Alfa 75 iz 1980-ih poznata je i kao posljednji model Alfa Romea sa stražnjim pogonom i posljednji model nastao prije preuzimanja marke od strane giganta Fiata.
Kultna limuzina 75 možda je baš zato danas jedan od najtraženijih Alfinih modela među kolekcionarima u snažnijim i ekskluzivnijim varijantama, a ako je riječ o verziji Turbo Evoluzione, onda pričamo o najrjeđem primjerku i čistoj ekskluzivi.
Alfa Romeo 75 Turbo Evoluzione Proizveden je u samo 500 jedinica za potrebe homologacije trkaćeg modela za grupu A Touring prvenstva kako bi se suprotstavio BMW-u M3 e30.
Ako ste ljubitelji, tada znate da se diljem Europe trenutno nudi nekoliko primjeraka, no primjerak s fotografija iz 1987. godine najbolje je sačuvan od svih, a prodaje ga kuća Ruote da Sogno iz Reggio Emilije.
Automobil pokreće benzinski motor od 1762 ccm potpomognut turbinom za 155 konjskih snaga koji se putem ručnog mjenjača, transaxle smještaja iza stražnje osovine za što bolji raspored masa, prenose na stražnju osovinu. Ukupna masa pritom iznosi tek 1000 kg što nedvojbeno osigurava vrlo uzbudljive performanse.
S najvećom brzinom od 220 km/h i sprintom od 0 do 100 km/h za 7,6 sekundi, Turbo Evoluzione bio je jedna od najbržih cestovnih limuzina 1980-ih.
Mnogi ga Alfisti danas smatraju "posljednjim istinskim Alfom Romeom", također i zbog učinkovite veze 5-stupanjskog ručnog mjenjača i stražnjeg pogona.
Karoserija je nabildana spojlerima, a crvena i crna su dominantne boje. Zanimljivo, u crveno su lakirani i naplaci dok je na bokovima ispisan natpis "75 Evoluzione" kako ne bi bilo dvojbe o kojem je modelu riječ.
Na koncu, straga je smješten za model 75 karakteristični crni spojler i središnje smješten završetak ispuha. U kabini su obnovljeni tepih i navlake sjedala pa sve djeluje kao prvog dana. Auto je do sada prešao tek 74.000 kilometara, a cijena mu iznosi 84.000 eura.
Nekome puno, nekome ništa, no Alfa 75 Turbo Evoluzione na neki način može smatrati nasljednikom kultne Alfe Giulije GTA Sprint i pretkom nove Giulije GTA, ekstremne cestovne verzije, a ta je loza jedna od najcjenjenijih u dugoj povijesti Alfa Romea...
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....