KRISTJAN STANIČIĆ

Novi strateški plan hrvatskog turizma: Turizam je bio i bit će motor gospodarskog rasta

Nakon dugogodišnjeg razdoblja rasta fizičkog obujma prometa te prihoda od turizma, Hrvatska mora revidirati strateške prioritete
Kristijan Staničić, direktor Glavnog ureda HTZ-a.
 Marko Todorov/Cropix

Hrvatska turistička zajednica kreće s izradom novog Strateškog marketinškog i operativnog plana hrvatskog turizma za razdoblje 2021. do 2025. godine. Kako naglašavaju iz Hrvatske turističke zajednice, 2021. će biti godina promjena i nove vizije hrvatskog turizma.

Novi marketinški i operativni plan temeljit će se na novoj Strategiji razvoja hrvatskog turizma, kao i na održivom razvoju. Novi će plan ujedno definirat marketinšku strategiju, kanale komunikacije, ali i dati smjernice za novi krovni komunikacijski koncept, koji će odrediti posve drukčiju komunikacijsku strategiju na globalnom tržištu.

Glavni naglasak bit će na brendiranju Hrvatske kao turističke zemlje, koja svoj turistički razvoj temelji na sinergiji i balansu ekoloških i ekonomskih te društvenih resursa. U prvom planu, kako se doznaje, bit će očuvanje prirodnih resursa i okoliša, a zatim i turizam po mjeri domicilnog stanovništva koje od njega mora imati društvene i ekonomske koristi.

“Ekonomska komponenta zasnovana je na dugoročnoj održivosti poslovnih modela koji poduzetnicima i investitorima u turizmu omogućuju dugoročne ekonomske koristi. Novi strateški dokument za cilj će imati posve drugačije pozicioniranje i brendiranje Hrvatske na turističkom tržištu”, napominje Staničić, koji nužnim drži brendiranje vezivanjem proizvoda uz destinaciju.

“Turistička promocija, odnosno marketinška strategija, bit će usmjerena u digitalne kanale komunikacija. Naglasak će biti i na drugačijem rasporedu i raspodjeli tržišnog miksa, kao i na ‘custom made’ pristupu emitivnim tržištima. Promjena će biti i u kreativnom pristupu. Isticat će se sve komparativne prednosti Hrvatske, od sigurnosti destinacije, prirodnih resursa i ljepota, autohtonosti, autentičnosti i, zapravo, jednog koncepta boutique destinacije”, otkriva Kristjan Staničić, direktor HTZ-a.

“Nakon dugogodišnjeg razdoblja stabilnog i kontinuiranog rasta fizičkog obujma prometa te prihoda od turizma, u kojem je bila bolja od europskog prosjeka, Hrvatska mora revidirati strateške prioritete nacionalnog marketinga u turizmu, a s druge strane operativne taktike te marketinške alate treba prilagoditi aktualnim okolnostima. Činjenica je da još uvijek treba otklanjati određene nedostatke, poput naglašene sezonalnosti, dijelom nedovoljno diverzificirane ponude ili neadekvatne prostorne distribucije potražnje. Sve to je potrebno staviti u kontekst dodatno otegotnih okolnosti pandemije bolesti covid-19, koja je u 2020. dovela do nezabilježene globalne degradacije turističkih tijekova, s još neizvjesnom dinamikom oporavka”, pojašnjava Staničić.

U HTZ-u drže nužnim definiranje strategije razvoja u turistički nerazvijenim dijelovima Hrvatske te postizanje sinergije u marketinškom djelovanju različitih dionika u turističkom sektoru Hrvatske. Planira se i revizija temeljnih odrednica na kojima počiva nacionalni turistički brend Hrvatske, prilagođavajući se novoj tržišnoj realnosti i promjenama ponude i potražnje. “Cilj je hrvatski turizam vratiti na poziciju jednog od glavnih motora gospodarskog rasta, razvoja i boljitka države, povećati njegovu otpornost na poteškoće izazvane različitim eksternim kriznim čimbenicima, uz veću sinergiju i učinkovitost marketinških ulaganja na razini svih turističkih dionika, u privatnom i javnom sektoru”, zaključuje Staničić.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
15. studeni 2024 00:00