REVOLUCIONARNI SUV

SAVJETNIK AUTOKLUBA: RABLJENI NISSAN QASHQAI S vremenom postaje sve zanimljivija roba i drži cijenu

Na tržištu rabljenih prvi Qashqai s vremenom kao da postaje sve zanimljivija roba

Model koji je na neki način pokrenuo revoluciju u Nissanu lani je, u svojoj sedmoj godini na tržištu, poslan u sasvim zasluženu mirovinu. No, umjesto da s dolaskom novog modela izgubi na zanimljivosti, originalni Qashqai s vremenom kao da postaje sve zanimljivija roba na tržištu rabljenih. Ništa čudno, jer za njegovu popularnost nije bilo zaslužan tek odlično odrađen marketing, nego i fino uravnoteženi spoj raznih kvaliteta koje su se godinama korak po korak nadopunjavale. Verzije s pogonom na prednje ili sve kotače, kratki sa 5 ili produženi (Qashqai+2) sa 7 sjedala, noviteti u ponudi motorizacije, a potom i facelift iz 2010. pomogni su mu da stalno ide u korak s vremenom.

Među jakim stranama Qashqaija, osim dopadljiva izgleda svakako su dobra kvaliteta izrade, praktičnost i udobnost vožnje, dok mu se u stražnjem dijelu može zamjeriti manji nedostatak prostora te ne pretjerano varijabilni prtljažnik prilično visokog utovarnog ruba. K tomu, preglednost na sve strane mogla bi biti malo bolja. Problem s nedostatkom prostora dijelom može riješiti Qashqai+2, no treba računati na to da se na tržištu pojavio gotovo dvije godine nakon originala, pa bi u i cijena mogla biti veća.

Koju god verziju na kraju odabrao, kupac rabljenog Qashqaija treba obratiti pažnju na moguće napuknute manžete pogonskih osovina te tragove korozije na podvozju. Kod starijih primjeraka ona nije rijetkost, pa stručnjaci preporučuju dodatnu zaštitu donjeg postroja. Statistike kao najbolje motore preporučuju dvolitreni benzinac sa 141 KS, koji se pokazao kultiviran te sasvim zadovoljavajući po pitanju potrošnje (oko deset litara) te dizelski motor jednake zapremnine sa 150 KS (koji zahvaljujući obilju snage omogućava uvjerljive performanse, ali je i nešto bučniji od benzinca te troši prosječnih 9 l/100 km). Manji, 1,6-litreni benzinac sa 115 KS iz konkretnog testnog primjerka predstavlja osnovni model, no ni on nije za odbaciti, posebno ne ako auto nije prekrcan putnicima ili teretom.

Ostali problemi s kojima se znaju susretati vlasnici Qashqaija zapravo su gotovo zanemarivi. Tu i tamo zabilježeni su slučajevi poput nakupljanja vlage u prednjim farovima te povremenog otkazivanja nekih žaruljica na instrument ploči. Model kojega smo mi testirali djeluje kompaktno kao i prvoga dana, sjedala su mu udobna, ali ne i premekana, a armatura i nakon 70.000 kilometara, od kojih je tek jedan mali odvezen izvan ceste, ostavlja vrlo solidan dojam. Trag eksploatacije vidljiv je samo na već prilično izlizanom upravljaču. Cijene modela prije facelifta iz 2010. vrlo su šarolike, pa ih je ovisno o motorizaciji i stanju moguće pronaći i za nekih 60, ali i više od 100 tisuća kuna...

QASHQAI 1.6 (2007. - 2013.)

Godište 2009.

Cijena 80.000 kn

Kilometraža 68.774

Motor benzinski, 4 CIL.

Obujam 1598 ccm

Snaga 84 kW/115 KS pri 6000/min

Moment 156 Nm pri 4400/min

Mjenjač ručni, 5 stupnjeva

Dimenzije 431,5 x 178,3 x 160,6 cm

Međuosovinski razmak 260 cm

Masa 1260 kg

Prtljažnik 410-1513 litara

Brzina 175 km/h

0-100 km/h 12 sekundi

Potrošnja 6,7 l/100 km

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
24. studeni 2024 08:39