
Električnu Kiju EV6 poznajemo već tri godine, a podsjetimo, riječ je o električnom prvijencu marke i laureatu izbora Europskog auta godine 2022., prvom korejskom automobilu uopće koji je ponio tu prestižnu titulu. Sada, sve kako bi prva Kia na baterije i dalje ostala u fokusu kupaca baterijskih automobila, Korejci su EV6 dizajnerski i tehnološki osvježili, a mi smo je isprobali na cestama u okolici Lisabona.
Već je na prvi pogled jasno kako su sva poboljšanja izvedena diskretno i s mjerom. Počevši od vanjskog izgleda - oštra i izdužena prednja LED dnevna te glavna LED svjetla izvedena prema aktualnom dizajnerskom jeziku marke ‘Opposites United’ djeluju modernije i sličnija su onima na novijim modelima EV9 i EV3. Uz još nekoliko manjih promjena na branicima, izborom većih naplataka od 19 i 20 cola i novih boja, zaista nije trebalo više raditi na estetskom osvježavanju.
Slično je i u unutrašnjosti, gdje nas je dočekao poznati ambijent i tek pažljivijim promatranjem uočili smo najznačajniju promjenu - unaprijeđeni zakrivljeni panoramski zaslon kojim se sad rukuje brže i intuitivnije. Posebno nam se svidjela navigacija s dodatkom proširene stvarnosti, a zgodan detalj je i čitač otiska prsta, koji registriranim vozačima omogućuje pokretanje bez ključa. Tu su i poznati digitalni retrovizori, te head-up zaslon s boljom slikom...
Ipak, najvažnija promjena u odnosu na prethodnika je povećanje kapaciteta dviju baterija i to za 8,5 posto. Umjesto s dosadašnjih 58 kWh, manja baterija sada raspolaže sa 63 kWh, dok je kapacitet veće porastao s 77,4 kWh na 84 kWh. Snage elektromotora su iste kao i kod prethodnika (170 KS i 229 KS uz stražnji pogon te 325 KS s pogonom 4x4), a što se dosega tiče, Kia navodi brojke od 428 i 582 kilometra (prethodno 394 i 528 kilometara).
Rezultat je to veće gustoće baterijskih ćelija, koja sada iznosi najmanje 176,3 Wh po kilogramu, kažu inženjeri. Ono što je Kia EV6 imala i ranije jest arhitektura visokonaponske platforme od 800V pa se mogu ostvariti iznimno visoki kapaciteti punjenja i kraće zadržavanje na punjaču, a novost je i punjenje putem funkcije Plug&Charge, bez korištenja kartice ili aplikacije.
Isprobali smo izvedbu s većom baterijom od 84 kWh, snagom od 229 KS te stražnjim pogonom, koja ujedno nudi i najveći doseg od 582 kilometara. Testna ruta od 150 kilometara nije bila dovoljno duga da se uvjerimo u deklarirani doseg, no primijetili smo da dorađeni ovjes nudi veću udobnost, a pojačana je i krutost karoserije.
Nema više ni traga ponekoj grubosti kao kod prethodnika, bilo da je riječ o prelascima preko poprečnih neravnina ili naleta na udarne rupe. Osvježeni EV6 pokazuje se stabilnijim u vožnji zavojitim cestama, međutim okretnost na gradskim ulicama i dalje mu nije najbolja strana - krug okretanja i dalje iznosi 12,4 metara. Na koncu, mišljenja smo da su Korejci napravili diskretan i minimalan, ali sjajan posao kod svojeg aduta u borbi za kupce u konkurenciji Volkswagena ID.4, Toyote BZ4X, Nissan Ariye...
Ukratko
Kia EV6, predstavljena 2021., ovog ljeta u hrvatske salone dolazi s novom maskom, osvježenom armaturom i većim kapacitetima baterija i dosegom
Korejska električna krstarica u novom izdanju nudi bitno udobniju, a zahvaljujući unaprijeđenoj zvučnoj izolaciji i tišu vožnju. Bez obzira na masu od dvije tone vrlo je upravljiva na zavojitim cestama
Zakrivljeni zaslon je unaprijeđen i njime se jednostavnije koristiti, upravljač je redizajniran, a središnju konzolu krasi kvalitetnija završna obrada
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....