EVE ONLINE

IGRA KOJA ĆE SPASITI VAŠ ŽIVOT Pola milijuna igrača otkrivat će uzroke stvarnih smrtonosnih bolesti

CCP

REYKJAVIK - EVE Online je masivna online igra koju igra više od pola milijuna ljudi diljem svijeta. Islandski studio CCP igru je pokrenuo prije 11 godina, a u moru online igara poput World of Warcrafta i njegovih klonova ističe se time što iz godine u godinu ima sve više i više pretplatnika.

Posebna je po mnogim stvarima - radi se o simulaciji života u dalekoj budućnosti, gdje se igrači udružuju u korporacije i saveze, iskorištavaju prirodne resurse, proizvode brodove i svemirske stanice, i upuštaju se u masovne svemirske ratove čiji ishodi pišu povijest tog svemira.

Muzej moderne umjetnosti u New Yorku otvara stalnu instalaciju s video igrama: Odabrano prvih 14 eksponata!

EVE Online već duže vremena doprinosi znanosti. Među zaposlenicima CCP-a nalaze se i ugledni sveučilišni profesori ekonomije, koji proučavaju detalju virtualnu ekonomiju koja postoji u igri - savršenu simulaciju slobodnog tržišta. O utjecaju ratova na ekonomske trendove u tom virtualnom svijetu objavljeno je već nekoliko znanstvenih radova, kao i o utjecaju ograničenih resursa na formiranje cijena. No, nova inicijativa unutar igre mogla bi spašavati stvarne ljudske živote.

Suosnivač švicarske tvrtke MMOS - Massive Multiplayer Online Science - Atilla Szantner, u suradnji s CCP-om, pokrenuo je projekt koji će iskoristiti igrače EVE Onlinea za prepoznavanje proteina koji mogu uzrokovati teške i smrtonosne bolesti, poput raznih oblika karcinoma, Parkinsonove ili Alzheimerove bolesti.

Igrači će pred sobom vidjeti ekran u kojem ih igra traži da analiziraju uzorke tkiva koji pripadaju misterioznim Jovianima - jednoj od rasa u igri - no slike koje će vidjeti bit će pravi uzorci proteina s greškama koje će igrači pomoći klasificirati.

- Sinula nam je luda ideja, Szantner objašnjava pozadinu novog projekta.

- Zašto ne uzmemo probleme s kojima se suočavaju znanstvena istraživanja, transformiramo ih, i potom ih ubacimo u velike računalne igre kao dio tih igara koji je potpuno uklopljen u mehanike te igre?

Uglavnom se radi o velikim količinama podataka koje je potrebno klasificirati prije daljeg proučavanja, koje još uvijek nije moguće povjeriti računalnim algoritmima - prepoznavanje proteina je, u ovom slučaju, još uvijek posao koji zahtjeva ‘ljudsku ruku.’ Kako bi se izbjegli zlonamjerni igrači, svaki proten prikazat će se većem broju igrača i u obzir će se uzimati samo najzastupljeniji odgovori.

Ako se klasifikacija proteina pokaže uspješnom, MMOS i CCP planiraju na sličan način sudjelovati i u drugim znanstvenim projektima.

18. rujan 2024 13:16