INOVATIVNE KAMPANJE

RECEPT DRAPA ZA RAST Runje: Lokoti za bicikle i kombi piva bili su tek uvertira, pripremamo nešto novo

 Tomislav Kristo / CROPIX

Oni su svojim kampanjama natjerali muškarce da za pun kombi piva zadrže svoje djevojke sat vremena u trgovini. U kampanji za proizvođača kave lokotima za bicikle zaključali su tisuću šalica i preko Facebooka pozvali potrošače da ih otključaju. Online video o aktivaciji mobilne aplikacije pomoću koje su se lokoti otključavali prenijeli su mediji od Meksika do Japana.

Redovito priznanja

Njihove kampanje redovito objavljuju globalno relevantni portali i blogovi specijalizirani za komunikacijsku industriju kao što su Ads of the World, DigiDay i PR Daily. Iza svega navedenog stoji zagrebačka digitalna agencija Drap, koja već godinama radi za najveće kompanije u Hrvatskoj i uvijek iznova iznenađuje inovativnim kampanjama za koje redovito dobivaju domaća i inozemna priznanja. Prošle su godine imali značajan rast od 63 posto i u prihodima koji su dosegnuli 5,4 milijuna kuna.

- Naš model rasta baziran je prije svega na rastu kvalitete naših usluga. Iz tog razloga smo vjerojatno ‘najstarija’ digitalna agencija na našem tržištu: naši ključni ljudi imaju više od deset godina iskustva i, osim digitalnog, imaju iskustvo iz klasičnih agencija i medija. Ovakva kombinacija iskustva i znanja novih medija i tehnologija pokazala se neprocjenjivom u kampanjama koje kombiniraju offline i online iskustvo korisnika, a koje su naš prepoznatljiv znak - ističe Davor Runje, jedan od suosnivača i član Uprave Drapa.

Agenciju su 2008. osnovali Davor Runje i Joško Oršulić. Probijali su tržište kao prva hrvatska marketinška agencija usmjerena na društvene medije. Tvrtka je u međuvremenu narasla na 16 zaposlenih i prerasla u full service digitalnu agenciju koja klijentima nudi sve usluge od koncepta do razvoja kampanja, realizaciju kampanja u vlastitoj produkciji, izradu mobilnih aplikacija, web stranica, usluge community managementa.

Svjesni važnosti

Kompanije su danas svjesne važnosti digitalnih medija pa je tržište digitalnog oglašavanja u stalnom rastu. Potvrđuje to i Davor Runje, koji kaže da ga već dugo niti jedan klijent nije pitao je li budućnost u digitalnom oglašavanju.

- Mislim da je to danas već svima jasno. Ono što je manje jasno jest kako efikasno iskoristiti ogromne mogućnosti koje digitalni mediji pružaju. Mi smo imali sreću da je Kraš prepoznao te mogućnosti još 2008. i pružio nam šansu da napravimo digitalnu kampanju na Facebooku za Životinjsko carstvo, koja je bila prvi veliki uspjeh agencije. Kampanja je utjecala na rast prodaje i bila početak uspješne suradnje, koja je rezultirala brojnim nagrađenim kampanjama, a vrhunac je ostvaren lani, kad je kampanja za Životinjsko carstvo odabrana među 18 najboljih na svijetu prema izboru svjetske udruge online oglašavanja IAB - ističe Runje.

Spoj onlinea i offlinea

Ta kampanja potvrđuje da hrvatski kreativci s najboljim kampanjama diktiraju trendove. Najveći izazov i prostor za inovacije je kako spojiti online i offline. Interaktivnost je, kaže Runje, osnovni razlog efikasnosti digitalnih medija, ali i razlog zašto je prelazak agencija iz tradicionalnih na digitalne medije toliko težak.

- Korisnik je aktivni sudionik kampanje kroz svoje aktivnosti na društvenim medijima, a ne pasivan promatrač kojeg bombardiramo nepersonaliziranim porukama na TV-u i u tisku. To je veliki izazov jer potrošaču treba ponuditi sadržaj koji će izazvati njegovu reakciju i osobni angažman, a ne samo razumljivo prenijeti poruku nekog brenda - pojašnjava Davor Runje.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
23. studeni 2024 00:25