Ovaj mjesec u organizaciji diWine_projecta i partnerskih vinarija započinje Mala škola vina - jedinstveni projekt organizirane edukacije za vinske početnike. Radionice, koje će se održavati nekoliko puta mjesečno, a sve do ljeta 2025., dostupne su polaznicima po cijeni od samo 9 EUR. Lokacija je diWine Club smješten na zagrebačkoj Opatovini, a projekt su podržale vinarije Iločki podrumi, Martin Albus, Vislander i Vina Šimanović.
"Statistički gledano, slika hrvatskog vinskog tržišta izgleda dobro - potražnja je veća od proizvodnje te smo pri vrhu ljestvice potrošnje vina po glavi stanovnika (oko 30 l godišnje po osobi). No, je li uistinu sve tako sjajno? Većinu hrvatskih vina popiju turisti. Izvozimo visokokvalitetna, a uvozimo jeftina vina. Ugostitelji i dalje zaziru od točenja vina na čaše, pa se prosječan gost prosječnog lokala radije odlučuje za pivo ili žesticu. Površine pod vinogradima su u kontinuiranom padu u posljednjih deset godina, što poskupljuje cijenu vina po butelji. Sve češći problem su i vinske patvorine koje iznimno nepovoljno utječu na tržište vina, dok je prosječni potrošač u pravilu loše educiran i ne zna prepoznati vrijednost za novac. Ako na sve to dodamo i činjenicu da mladi sve manje piju vino, imamo realan problem koji bi u budućnosti mogao dodatno eskalirati", pojasnila je Irena Lučić, idejna začetnica projekta i voditeljica diWine project platforme.
Rješenje, kao i obično, leži u - edukaciji. A upravo je edukacija cilj Male škole vina, čiju su važnost prepoznale vinarije Iločki podrumi, Martin Albus, Vislander i Vina Šimanović, koje su zaslužne i za ovu primamljivu cijenu radionica. No, uzimajući u obzir kako su u fokusu u vinski početnici, koje neznanje i nesnalaženje često odvraćaju od konzumacije vina i dubljeg upoznavanja vinskog svijeta, što pridonosi lažnom elitizmu, to ne čudi.
"S veseljem smo podržali ovaj projekt, s obzirom na to da smo tradicionalna vinarija koja živi od domaćeg kupca, a za iduću godinu postavili smo si za cilj još više ojačati taj odnos i dublje se povezati s našim potrošačima", izjavila je Antonia Glavan Petanjek iz Iločkih podruma. Anita Tepeš, brend menadžerica linije Martin Albus iz Orahovice istaknula je kako je ovom brzorastućem brendu vrlo važan odnos sa kupcima, koji sve više prepoznaju kvalitetu vina, ali i vrhunskih likera iz linije zbog čega im je Male škole vina itekako zanimljiva, prije svega zbog edukacije potrošača.
Sanda Vojković, predstavnica vinarije Vislander pojasnila je kako je njihova vinarija fokusirana na autohtone sorte otoka Visa - plavac mali, vugavu i kuč, te da smatraju svojom ulogom educirati potrošače o važnosti očuvanja izvornog hrvatskog sortimenta, kao i o važnosti terroirskog otiska koji je u njihovim vinima vidljiv kroz single vineyard pristup.
"Vinarija Šimanović njeguje tipičan sortiment krašičkog kraja u kojem prevladavaju internacionalne sorte. Ponos naše vinarije je frankovka, sorta koja je u Hrvatskoj još uvijek zanemarena i podcijenjena, pa se nadamo kako će upravo ove radionice promjeniti perspektivu potrošača", rekao je Željko Šimanović, vlasnik vinarije.
"Za sada je potvrđeno održavanje 20 radionica, koje će ‘odškolovati‘ više od 300 polaznika, no vjerujem kako će se ovom projektu pridružiti i druge vinarije, čime će ove lijepe brojke dodatno rasti", dodala je Lučić.
Dodatni "začin" ovom ciklusu radionica dala je i tvrtka Dalmatia Oil, u čijim će maslinovim uljima uživati polaznici svih dvadeset radionica, a nije loše spomenuti niti činjenicu kako, osim edukacije po sjajnoj cijeni, svi polaznici radionica sudjeluju u nagradnoj tomboli za koju su nagrade osigurale partnerske vinarije.
Kako je broj mjesta ograničen, svi zainteresirani polaznici s upitom za rezervaciju termina mogu se javiti na e-mail adresu: Ova e-mail adresa je zaštićena od spambota. Potrebno je omogućiti JavaScript da je vidite..
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....