To se tako ne radi

Zašto vlasnici restorana baš i ne vole food influencere? Zbog ova četiri razloga

Malo stvari danas izaziva toliki strah kod ugostitelja kao što su na internetu moćni i utjecajni ljudi, ali to ne znači da će im sve dopustiti

Prvi pogled na ovaj tekst podsjetio nas je na legendarnu ilustraciju domaće umjetnice Tisje Kljaković iz serijala ONI koja prikazuje muža i ženu u restoranu. Ispred njih su na stolu poslužena riblja jela, a ona se odmah - i to nožem - zaprijeti suprugu: "Ne jiii!!! Prvo ćemo slikat". Slične toj su doista scene u brojnim domaćim i stranim restoranima gdje su mnogi, a ponajviše influenceri, s dolaskom pametnih telefona, veću pozornost počeli obraćati na fotografiju koju će podijeliti sa znanim i neznanim ljudima na društvenim mrežama, nego na ono što bi trebalo - hranu. Upravo zato je Huffpost istražio, a potom i objavio članak u kojem je odlučio dati do znanja influencerima koliko njihovo ponašanje smeta ugostiteljima.

Svi smo to vidjeli, bili tome izloženi... više nego vjerojatno, bili smo sudionici tog nepristojnog ponašanja food influencera, koji za sebe vole reći i da su gurmani. Ipak, malo stvari danas izaziva toliki strah kod ugostitelja kao što su na internetu moćni i utjecajni ljudi. U eri u kojoj "telefon prvi jede", opstanak i ugled restorana oslanjaju se na hype koji stvaraju kreatori sadržaja koliko i tradicionalni kritičari hrane. Logično da onda čak i za ovaj ugledni medij mnogi vlasnici restorana nisu htjeli javno govoriti o kulturi influencera koju bi željeli promijeniti. No kako sve više kreatora svakodnevno ulazi u njihov prostor, govoriti javno o prihvatljivim i najboljim praksama važnije je nego ikada.

Dijeljenje prihvatljivih pravila ponašanja i očekivanja neophodan je korak, stoga su u Huffpostu pitali ugostitelje, kuhare-vlasnike, pa čak i same influencere što bi željeli da mlađe generacije gurmana-influencera znaju prije nego što započnu svoje poslovno putovanje. Ovo su neke od smjernica za koje misle da mogu pomoći da se u restorane vrati bonton kakav bi svima bio prihvatljiv.

image
Drazen Zigic/Getty Images

IGRAJU SE RASVJETOM

Mnogi lokali uložili su i vrijeme i novac da bi platili dizajnere interijera kako bi im ugradili rasvjetu onako i onakvu kakvu su oni to zamislili u svom lokalu, a sve kako bi stvorili ugodan ambijent. Pomicanje rasvjete u lokalu ili na stolovima neprihvatljivo je, jer ne smeta samo vlasnicima restorana već smeta i drugim gostima u lokalu.

STALNO "BLICAJU"

Upotreba bljeskalice prilikom fotografiranja u redu je ako se upali jednom, no ako slikate baš svako jelo, pa onda i iz različitih uglova, a za to koristite flash, nije. To je nametljivo, smeta ljudima oko vas i prijeći ih da uživaju u hrani, posluzi i ambijentu.

Kako ističu njihovi sugovornici, ovakvim ponašanjem možete uništiti nečiji romantičan trenutak ili iskustvo za koje su štedjeli jako dugo, a to vlasnicima restorana nikako nije u interesu, ma tko influenceri bili i koliko god ljudi ih pratilo na društvenim mrežama.

NE OSTAVLJAJU NAPOJNICU

Napojnica, naime, ima veze s dobrim praksama. Pa da ponovimo - napojnica nije uključena u cijenu obroka i iskustva, a osoblje koje vas "bedina" i ispunjava i najluđe zahtjeve kako biste snimili najbolju fotografiju, video ili reel, itekako je zaslužilo biti nagrađeno. Stoga, ako ste si umislili da vas to što ste nekome poznati apstinira od davanja napojnice, razmislite ponovno...

NARUČE, A NE POJEDU

Ovo govorimo pod uvjetom da ste angažirani za poslovnu suradnju, pa vam apetiti odjednom poraste. Bez obzira kako ćete naplatiti svoju uslugu, stvar je elementarne pristojnosti da se hrana koja vam dođe na stol ne baci, jer netko i to mora platiti, a mogao je i pojesti. Stoga, uvijek dobro razmislite prije nego što naručite deset sljedova...

U nastavku teksta na ovoj poveznici možete pronaći i više savjeta za vlasnike restorane koji su se odlučili na suradnju s influencerima - na što pristati, kako povući granicu, što očekivati i kako se nositi s ucjenama i traženjem besplatnih obroka za njihove usluge...

Konačno, a nikako i manje važno - hrana je namijenjena da se u njoj uživa, a ne samo da bi bila postavljena na neku društvenu mrežu kako bi se ljudi divili fotografiji ili drugom obliku digitalnog sadržaja.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
22. siječanj 2025 07:02