Digitalizacija poljoprivrede postaje nužnost, a posebno nakon što je pandemija novog koronavirusa promijenila odnos trgovačkih lanaca prema nabavi poljoprivrednih proizvoda. Naime, poljoprivreda budućnosti treba biti vođena podacima, a ne konvencionalnim metodama.
„Koliko god je pandemija bila loša stvar globalno, potaknula je propitkivanje kako dalje. U cijeloj se poljoprivredi išlo na globalizaciju i ekonomiju obujma sa što nižim troškovima. Mali i srednji proizvođači pritom su patili. Sada su sve kompanije koje posluju globalno, shvatile da ne mogu funkcionirati isključivo globalistički. Moraju početi stvarati lokalno održive lance nabave, a kompanijama koje rade na lokalnoj održivosti, digitalizacija je izrazito važna“, kazao je Matija Žulj, osnivač tvrtke AGRIVI, u novoj emisiji Poduzetnički mindset.
Zato očekuje veliki prelazak proizvođača na digitalizaciju procesa u poljoprivredi. Poljoprivrednike će, vjeruje, na to potaknuti trgovački lanci i prehrambena industrija koja će zahtijevati sve više standarde.
Žulj pojašnjava kako digitalizacijom, tj. programima kao što je AGRIVI, poljoprivrednici smanjuju rizike i ne gube prinos te istovremeno povećavaju kvalitetu proizvoda i stvaraju uštede. Potrošači zahvaljujući tome dobivaju bolji proizvod koji je manje tretiran pesticidima, a priroda ima koristi od manjeg otpuštanja ugljičnog dioksida u atmosferu.
Prednosti digitalizacije sve jasnije prepoznaju poljoprivrednici diljem svijeta. Zahvaljujući tome AGRIVI, hrvatska agrotehnološka tvrtka osnovana 2013. godine, prošle je godine zabilježila rast poslovanja od 25 posto te osigurala investiciju od 30 milijuna kuna koja će joj omogućiti jače pozicioniranje poslovanja na američkom tržištu. AGRIVI trenutačno ima svoje urede u Zagrebu, Londonu, Bukureštu i Varšavi i jedna je od tri tvrtke na svijetu koja zahvaljujući satelitskoj tehnologiji svoja rješenja za poljoprivredu isporučuje globalno. Kako bi se tvrtka nastavila razvijati u željenom smjeru, namjerava ostvariti razna partnerstva s tvrtkama u agrotehnološkom sektoru.
„Cilj nam je biti globalni lider jer ćemo jedino tako ostvariti svoju viziju da imamo pozitivan utjecaj na više od milijardu ljudi“, istaknuo je Žulj.
Smatra kako je Green Deal Europske unije dobro zamišljen, no tek je za vidjeti kako će on zaživjeti u praksi. Digitalizacija poslovanja može koristiti tom planu. Green Dealom se do 2030. godine planira, među ostalim, smanjiti korištenje pesticida za 50 posto te povećati organska proizvodnja poljoprivrednih proizvoda za 25 posto.
Emisija Poduzetnički mindset medijske platforme Poduzetnik prikazuje se premijerno petkom u 10 sati na portalu Novac.hr Jutarnjeg lista. Voditelj je Saša Cvetojević, a urednica Dunja Trojan.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....