SLUŽBENO OLDTIMER

Posljednji zrakom hlađeni 911 (993) puni 30 godina: ‘Predstavljao je kraj jedne ere‘

Četvrta generacija modela 911, 993, jedna je od najpoželjnijih verzija u povijesti Porscheovih klasika. To je vidljivo po cijenama

1993. - 1998. Porsche 911 (993)

 Porsche

Znate ono kada samoprozvani stručnjaci u svakoj prilici trube da je neki automobil "posljednji pravi" te marke. Nekako ispada da se ta izjava često mijenja s generacijoma. Ipak, barem se s ovim Porscheom može govoriti o kraju jedne ere - 911 serije 993 bio je posljednji svoje vrste sa zrakom hlađenim bokserom u stražnjem dijelu. Sada puni 30 godina.

Jedno je sigurno, i to ne samo za ljubitelje sportskog automobila iz Zuffenhausena: četvrta generacija modela 911, 993, jedna je od najpoželjnijih verzija u povijesti Porscheovih klasika. To je vidljivo po cijenama...

image

1993. - 1998. Porsche 911 (993)

Porsche

Iako je praktički samo linija krova ostala nepromijenjena, novi model iz 1993. oduševio je ljubitelje 911 uzbudljivom interpretacijom modela. Organska igra konkavnih i konveksnih oblika, integrirani odbojnici i ujednačeni prozori, kao i prošireni stražnji dio s kutnom svjetlosnom trakom smatraju se uspješnom evolucijom.

image

1993. - 1998. Porsche 911 (993)

Porsche

Ravniji prednji blatobrani, koji su omogućeni novim prednjim svjetlima u obliku "jaja na oko", također su brzo naišli na široko odobravanje. Tehnički, 993 je naglasio svoju iznimnu poziciju u segmentu sportskih automobila - na primjer s potpuno novodizajniranom aluminijskom LSA šasijom.

image

1993. - 1998. Porsche 911 (993)

Porsche

Multi-link ovjes još uvijek se smatra ultimativnim razvojem "Weissach" stražnje osovine, koja je ušla u povijest svojim samoupravljivim svojstvima. Omogućila je još više dinamike u vožnji i još bolju udobnost ovjesa. Nova generacija također je postavila standarde kada je riječ o pogonu.

image

1993. - 1998. Porsche 911 (993)

Porsche

911 Turbo sa standardnim pogonom na sve kotače koristio je dva kompresora 1995. godine i proizvodio 408 KS. Istovremeno, 3,6-litreni biturbo impresionirao je najnižom emisijom ispušnih plinova od svih serijskih motora svog vremena. U stražnjem dijelu 911 GT2 s pogonom na dva kotača, koji je bio ograničen na 100 jedinica, isporučivao je čak do 450 KS.

image

1993. - 1998. Porsche 911 (993)

Porsche

"Normalni" zrakom hlađeni motor također je imao obujam od 3,6 litara. U početku 272 KS, a kasnije i do 285 KS. Na zahtjev, Porsche je osigurao varijantu i od 300 KS.

Ručni mjenjač također je bio nov: kako bi se pokrio raspon brzine, koji se sada proteže na više od 270 km/h, bez ograničavanja razvoja snage motora dugim prijenosnim omjerom, dobio je šestu brzinu.

image

1993. - 1998. Porsche 911 (993)

Porsche

U početku se nudio samo kao coupe i cabriolet. Targa je predstavljena tek 1995., ali s novim konceptom - umjesto uklonjivog dijela krova, ima veliki stakleni krov koji se može električno spustiti ispod stražnjeg stakla. Postojala je i druga varijanta karoserije kao standardni model: Carrera 4S s pogonom na sve kotače, nakon koje je uslijedila Carrera S, kombinirala je široku karoseriju i šasiju 911 Turba.

image

1993. - 1998. Porsche 911 (993)

Porsche

Boxer sa šest cilindara pružio je još jedan razlog zašto je 993 tako popularan među kolekcionarima i ljubiteljima ove serije: s četvrtom generacijom 911, poglavlje o zrakom hlađenim motorima završilo je 1998. nakon što je proizveden 68.881. automobil. Posljednji 993 sišao je s proizvodne trake 31. ožujka 1998. godine. Kao tragična povijesna slučajnost, Ferry Porsche je umro četiri dana ranije.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
19. studeni 2024 00:54