Jeste li znali da se pivo radi i od banana, da su nekada babice rodiljama davale posebno jako pivo kao anestetik, kao i da puževi uglavnom vole pivo pa ga zato vrtlari koriste kako bi očuvali svoje biljke? Upravo se takve zanimljivosti nalaze u knjizi "U početku bijaše pivo" dizajnera, ilustratora i animatora Dalibora Antunovića. Na 150 stranica Antunović je spojio svoje dvije strasti - stripove i pivo, a rezultat je knjiga koju će rado prelistati svaki pivopija, ali i svi oni koji o pivu ne znaju puno, a žele na zabavan način nešto i naučiti.
STRIPOVI KAO INSPIRACIJA
Da je baš pivo tema knjige koju je odlučio samoizdati, nije veliko iznenađenje, jer iako ima klijente iz različitih područja, ono po čemu će mnogi prepoznati Dalibora Antunovića zapravo su radovi povezani s pivom. Naime, on je dizajner koji je već dulje vrijeme zadužen za upečatljive etikete pivovare Nova runda.
"Dečke iz Nove runde slučajno sam upoznao baš nekako u vrijeme kada sam bio i na jednom razgovoru za posao na kojem su mi kao zadatak dali da napravim pivsku etiketu i to baš za Novu rundu! Napravio sam neki crtežić koji mi je sada iz ove perspektive užasan", nasmijao se Antunović pa nastavio: "Svi su im do tada nudili neka standardna rješenja dok sam im ja prvi ponudio nešto što je bilo stripovski pa im se to svidjelo. Dobio sam posao i zapravo sam od početka radio za njih. Na kraju se ta firma i raspala, no mi smo se nastavili družiti. Ja sam zatim otvorio svoj obrt Dabionica, a Nova runda mi je vrlo brzo postala najveći klijent jer su puno toga trebali, jer imaju puno različitih piva. Ubrzo su mi se preko njih počeli javljati i drugi klijenti iz tog svijeta. Tako je pomalo krenulo i onda sam unutar tog kruga postao tražen. Većina klijenata za koje danas radim ilustracije ima neke veze s pivom."
CRTEŽ KOJI PRIČA PRIČU
Kada se nešto novo kuha u pivovari, prvo što mu mailom stiže je često izrazito kreativan naziv piva (do sada je tako ilustrirao, primjerice, Tactical five Hazy American IPA pivo s pet vrsta hmelja ili Phantoms of the Plains, double neipa pivo), kao i koja je ideja iza naziva, ali i samog piva. Njegov zadatak je zatim stvaranje novih svjetova: "Etiketa se radi dok pivo još nije gotovo. Oni mi opišu kakvo će biti i koji je pivski stil u pitanju. Uglavnom mi daju ime, koje se često referira na nešto iz pop kulture ili možda na neku pjesmu, a ja smislim koncept i priču kako bi se to moglo prikazati. Cilj mi je uvijek da, kada netko pogleda limenku, shvati da nije tu samo nešto nacrtano tek toliko, nego da se može udubiti i iskonstruirati i popuniti cijelu priču. Imaš na limenci crtež, naziv piva i malu priču na pozadini koja dodatno još objasni koncept", ističe, ali je pritom odlučan da je pivo i dalje najvažniji dio cijele priče.
Budući da je do sada razvio već prepoznatljiv stil dizajniranja etiketa za ovu zabočku pivovaru, kako bi isprobao druge načine ilustriranja i vizualnog izražavanja, Antunović redovito na svojoj službenoj stranici Dabionica ponudi kućnim pivarima priliku da se prijave kako bi im osmislio besplatno etiketu: "Do sada sam napravio već 15-ak etiketa. Kratko sam pauzirao tu akciju radi knjige, ali svakako ću nastaviti. Zanimljivo mi je to raditi jer mi ljudi s kojima razgovaram ispričaju priču, a znaju mi poslati i kadar iz nekog starog filma kako bi mi pokazali kakvu ideju imaju za etiketu, a ja iz toga onda stvorim ilustraciju. Kod njih je super jer su neopterećeni, rade to baš sebi za dušu. To se neće prodavati i nema zarade, a čim se makne ta komponenta, nema kompromisa. Inače stvarno cijenim taj hobi. Nisam nikada pokušao skuhati pivo jer nisam nikad bio u prilici, ali znam da nije jednostavno. Kako kažu, 90 posto kuhanja piva je pranje stvari", nasmijao se Antunović kojemu je omiljen stil piva IPA i koji općenito voli gorča piva.
KNJIGA O PIVU
Izlazak iz zone ugode i istraživanje novih oblika izražavanja rezultirali su i nastankom "U početku bijaše pivo" knjige, koju se već može prednaručiti preko istoimene stranice, a koju je Dalibor Antunović odlučio izdati u 500 primjeraka. Taj je Antunovićev privatni projekt izrastao iz edukacije o vizualnom storytellingu, kao i iz Inktobera, zabavnog izazova koji potiče kreativce da tijekom listopada svaki dan izrade jednu ilustraciju na bilo koju tematiku, a koji su domaći umjetnici prozvali Kistopad. Upravo je tako nastalo prvih trideset rukom crtanih ilustracija posvećenih pivu, a s obzirom na to da nije imao puno vremena za gubljenje nego bi dnevno imao tek koji sat za posvetiti se Inktoberu, nije komplicirao nego je samo stvarao.
"Htio sam vježbati crtanje rukom, da se odmaknem od digitalnog. Krenuo sam polako i počeo crteže objavljivati na Instagramu svaki dan, zajedno s nekom malom crticom o pivi. Kada je prošao cijeli mjesec, već ih je bilo trideset… Odlučio sam nastaviti crtati, stalno sam pričao s drugima što bih mogao još pretvoriti u ilustraciju pa se korak po korak dodavao sadržaj. Pitao sam za mišljenje i prijatelje koji nisu u craftu jer me zanimalo što zapravo ne znaju u pivu. Shvatio sam da je općenito poznavanje tematike piva prilično skromno. Kod nas su ljudi dugo bili naučeni samo na jednu vrstu piva, a sada odjednom ima toliko različitih stilova da često ne znaju što bi prije probali", naglasio je.
Budući da je tijekom svog rada na brojnim pivskim etiketama Dalibor Antunović polako i sam otkrivao razne priče o tome kako pivo nastaje, što se sve kroz povijest koristilo za njegovu izradu, kakve sve vrste i stilovi postoje te brojne anegdote, shvatio je da to dvoje može spojiti u knjigu koja će biti idealan poklon za ljubitelje piva: "Jednom kada sam krenuo skupljati informacije, nije im bilo kraja. Svaki put kad bih dobio kao zadatak ilustrirati etiketu za određeno pivo morao bih istraživati i iščitavati razne knjige i resurse kako bih dobio inspiraciju za vizual. Sa svih strana sam skupljao priče. Okružen sam neprestano s pivom i onda jednostavno tako nađeš ideje", objasnio nam je.
Za sam izgled knjige inspiracija mu je bio strip pa je stoga knjiga iznutra crno-bijela. Nakon što je objavi na domaćem tržištu 21. studenog, plan mu je knjigu prevesti na nekoliko jezika te ponuditi kupcima iz cijelog svijeta jer se ljubitelji dobrog piva nalaze posvuda. A budući da izlazi prije blagdana, možda je upravo to rješenje za vječno pitanje što ove godine staviti pivopijama ispod bora. Sve o knjizi potražite ovdje.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....