Da je internet ponekad zastrašujuća stvar, svjedoci smo gotovo svaki dan. Na stranu sve dobro, no zahvaljujući internetu lako se šire lažne vijesti i dezinformacije, šalju prijetnje i bombardira nas se svakojakim neprovjerenim (da ne kažemo lažnim) trikovima i savjetima za čudotvorne pripravke, lijekove, metode mršavljenja ili ozdravljenja, navlači na prevare, laku zaradu i nerealne uvjete kreditiranja... Uostalom, sve to sigurno već i sami znate, pa je i nepotrebno dalje ulaziti u tu temu. Jednako tako, internet je medij zahvaljujući kojemu u trenu viralnim mogu postati neki proizvodi, usluge, ljudi, pa i recepti. Upravo to dogodilo se ovih dana na Islandu. A sve je počelo redovitim objavama kanadskog TikTokera Logana Moffitta, poznatog i kao "cucumber guy". Ovaj 23-godišnjak je, naime, od srpnja ove godine učestalo počeo objavljivati recepte s krastavcima. No, dok su neki njegovi recepti prošli, kako bi se reklo - ispod radara, jedan je izazvao toliku pažnju da je na Islandu uzrokovao pravu krizu tržišta.
Naime, njegova salata od naribanih krastavaca sa sezamovim i čili uljem, češnjakom i rižinim octom izazvala je toliku potražnju za osnovnom namirnicom - krastavcem, da su se islandski supermarketi našli u škripcu. Jednostavno, nisu mogli doći do toliko krastavaca koliko su ga mogli prodati. Prema informacijama koje su dali za BBC News, rekli su da se potražnja udvostručila.
U ovoj maloj nordijskoj zemlji brzo su došli do zaključka kako je za to "kriv" upravo mladi TikToker, čija je salata postala toliki hit da je uzrokovala neviđenu potražnju za krastavcima. Poljoprivrednici okupljeni oko islandske udruge farmera Horticulturists’ Sales Company (SFG) rekli su da više nisu mogli pratiti rastuću potražnju, no nadaju se da će se vratiti u normalu kroz tjedan dana.
No, nisu krastavci jedina namirnica koja plane čim uđe u trgovinu, isto se događa i s drugim sastojcima navedenim u receptu, istaknula je voditeljica marketinga Hagkaupa, jednog od vodećih trgovačkih lanaca na Islandu. No, u trgovačkim lancima izražavaju i određenu sumnju oko povezanosti ovog TikTok hita i nestašice krastavaca, kojeg islandski farmeri godišnje proizvedu oko 2000 tona. Kažu, riječ je i o godišnjem dobu u kojem se sve skupa zbiva. Djeca se vraćaju u školu što također stvara određeni pritisak na opskrbu, a i neki proizvođači baš sad stare sadnice zamjenjuju novima, navode.
Kako bilo, Logana Moffitta na TikToku prati oko 5 milijuna ljudi, a ovaj hit recept osim uz navedene sastojke ponekad radi i s krem sirom, avokadom te dimljenim lososom. U svakom slučaju, zvuči kao dobra ideja za ove vruće dane, koju bi trebalo isprobati. Barem dok imamo krastavaca...