TEST RABLJENOG

RENAULT LAGUNA III Još se čeka nasljednik, a aktualni model je uvjerljivo najbolji u obiteljskoj povijesti

Treća generacija još čeka nasljednika, a aktualni model je uvjerljivo najbolji u obiteljskoj povijesti

Statistike pokazuju da je u svim kriterijima bolji od prosjeka klase i zapravo je posve neproblematičan model koji bi još mogao biti i u jamstvu, ako ga je vlasnik servisirao u ovlaštenoj mreži ( tvornica je za njega zajamčila u trajanju tri godine/150.000 km).

Najpopularniji su dizelski motori gdje se 1.5 dCi sa 110 KS ističe niskom potrošnjom (oko 6 l/100 km) i prihvatljivim performansama. Tko od Lagune očekuje malo više u smislu performansi neka radije posegne za 2.0 dCi motorom koji razvija 150 ili 165 KS, ali i troši dobre dvije litre više od manjeg dizelaša. S vremenom hidraulični ležaji motora otvrdnu i onda on postane bučniji, ali osim malo previsoke potrošnje s njim nema problema.

Isto vrijedi i za dvolitreni benzinac sa 140 KS koji je jednostavniji i jeftiniji za održavanje, a po potrošnji je samo malo lošiji od dizelaša istog obujma. Moglo bi se naletjeti i na osnovni benzinac sa 110 KS (1.6 litara) ali on je ipak za ovaj auto malo premalen i preslab. Drugi kraj skale su već spomenuti V6 motori sa 235/238 KS (dizel/benzin).

Pažnju traži ovjes. Naime, s kilometrima raste vjerojatnost da su seleni istrošeni što traži zamjenu (posebice kod GT izvedbe koja ima kompliciraniju stražnju osovinu), a i kočnice su sklone dosta brzom trošenju iako na njihov učinak nema prigovora. Tu do izražaja dolazi i stil vožnje dotadašnjeg vlasnika.

No, vlasnik nikako ne može biti odgovoran za tijesnu kabinu u kojoj na stražnjoj klupi jedva ima dovoljno mjesta za odrasle osobe ako se radi o grandtour izvedbi; klasična s pet mjesta je doslovce neupotrebljiva, jer ispod prednjih mjesta nema dovoljno mjesta za noge pa se sjedi skvrčeno i iznimno neudobno. K tome se i krov strmo spušta kao kod coupéa i Laguninim će stražnjim sjedalima biti zadovoljna samo djeca. Ako je auto opremljen staklenim krovom, on krade još nekoliko centimetra prostora za glavu.

Ni prtljažnik ne pršti obujmom (450/1377 litara, 508/1593 litara za Grandtour) pa ako ste u potrazi za prostorom, Laguna nije prvi izbor. No, zato Laguna III oduševljava opremljenošću koja je u pravilu bolja od prosjeka.

Dakle, treća sreća? Doista bi se moglo i tako reći: s elektr(on)ikom nema nikakvih problema i ako vam je prostranost koju nudi Laguna III dovoljna, onda je to auto za preporuku.

Tehnički podaci

Kilometraža 190.226 km

Motor turbodizel, 1995 ccm

Snaga 110 kW/150 KS pri 4000/min

Moment 340 Nm pri 2000/min

Mjenjač ručni, šest brzina

Brzina 210 km/h

0-100 km/h 9,5 s

Potrošnja 8,0 l/100 km

Godište 2008.

Kilometraža 190.226 km

Cijena 65.000 kuna

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
25. studeni 2024 20:39