INTERVJU

VELIKA PROMJENA U ŽIVOTU LEGENDARNE GLUMICE 'Ponovno sam u ljubavi. U 55. godini lakše mi je nositi se s njom, znam anulirati nebitno'

 Boris Kovačev / CROPIX
Legendarna filmska, TV i kazališna glumica koju smo nedavno u matičnoj Gavelli gledali u ulozi naprasite, pijane i razabrušene žene, što ne nalikuje ni prethodnim joj ulogama ni njezinom privatnu karakteru, u vezi je s jednim zagrebačkim liječnikom

Ksenija Pajić (55), prvakinja Dramskog kazališta Gavella, mnoge je u posljednjoj premijeri matičnog kazališta oduševila ulogom u predstavi “Komet” prema predlošku njemačke spisateljice meksičkog podrijetla Justine del Corte, utjelovivši sjajno ulogu poduzetnice Nane, atipičnu korpusu njezinih dosadašnjih rola, poglavito njezinome privatnom karakteru i životu. Gospođa koju igra dio je dekadentnog, imućnog društva koje se okupilo 10 godina poslije jedne svadbe kojoj su tada svi prisustvovali. Riječ je o glasnoj, naprasitoj, razbarušenoj, djelomice i ekscentričnoj ženi, koja voli dobro potegnuti kapljicu; ulozi u koju je glumica uložila silan trud.

Predstava ‘Komet’

- Lik je na početku pripit, onda dosegne vrhunac u vinu, pa se pri kraju predstave lagano trijezni, ulazeći u stupor, tupilo. Uglavnom, kad kola u radnji krenu nizbrdo, lik će s čašom uzbrdo. Uživala sam radeći ulogu te osebujne, živopisne žene. Ona, eto, smatra da je sve riješila u životu, da je, što se kaže, preuzela kontrolu: ima svoj biznis, u novcu ne oskudijeva nimalo, sin joj u studira u Kini... Progone je, međutim, usamljenost i strah od smrti, ono što je nemoguće imati pod kontrolom. Kada se pojavljuje lik pokojnika Lothara, kojega glumi Đorđe Kukuljica, malo zazire od njega, međutim, pozorno sluša što on kazuje o onostranome - tumači emotivno stanje koje lik Nane donosi na sceni u predstavi “Komet”.

‘Sve najbolje’

Ova joj je uloga dala više kreativnog prostora, cijelo je vrijeme predstave, kao i svi njezini kolege, na sceni i više se mogla zaigrati, za razliku od, primjerice, epizodnog lika pasivne majke u “Pričama iz bečke šume”.

Zagreb, 070317.
Atmosfera uoci generalne probe predstave Komet u kazalistu Gavella u Frankopanskoj ulici.
Na fotografiji: Ksenija Pajic.
Foto: Dragan Matic / CROPIX
Dragan Matić / CROPIX
Na fotografiji: Ksenija Pajić uoči generalne probe predstave 'Komet' u kazalištu Gavella

Glumica koju će, kad je riječ o velikim i malim ekranima, u kolektivnoj memoriji starijih uvijek definirati uloga u “Oficiru s ružom”, a u kolektivnoj memoriji mlađih uloga u nekoliko sapunica (gdje joj je partner bio Žarko Laušević koji će se, pak, pojaviti u novoj seriji Dragana Bjelogrlića “Senke nad Balkanom”), zimus se pojavila u božićnoj romantičnoj komediji Snježane Tribuson “Sve najbolje”, u kojoj glumi medicinsku sestru koja se predstavlja kao ekspert za muško-ženske odnose.

Stereotipi

- Ha, oštrija ženska, jaka na riječima, soli kolegici pamet, a zapravo ništa ne zna o muškarcima. Oslanja se, naime, na stereotipe. Od njih se ne može pobjeći, međutim, ako me privatno pitate, ja ih nastojim izbjegavati - govori glumica, koja je opet u ljubavi. Viđa se s jednim zagrebačkim liječnikom, čije ime ne želi otkrivati.

- Dobila sam zabranu da govorim o tome, ha-ha. Vrlo sam realna osoba, čvrsto stojim na zemlji i danas se, s godinama i iskustvom, bolje nosim s ljubavlju. Čovjek s godinama shvati što je bitno, a što nebitno u odnosu, ne trošim više uzalud vrijeme za razmišljanje o nevažnim sitnicama - govori glumica, koja ponajviše voli izlaziti na premijere svojih kolega.

Turneje po vrućini

Već desetak godina profesionalno je vezana za privatno kazalište Lektirum, a za iduće ljeto pripremaju Čehovljeve jednočinke. S njome u predstavi igraju, također iskusni, Zijad Gračić, Mladen Čutura i Barbara Vicković.

- Prvo nam, kao i svake godine, slijedi ljetna turneja. Bude tu desetak izvedbi, svaku večer smo u drugom gradu, uglavnom je to srednja i južna Dalmacija, uključujući i zaleđe, Metković, Opuzen, a odemo i do Crne Gore. Prilično naporno. Navečer predstava, sutra putovanje, vrućina, gužva na cesti, pa opet uvečer predstava. Prošlo ljeto imali smo predstavu na Braču, sutradan u Baru. Ima se putovati do Bara… a tek nakon povratka imali smo kaos. Upali smo u vikend-smjene gostiju, a trebali stići u Drniš. To je bilo strašno. U pet ujutro bili smo krenuli s Brača i odmah uvečer nakon predstave u Baru krenuli na put kako bismo u Drniš došli u dva popodne. Dan i pol nismo spavali - priča o turnejama glumica koja je karijeru i počela u jednom putujućem kazalištu - Teatru u gostima, čiji nas je osnivač, legendarni hrvatski glumac Relja Bašić, nedavno napustio.

Zagreb, 090713.
Glumica Ksenija Pajic, fotografirana na setu nove serije RTL-a u Jadranfilmu.
Foto: Boris Kovacev / CROPIX
Boris Kovačev / CROPIX

Teatar u gostima

- Poseban je bio kao čovjek i kao glumac. On bi dolazio na Akademiju gledati diplomske ispite, rijetko je tko to osim njega činio. Primijetio me na mojem diplomskom ispitu i pozvao u svoj Teatar u gostima. Radila sam tamo dvije predstave: ‘Crnu komediju’ i ‘Kad mačke odu’. Za mene je kao mladu glumicu to bilo neprocjenjivo iskustvo. Ravno s Akademije upala sam u društvo u kojem su bili Vanja Drach, Boris Buzančić, Ana Karić, Marija Kohn, Ljubica Jović, pa i sam Relja. Proputovali smo uzduž i poprijeko bivšu Jugoslaviju. Relja je bio duhovit i šarmantan, zadovoljstvo mi je bilo godinama poslije razgovarati s njime na nekom slučajnom susretu u centru Zagreba - sjeća se glumica, kojoj je od svih njezinih profesora s Akademije najviše ostala u pamćenju brižnost i nježnost prema mladim i osjetljivim studentima glume pokojnog profesora i glumca Drage Krče. Studentica pred fakultetskom diplomom danas je Vita Vukov, kći Ksenije Pajić i unuka pokojnog Vice Vukova. Ostao joj je još samo diplomski koncert iz klavira, no u međuvremenu je upisala i pjevanje kod profesorice Lidije Horvat Dunjko.

Nigdje kao u Gavelli

- Lijepo pjeva, uvijek sam joj govorila da treba njegovati taj talent koji je naslijedila, sigurno ne od mene. Nije neuobičajeno danas da ljudi završavaju više fakulteta, priznat će joj se svi teoretski predmeti iz klavira i neće joj biti tako naporno. Ja, kao njezina majka, lako je mogu zamisliti u pjevačkoj karijeri, u operi. No, ne želim više govoriti kako ne bi ispalo da su to moje ambicije. Ne samo njezin djed nego i njezina baka vrlo su lijepo pjevali, a otac joj je završio klavir. U svakom slučaju, otišla je na tatinu stranu - kaže Ksenija.

Paolo Magelli je redatelj s kojim je najviše radila i jako se veseli idućoj premijeri s njim, koja je u rujnu u Gavelli. Riječ je o tekstu “Ponovno ujedinjenje dviju Koreja” francuskog pisca Joëla Pommerata.

- Vrlo je zabavno i poučno surađivati s Magellijem, naučio me mnogo, ne samo o glumi nego i o stvaranju kazališne predstave - ističe Ksenija Pajić, dodajući da ima veliku sreću i zadovoljstvo što je 30 godina baš Gavella njezino matično kazalište.

U slobodno vrijem opušta se plivanjem i šetnjama s kućnim ljubimca. Mladolika i u šestome desetljeću, vrlo se malo šminka izvan seta i pozornice.

- Ruž, maskara, puder i gotova sam uvijek u deset minuta - smije se glumica.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
22. studeni 2024 17:42