Lani u svibnju Fiesta je proslavila četiri desetljeća postojanja, a potkraj prosinca uslijedio je novi razlog za slavlje, jer je automobil kojem je ime odabrao osobno Henry Ford II dosegnuo impresivnu brojku od 18 milijuna prodanih primjeraka. Doduše, 2016. Fiesta nije okončala kao najprodavaniji europski model u segmentu B. Nakon tri godine apsolutne vladavine Forda ta je titula pripala Volkswagenu Polo, koji je u završnom sprintu na Starom kontinentu pronašao 7287 kupaca više (ukupno 237.668). Pad na drugo mjesto možda je rezultat najava nove, sedme generacije, koju smo dosad vidjeli samo na slikama nastalima na Pagu, a uskoro će se pojaviti i uživo na salonu u Ženevi. To izdanje na tržište stiže krajem ove godine ili početkom 2018., ali dotad u ponudi ostaje aktualna šesta generacija koja je s redizajnom 2013. pod prednji poklopac dobila višestruko nagrađivani trocilindrični turbo benzinski motor.
Foto: Ivan Lacković
Motor koji je hvalospjeve pobrao već na samom debiju u Focusu, svoje vrline dodatno je pokazao u Fiesti i natjerao nas da odbacimo sve predrasude o tri cilindra. Jednolitrenog obujma, s turbo punjačem i direktnim ubrizgavanjem, Fordov motor ujedno je i prvi u kojem bregasta vratila u glavi s dvostrukim varijatorom faze vrti nazubljeni remen koji se kupa u ulju motora, remen za koji u programu održavanja nije predviđena zamjena. No, osim tih tehničkih detalja, razlog zbog kojeg je 1.0 EcoBoost dvije godine uzastopce svrstavan među najbolje motore (2014. i 2015.) njegove su performanse, ekonomičnost i uglađenost.
Iskušali smo ga u srednjem izdanju sa 125 KS (u ponudi su 100 i 140 KS) koje u vožnji ostavlja dojam puno većeg motora. Odlično izbalansiran, tih i uglađen, vuče već vrlo uvjerljivo gotovo od minimuma zahvaljujući 200 Nm okretnog momenta raspoloživog u velikom luku od 1400 do 4500 okretaja. Spreman je i živahno reagirati na odlučne pritiske pedale gasa, što pri većem broju okretaja prati i solidan zvuk koji podsjeća na prehlađeni V6.
Ručni mjenjač s pet stupnjeva prijenosa precizan je i relativno kratkog hoda.
Završni je prijenos dug i na autocesti pri 130 km/h motor se vrti na malo više od 3000 okretaja, ali dobro bi došao i šesti stupanj, što bi povoljno utjecalo na potrošnju. Tijekom testa prosječno smo trošili 6,4 l/100 km, no malo življa vožnja brzo kvari prosjek, što s obzirom na ovjes, upravljač i kočnice nije ni najmanji problem. Unatoč godinama Fiesta je još uvijek jedan od najupravljivijih i najugodnijih automobila u klasi s najbolje pogođenim kompromisom između udobnosti i voznih osobina. Oštra i okretna, a dovoljno snažna, s dobro postavljenim upravljačem i sjedalom, pravi užitak pruža na zavojitim cestama.
Prtljažnik obujma 290 litara svrstava Fiestu u zlatnu sredinu (Clio i C3 +10 l, Polo -10), a velik je plus rezervni kotač pravih dimenzija cijena (kn) 118.400 Motor turbo benzinski, SERIJSKA OPREMA DOPLATE S DOPLATAMA 146.229 KN |
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....