SVJETLE KAO BETLEHEM

VIŠE OD STOLJEĆA GLAVNIH SVJETALA: pogledajte kako su osvjetljavala put od 1908. do danas

Kroz kolaž fotografija pogledajte kako su osvjetljavala svjetla automobila naših djedova i očeva, a kako osvjetljavaju danas na našim automobilima, na primjeru biciklista udaljenog 12 metara od vozila
 Ford

Sigurnost je najbitnija! Kako su se razvijali automobili, tako su se usporedno razvijala i automobilska glavna svjetla, a kako i koliko, zorno vidimo iz ovog primjera Forda koji je usporedio svjetlosni raspon i vidljivost na primjerima svojih automobila od 1908. do danas.

Više je nego jasno - današnja svjetla gotovo pa doslovno u polju svog djelovanja pretvaraju dan u noć, a još početkom 20. stoljeća vozilo se kao u „mraku srednjeg vijeka“.

Dakle bolja vidljivost znači i više sigurnosti kako prikazuje serija fotografija snimljena na istom mjestu i u istim uvjetima, dok su automobili iz brojnih dekada - od Forda T iz 1908. preko Fordova iz 1930., 1960., 1970., 1990. i 2016. godine.

Halogena svjetla polako ali sigurno odlaze u prošlost, uskoro će i ksenonska, a aktualna postaju LED svjetla koja će jednog dana pak zamijeniti laserska.

I sama tehnologija osvjetljenja napreduje iz dana u dan pa tako u Fordu kažu kako već razvijaju „spot lighting“ sustv koji vozačevu pažnju fokusira na pješaka, biciklista ili životinju na cesti uz pomoć infracrvene kamere koja locira i prati objekte do 120 metara ispred vozila.

Intenzivan razvoj svjetala osim bolje vidljivosti golem je doprinos i sigurnosti na cestama, posebice u noćnoj ili u vožnji u smanjenim uvjetima vidljivosti.

„Mnogi ljudi tijekom noćne vožnje po lokalnim cestama u zadnji čas moraju izbjegavati životinje koje se nađu na putu, a ovom tehnologijom vozač na vrijeme dobiva upozorenje o opasnosti te samim time ima puno više vremena i prostora za reakciju čime se uvelike povećava sigurnost“- izjavio je Ken Washington, jedan od glavnih ljudi zaduženih za istraživanja i naprednu tehnologiju u Fordu. Pogledajte kako sustav "spot lighting" funkcionira:

Osim toga, tu su i opcije osvjetljavanja prometnih znakova i prometne infrastrukture. Tako će se nailaskom na neosvijetljeni kružni tok svjetla prilagoditi i osvijetliti put kojim morate ići.

I za kraj, razvijen je i prototip nove generacije dugih svjetala pod nazivom Glare-Free Highbeam. Princip je sljedeći: kod vožnje s drugim svjetlima sustav automatski detektira auto iz suprotnog smjera (kao i kod tehnologija automatskih dugih svjetala viđenih dosad) međutim umjesto potpunog gašenja dugih svjetala, ona prestaju osvjetljavati samo dio gdje se nalazi vozilo iz suprotnog smjera. Kako to izgleda pogledajte u video isječku:

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
25. studeni 2024 10:15