U povodu velike obljetnice Guerlain je za svoj najveći uspjeh dao kreirati 58 kolekcionarskih bočica od Swarovski kristala koje potpisuje dizajnerica nakita Shourouk Rhaiem.
Sljedeće godine kuća Guerlain ima važnu obljetnicu - slavi 100 godina parfema Shalimar i svom će velikom uspjehu darovati luksuzno ruho, doduše u samo 58 kolekcionarskih primjeraka. Bočica koju je kreirala dizajnerica nakita Shourouk Rhaiem ručno je izrađena korištenjem tehnika Haute Joaillerie, a svaka je bočica ukrašena Swarovski kristalima, odražavajući raskoš veličanstvenih vrtova Shalimara. S jedne strane ove luksuznog izdanja iscrtana je kultna zaobljena bočica, okrunjena paunovim perjem kao podsjetnik na povijest ovog mirisa. S druge je strane Guerlainov isprepleteni dvostruki G, okružen mnoštvom blistavih cvjetova.
Guerlain svakako ima razloga za obilježiti godinu Shalimara - kroz gotovo 200 godina stvorio je stotine parfema, od kojih su mnogi stekli status ikona, no, Shalimar je bio i ostao njihov simbol. Zašto? Jer Shalimar utjelovljuje Guerlainov stil. On je glamurozan, poput bogatog baršuna, ali i pomalo nestašan.
A kako je nastao ovaj miris? Nekada se govorilo da su od dvije glavne parfemske kuće u Parizu – Carona i Guerlaina – Caronovi parfemi za supruge, a Guerlainovi za ljubavnice. Stvorio ga je najplodniji od Guerlainovih parfemista, Jacques Guerlain, koji je bio na čelu kuće nevjerojatnih 65 godina. Naslijedio je svog ujaka Aiméa 1890. godine i zaslužan je za stvaranje prepoznatljivog potpisa Guerlaina, "Guerlianade": akorda koji spaja vaniliju, bergamot, balzame, tonka zrno, iris, ružu i jasmin, i koji je bio u srcu (gotovo) svakog Guerlain parfema od ranih 1920-ih. Među njegovim najpoznatijim kreacijama su L’Heure Bleu, Mitsouko i, naravno, zadivljujući Shalimar, koji i dalje ostaje jedan od najprodavanijih parfema na svijetu.
Oko nastanka Shalimara ispletene su mnoge legende. Neki izvori tvrde da je parfem nastao slučajno, kad je Jacques u trenutku inspiracije dodao etil vanilin u bočicu svog parfema Jicky. Stvorio je tako opojni koktel u kojem se note limuna i bergamota isprepliću s cvjetovima jasmina i bradavke koji cvjetaju noću, obogaćen notama meda, zaokružen puderastim irisom i vanilijom prožetom bazom pačulija, benzoina, ambergrisa, tonka zrna, tamjana, vetivera, sandalovine i mošusa.
Drugi, pak, kažu da je parfem bio osobni poklon njegovoj supruzi, a da su žene u Parizu tada mogle raditi mnogo toga, od ispijanja pića do plesanja, ali nisu mogle nositi Shalimar - dok se nije pojavio na tržištu četiri godine kasnije.
Možda nikada nećemo saznati pravu priču o tome što se točno dogodilo 1921. godine, što je dovelo do stvaranja ovog giganta u svijetu parfema, no, ono što sigurno znamo jest da je te godine Guerlain kreirao miris koji će se početi prodavati 1925. i postati njihov najveći uspjeh i 99 godina kasnije.
Bočica za Shalimar gotovo je jednako fascinantna kao i miris unutar nje. Ponekad se opisuje kao "bočica šišmiš", a također se mnoge podsjeća na posudu koju bi se moglo diviti u vrtovima Indije. Dizajnirao ju je drugi talentirani Guerlain, Raymond, s tamnoplavim čepom koji je izabran kako bi dočarao indijske zvjezdane noći. Bočica je osvojila prvu nagradu na Izložbi dekorativne umjetnosti i moderne industrije 1925. godine.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....