pokretanja posla, pružamo inspiraciju, savjetovanje prilikom određivanja ponude i potporu u korištenju EU fondova.
Kako bismo mogli ispunjavati očekivanja naših kupaca, u nadolazećim godinama za cilj imamo ubrzati tempo rasta, povećati vrijednost koju nudimo našim kupcima i, sa svojim dugoročnim ciljevima za 2030. godinu, učvrstiti poziciju vodećeg veletrgovca. Rast se temelji na tri stupa: stavljanje veleprodajnog fokusa na profesionalne kupce, značajno širenje poslovnog modela prodaje putem više kanala te razvoju novih poslova. Tržište na kojemu poslujemo raste i vrlo je fragmentirano. Upravo u tome vidimo veliku priliku jer kupcima nudimo vrlo atraktivnu kombinaciju nazočnosti na više kanala prodaje – veleprodajni centri i dostava putem online kanala Mshop i METRO Companion. U toj našoj jedinstvenoj prednosti navedeni kanali se međusobno savršeno dopunjuju i povezuju. U tijeku je transformacija naših veleprodajnih centara u takozvane Multichannel Fulfillment Centre (MFC) kako bi se značajno povećala operativna učinkovitost i kapacitet dostave centara koji će biti skladišta i platforme za dostavu. Time će naši kupci imati veću dostupnost proizvoda, učinkovitiji proces kupnje i poboljšanu uslugu dostave. Posljednjih nekoliko godina obilježili su brojni izazovi. Nakon nekoliko godina pandemije i s njom povezanih restrikcija u poslovanju naših kupaca, ova nam je godina donijela nepovoljne ekonomske uvjete uzrokovane produženom visokom stopom inflacije. Usprkos tome, u prošloj smo poslovnoj godini ostvarili snažan rast prodaje u odnosu na prethodnu poslovnu godinu. U odnosu na ostale članice Grupe, METRO Hrvatska je među najbrže rastućima u odnosu na postavljene ciljeve.
Također, u fokusu nam je digitalizacija, odnosno digitalna tranzicija naših kupaca. Naime, prije nešto više od pet godina gotovo polovica restorana u velikim europskim gradovima uopće nije imalo internetsku stranicu. To smo prepoznali kao priliku da osnažimo naš poslovni uspjeh, ali i uspjeh naših kupaca te smo razvili našu prvu digitalnu uslugu uz pomoć koje je bilo veoma jednostavno napraviti vlastitu internetsku stranicu. Ponudu digitalnih rješenja i alata nastavili smo širiti kako bismo kupcima omogućili da privuku više gostiju, lakše upravljaju narudžbama, zaposlenicima, zalihama, a sve s ciljem bolje analize poslovanja i fokusiranje na ono najvažnije – pružanje nezaboravnog iskustva gostima.
Kako bismo kupcima omogućili da se lakše nose s inflacijom, koja je značajno utjecala na njihovo poslovanje u protekloj godini, razvili smo program „Naše profi cijene za vaš profit“. Novu cjenovnu politiku osmislili smo kako bismo zaštitili profit naših profesionalnih kupaca te im ona omogućuje učinkovit odgovor na inflatorne izazove s kojima se susreću. Temelj „Profi cijena“ su stabilne i niže cijene, koje vrijede 365 dana, što kupcima omogućuje lakše planiranje troškova. U program ulaze proizvodi koji su im potrebni u većim količinama ili pakiranjima te obuhvaća gotovo 3000 proizvoda.
Razvoj suradnje s lokalnim dobavljačima jedan je od naših strateških ciljeva i usko je povezan s našim fokusom na kupce. Naime, posljednjih godina bilježimo porast potražnje u segmentu svježih namirnica što govori kako je ugostiteljima prioritet svježina, ali i kvaliteta namirnica koje koriste. Zahvaljujući dugogodišnjoj suradnji s domaćim proizvođačima, gotovo 80 % naših dobavljača svježeg voća i povrća upravo su hrvatski proizvođači, a udio hrvatskih proizvoda u METRO-ovoj vlastitoj robnoj marki trenutno iznosi oko 50 % i konstantno raste. U više od dvadeset godina poslovanja na hrvatskom tržištu imali smo brojne primjere kada su hrvatski proizvođači putem METRO-a našli svoj put prema globalnom tržištu i našli se na policama diljem Europe. METRO nastavlja predano raditi na pružanju podrške kupcima, s posebnim fokusom na poticanju izvrsnosti u hrvatskoj gastronomiji. Uz već postojeća partnerstva s udruženjem JRE Hrvatska i MICHELINOVIM vodičem, pokrećemo projekt Junior Top Chef čiji je cilj doprinijeti osnaživanju kuharske profesije u Hrvatskoj. Imajući u vidu predani rad i iznimnu talentiranost svih naših zaposlenika, radujemo se još jednoj godini uspjeha, inovacija i zajedničkog rasta – kako METRO-a, tako i naših kupaca.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....