NAJŠARMANTNIJI SUV

Range Rover Evoque 2.2 SD4: Kombinacija koja se rijetko viđa

Land Rover promijenio je zastupnika za hrvatsko tržište (sada je to Grand Auto, poznat kao zastupnik Forda) i odmah u ruke dobio slatku igračku - Range Rover Evoqe, jedan od najpoželjnijih ovogodišnjih noviteta SUV klase. Unatoč tomu što će zastupništvo i prodajni salon službeno biti otvoreni sredinom siječnja 2012., Evoqe se već može naručiti, zasad doduše na neviđeno.

No, ta 'sitnica' nije omela zaljubljenike u ovaj automobil i nekoliko isporučenih primjeraka već kruži hrvatskim prometnicama. Poznate su i okvirne cijene: Evoqe stoji od 310.000 kuna, koliko treba dati za peterovratnog dizelaša 2.2 eD4 Pure sa 150 KS. Što je to toliko intrigantno u britanskom SUV-u, je li dizajn jedino što tako magnetski privlači pozornost ili ima tu i vozačkog „mesa“, testirali smo u Evoqeovoj domovini Engleskoj.

I unatoč tomu što ga se paušalno i otprve svrstava u SUV automobile kompaktne klase, ugledavši testni primjerak pojavila se misao kako je britanski novitet više od samog SUV-a. Izuzetno dinamične i netipično sportske linije za povišeni 4x4 automobil nameću ideje o visokom coupeu, ekscentričnom kompaktu… U živo se doima doista zadivljujuće hrabro i uopće se ne čini suludim što u Land Roveru očekuju da će dolazeća izvedba s trojim vratima otimati kupce sportskih kompakata i coupea, od Ford Focusa ST i VW Golfa GTI sve do Audija TT, Peugeota RCZ…

Unatoč Evoqeovoj figuri, čije atletske i mišićave linije spretno prikrivaju povišenu koncepciju, poveznica sa manjim sportašima doista postoji. Naime, još na prezentaciji smo se uvjerili da se perfektnim voznim odlikama Evoque s dvolitrenim turbobenzincem sa 240 KS (isti će se ugrađivati u budući Focus ST) performansama i dinamikom vožnje može nositi s jurilicama klasičnog kompaktnog formata.

Ipak, za test smo odabrali umjereniju izvedbu, tržišno jednu od najzanimljivijih, s dizelskim četverocilindarskim 2.2-litrenim motorom od 190 KS, automatskim mjenjačem sa 6 stupnjeva i pogonom na sva četiri kotača. Stoji 365.000 kuna, ali u bogatoj opremi Prestige zrači plemićkim ugođajem i glamurom svojstvenim britanskom dvoru… Zanimljivo, unatoč tipično SUV-ovski dominantnom vozačkom položaju, dojam za upravljačem je sportski „nizak“.

Našli smo se okruženi brojnim instrumentima i kontrolama, od suvozača nas je dijelio široki središnji grebena kao u luksuznom coupeu, a zapravo smo sjedili iznad većine ostalih sudionika u prometu. Prostranost nas je ugodno iznenadila s obzirom na vanjske dimenzije i dojam zbijenosti koji Evoqe na prvu pruža i četiri odrasle osobe imaju sasvim dovoljno prostora i za dulja putovanja. I prtljažnik je sa 550 litara zapanjujuće velikog obujma i također bitno veći od očekivanja...

Više pročitajte u tiskanom izdanju Auto kluba (Broj 657.)

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
30. rujan 2024 16:28