VREMEPLOV

Jeste li znali? Ovo je bio prvi ‘Safety Car‘ u povijesti Formule 1 iz 1973., 25 godina nakon početka natjecanja

Auto koji se smatra prvim Safety Carom u povijesti Formule 1 je Porsche, iako nije 911, već ‘najdosadniji‘ model iz Stuttgarta

Porsche 914

 Porsche

Vjerovali ili ne, kada su počele utrke Formule 1 počela utrkivati ​​1950. godine, nije bilo "Safety Cara". FIA ga je implementirala nekoliko godina kasnije, tek 1973. godine, odnosno gotovo četvrt stoljeća nakon osnivanja natjecanja.

Samo pet dana nakon što je održana VN Kanade 2023., gdje je Verstappen ponovno pobijedio, a Alonso završio drugi, slavi se 50. godišnjica debija prvog Safety Cara u povijesti Formule 1. Točnije, bilo je to na VN Kanade 1973. godine, održanoj 23. rujna te godine u Mosport Parku.

image

Prvi ‘Safety car‘ u povijesti Formule 1

Web Screenshot

Tu je utrku pobijedio američki vozač Peter Revson za volanom McLarena. Bila je to jedna od dvije pobjede koje je ostvario u njegovoj najboljoj sezoni u F1 i druga u njegovom ukupnom rekordu.

Međutim, zapisi o utrkama u kojima je korišten Safety Car (ili Pace Car) su raniji. Bilo je to 1950. na utrci Indianapolis 500 kada smo prvi put vidjeli automobil koji se nije utrkivao, ali je imao moć pregrupirati jednosjede. Nije posve jasno je li ovaj automobil, Ford Mercury, imao ikakvu stvarnu primjenu kao sigurnosno vozilo ili ne.

image

Porsche 914

Porsche

No, to je bilo u Indianapolisu, a ne u F1, iako iste godine kada je utemeljeno prvenstvo. Zanimljivo, ono što se smatra prvim Safety Carom u povijesti Formule 1 je Porsche, iako nije 911. Zapravo, to je jedan od najjednostavnijih i najpristupačnijih modela koje je kuća iz Stuttgarta ponudila u svojih 75 godina postojanja.

Riječ je o Porscheu 914, automobilu koji je 2019. proslavio 50. rođendan. Ovaj sportski automobil sa središnje postavljenim motorom i karoserijom nalik na targu bio je u upotrebi između 1969. i 1976. godine, pri čemu je prodano gotovo 119.000 jedinica.

Jedna od njegovih glavnih atrakcija bila je pristupačnost na cjenovnoj razini, nešto što se postiglo verzijama male snage (između 80 i 110 KS). Jedinica koja je sudjelovala na VN Kanade 1973. bila je završena u upečatljivoj nijansi žute boje i nosila je dvije velike zastave iste boje na stražnjoj strani, koje su se vijorile na vjetru.

S ovom jednostavnom konfiguracijom, prvi Safety Car u povijesti Formule 1 postavljen je ispred jednosjeda sa snažnim V8 motorima. U ovom videu možete saznati više o podrijetlu sigurnosnog automobila u F1.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
24. studeni 2024 20:55