Priključi se i osvoji!

Dobra hrana poklanja naslov o kojem svi pričaju jer na zanimljiv i drugačiji način govori o hrani

 Press
U našem novom nagradnom natječaju na Instagramu možete osvojiti jedan od ukupno pet primjeraka knjige koja donosi novi pogled na hranu

Jeste li se ikad zapitali zašto kava ima drugačiji okus ako je ispijate uz glazbu visokih tonova? Odgovor na ovo i druga pitanja vezana za naš doživljaj hrane pružit će vam nova knjiga dr. sc. Daniele Angeline Jelinčić naslova "Znanost i umjetnost doživljaja hrane", u izdanju kuće Jesenski i Turk.

Kroz 5 glavnih poglavlja, autorica opisuje pravila stvaranja doživljaja u gastronomiji: Hrana u ekonomiji doživljaja, zatim iznosi činjenice o vezi mozga i hrane: Veza mozak - hrana, pruža konkretne naputke za stvaranje višeosjetilnih gastro doživljaja uz poneke recepte: Kreiranje gastronomskog doživljaja. Nadalje, objašnjava važnost hrane kroz brendiranje, gastrodiplomaciju i turizam: Hrana i identitet te istražuje ulogu hrane u raznim vrstama umjetnosti odnosno predstavlja primjere stvaranja umjetnosti pomoću hrane u poglavlju Hrana i umjetnost.

image
Press

Uključivanje svih pet osjetila ključ je stvaranja uspješnog gastro doživljaja, stoga je i sama knjiga koncipirana kao doživljajni proizvod, što se iskazuje kroz višeosjetilni dizajn u kreaciji Minus Minus agencije. Osim osjeta vida, koji se očituje kroz tekst odnosno vizualne ilustracije, naslovnica knjige čitatelja angažira osjetom dodira kroz taktilni dizajn, a QR kodovi i video isječci omogućuju preuzimanje glazbenih brojeva koji predstavljaju doživljaje. Miris i okus predstavljeni su kroz nekoliko autoričinih recepata koje čitatelj može sam spremiti i kreirati vlastiti gastro doživljaj. Predgovor za knjigu napisao je chef David Skoko, a možete je naručiti ovdje.

Želite li je, pak, pokušati osvojiti, priključite se nagradnom natječaju Dobre hrane i izdavačke kuće Jesenski i Turk, jer poklanjamo 5 primjeraka ovog zanimljivog naslova. Sve što trebate je:

  1. Zapratiti Instagram profile Dobre hrane i Izdavačke kuće Jesenski i Turk
  2. Lajkajte objavu o nagradnom natječaj koji počinje u petak, 1. rujna 2023. u 12 sati
  3. Odgovoriti na postavljeno pitanje ispod fotografije nagradnog natječaja

Igramo se do utorak, 5. rujna kada iza 13 sati objavljujemo dobitnike u objavi nagradnog natječaja na Instagramu. Sretno!

Pravila nagradnog natječaja pročitajte OVDJE.

image
Press

Autorica knjige, inače znanstvena savjetnica u trajnom zvanju pri Institutu za razvoj i međunarodne odnose, na više od 200 stranica knjige, opisuje tehnike ekonomije doživljaja kao suvremenog pristupa izgradnji publike u gastronomiji, kulturi i turizmu te postizanje psihološkog zadovoljstva konzumenata. Načela stvaranja doživljaja, predstavljaju se na primjeru hrane, a "alati" koji se pri tom koriste često su svojstveni umjetnosti i kulturi. Tako će, primjerice, snažan utjecaj na doživljaj imati boja, oblik, simetrija, melodija, ritam, tonalitet, ljestvica, harmonija i ostalo. Znanstvena saznanja o stvaranju doživljaja i reakcijama mozga na te kulturno-umjetničke "alate", putokaz su za primjenu nekih trikova u praksi.

Knjiga je znanstveno-popularnog karaktera i u njoj se mogu naći odgovori na pitanja poput: Koja je veza između mozga i hrane? Zašto neki ljudi uživaju jesti ljuto? Osjećamo li svi isto pri konzumaciji pojedine hrane? Zašto djeca uglavnom ne vole povrće? Može li boja i oblik tanjura utjecati na okus hrane? Koliko je alkohola dopušteno kako bi doživljaj bio optimalno ocijenjen? Je li moguće da kava ima drugačiji okus ako se konzumira uz glazbu visokih tonova? I je li moguće kreirati gastro doživljaj koji bi bio jednak za sve?

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
22. studeni 2024 01:12