PREOKRET

Svjetlo na kraju tunela za elektrifikaciju? Nijemci ponovo počeli kupovati električne automobile

Čak 34.498 novih registracija predstavlja snažan tržišni udio od 16,6 posto, nakon što se prošle godine on kretao oko 13 posto

Punjenje električnih auta Njemačka

 Michael Gstettenbauer/imago stock&people/Profimedia

Stigli su prvi ovogodišnji rezultati o prodaji novih automobila u Njemačkoj i čini se da je nova godina donijela i novo raspoloženje prema električnim autima. Nakon katastrofalne 2024. godine prodaja isključivo električnih vozila porasla za 53,5 posto u odnosu na siječanj 2024. godine. Čak 34.498 novih registracija predstavlja snažan tržišni udio od 16,6 posto, nakon što se prošle godine on kretao oko 13 posto.

image

Električni automobil, punjenje

-/Wavebreak/Profimedia

I hibridi su osnažili svoju poziciju. Čak 76.964 registracija predstavlja povećanje od 15,7 posto i tržišni udio od čak 37,1 posto. Taj broj uključuje i 17.712 plug-in hibrida kojima je prodaja porasla za 23,1 +23,1 posto, a tržišni udio na 8,5 posto,

image

Dizelski motor, ilustracija

CROPIX

Sveukupno, nove registracije osobnih automobila u siječnju su pale za 2,8 posto u odnosu na isti mjesec prošle godine, na 207.640 primjeraka. Benzinski motor imalo je 62.358 novih automobila što je snažan pad od 23,7 posto, pa su benzinci u siječnju držali udio od samo 30 posto. Podjednako su pali i dizelaši, 32.956 automobila opremljeno je dizelskim motorom što je pad prodaje od 19,5 posto za tržišni udio od 15,9 posto, manji nego za električne aute. Nije bilo nikakvih registracija za pogonske sustave na prirodni plin i vodik.

image

Volkswagen, ilustracija

Getty Images via AFP

Od njemačkih marki, Volkswagen (+11,6%; tržišni udio: 22,3%), Ford (+3,9%; tržišni udio: 3,7%), Mini (+3,8%/1,1%) i BMW (+0,9%/7,8%) ostvarili su porast. Ostale njemačke marke bilježe značajne padove u usporedbi s istim mjesecom prošle godine, a najznačajniji pad bilježe Smart (-58,5%/0,2%), Opel (-45,1%/3,3%) i Porsche (-37,2%/1,1%). Mercedes (-7,5%/9,5%) i Audi (-5,1%/7,1%) pretrpjeli su blaži pad.

image

Seat, ilustracija

Seat

Seat se sve više oporavlja. Španjolska podružnica VW-a je među stranim markama zabilježila najznačajniji porast s +37,5 posto i udjelom od 6,7 posto. Škoda je, pak, bila u minusu od 1,0 posto u odnosu na isti mjesec prošle godine, ali je najjača uvozna marka s udjelom od 8 posto. Među jačim uvoznim brendovima su Renault (+38,1%/2,0%), Volvo (+33,0%/2,6%), Kia (+2,5%/2,4%) i Peugeot (+1,5%/2,4%) također zabilježili porast. Nasuprot tome, marke Hyundai (-5,2%/3,0%), Dacia (-13,6%/2,8%) i Toyota (-19,0%/2,6%) bilježe pad.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
19. veljača 2025 18:35