ZAGREB - Butik zaista može biti ogledalo vlasnika, a u ovom slučaju vlasnice. Marija Obrvan, samozatajna Dubrovčanka čiji je concept store “Maria”, otkako ga je prije tri godine otvorila u svome gradu, bez gotovo ikakve reklame postao jedan od najcjenjenijih ekskluzivnih butika u zemlji, prvenstveno cijeni stil.
S obzirom na to da se 9. prosinca njezin butik konačno otvara i u Zagrebu, može se slobodno zaključiti kako će glavni hrvatski grad dobiti šlag na šoping torti.
Marija Obrvan je svoje prve stilsko-modne korake napravila sama, nije se mamila za jeftinijim pomodnim krpicama, već je kao mlada djevojka radije omiljenu robu šivala - sama. Stoga joj je danas kada odlazi u nabavku “krpica” u srce modne industrije, Pariz i Milano, itekako lakše odabrati prave komade odjeće, torbica i cipela. Tko nikada nije primio iglu u ruke i opipao materijal od kojega će napraviti kakvu haljinu koju će ponosno nositi, ipak će nešto teže zapaziti “it” komad.
Logičan početak u Gradu
No, zašto je Marija s otvaranjem butika u Zagrebu čekala do sada? Jer dubrovački je dućan, koji se nalazi na izvrsnoj lokaciji pored dominikanskog samostana u Gradu, gotovo u isti mah nakon otvaranja prepoznat i među domaćim i među stranim kupcima.
- Dubrovnik je bio logičan početak s obzirom da tamo živim, a i zasluženo nosi titulu hrvatskog St.Tropeza, dok je Zagreb logičan nastavak priče s obzirom na status metropole i glavnoga grada - ustvrdila je prije par dana Marija Obrvan, koja je, prezaposlena završnim radovima u novom butiku, ipak za nas pronašla nešto vremena.
Sličnost stila i pjevanja
Taj će se novi butik, bez obzira na to što je riječ i o jednakom osnovnom konceptu od kojega Marija ne odstupa - besprijekoran ukus te osim puke prodaje i modna edukacija kupaca - kao i o istome arhitektu koji je uređivao oba prostora, Marco Bonelli iz Milana, po nečemu ipak razlikovati od svog prethodnika.
- Koncept oba dućana je isti, ali energija grada i lokacija igraju bitnu ulogu. Tako će butik u Masarykovoj ulici u Zagrebu dobiti sasvim drugačiji, urbani prizvuk. Na samom otvaranju 'poklonit' ćemo Zagrepčanima, kao svojevrstan božićni poklon, izložbu arhivskih haute couture modela avangardne pariške modne kuće Maison Martin Margiela - najavila je Obrvan ovu modno-izložbenu atrakciju.
Naime, od 9. prosinca do 9. siječnja u prostoru butika bit će postavljena izložba modne kuće uvijek kontroverznog i inovatovnog belgijskog dizajnera Martina Margiele. Točnije, 11 ručno izrađenih komada odjeće te modnih dodataka iz haute couture kolekcije “Artisanal”, nastalih u razdoblju od 2001. do ove godine.
- Svaki komad odjeće ili modnih dodataka ručno se transformira u ateljeima Maisona u Parizu koristeći gotovo laboratorijske tehnike prilikom dekonstruiranja i ponovne konstrukcije svakog objekta - konačno, radi se o serijama hermetično limitiranog broja svakog pojedinačnog modela. Posebnost i ponekad ekscentričnost materijala na temelju kojih se ponovno gradi svaki komad odjeće dodatno jamče posebnost kakvu nije moguće redigirati niti kopirati. Na kraju se na svaki komad aplicira etiketa sa oznakom broja ‘0’ koji označava liniju ‘Artisanal’ - pojasnili su iz službe za medije butika “Maria”.
Ukratko, koga iole zanima pozadina stvaranja istinske mode, kao i njezina povijest, razgledat će izložbu.
Stil se ne može samo tako kupiti s nekoliko novčanica od tisuću eura. Stil se dobiva poput dara za pjevanje, ali može se, za razliku od pjevanja, i naučiti.
Upravo je to jedna od ciljeva Marije Obrvan, koja je nedavno ustvrdila da joj u butiku želja postaviti centar stila i mode, a ne centra luksuza. Jer makar se ime butika “Maria” uglavnom veže za najveća modna imena poput Yves Saint Laurenta, kao i za činjenicu da je roba koja se prodaje u ovom comcept storeu “nereciklirana”.
Najaktualnija imena
- Luksuz nije preduvjet za stil, jer novac ne garantira nužno i dobar stil. Sa stilom se možemo roditi, ali ga također možemo formirati dodatnim interesima i edukacijom. U modi se često miješa termin trenda i stila, što su također dva odvojena svijet koja mogu, ali i ne moraju funkcionirati zajedno. Zato se primarno želimo postaviti kao centar stila, jer imena kao sto su YSL, Givenchy ili Azzedine Alaia sinonim su za najupečatljivije stilske reference danas - pojasnila je Marija Obrvan pa kazala što misli o odijevanju svojih sunarodnjakinja:
- Hrvatice imaju stila i dobro se oblače, a novim brendovima u našoj ponudi, poput Alexandera Wanga, Antonija Berardija i Nicholasa Kirkwooda, želimo im omogućiti još veći izbor trenutno najaktualnijih dizajnerskih imena.
No, koliko je izvjesno da će se dobar posao ostvariti i u Zagrebu?
- Od otvaranja dubrovačke Marije stvorila se baza kupaca, a nadamo se da će nas tako prepoznati i zagrebačka publika koja nije imala prilike posjetiti nas u Dubrovniku. Svakako očekujemo dobar odaziv i stranaca koji žive u Zagrebu kao i sve većeg broja turista koji ga posjećuju svake godine.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....