Nedugo nakon što se u kineskom konfiguratoru pojavio redizajnirani Y, nova Tesla je i službeno predstavljena i uvedena na hrvatsko tržište. Najprodavaniji električni automobil na svijetu dobio je veliki redizajn koji mu je promijenio izgled, ali i donio novosti u unutrašnjosti te druga poboljšanja.
Puno se toga promijenilo u dizajnu novog Modela Y u odnosu na stari. Izgleda elegantnije i modernije nego prije. Poklopac motora sada je znatno niži, a ima i uglatiji prednji dio. Nova svjetlosna traka vrlo je slična onoj koju ćete pronaći na Cybertrucku i novom Cybercabu, a glavna svjetla sada su smještena niže.
Gledano s boka se nije mnogo promijenilo, iako je stražnji spojler malo revidiran. Tu je i nekoliko novih opcija kotača, počevši od 19-inčnih naplataka s plastičnim aero poklopcima.
I straga je auto jako promijenjen te ima potpuno novu svjetlosnu traku koja radi na jedinstven način. Ono zapravo projicira crveno svjetlo na crnu ploču u vratima prtljažnika.
Na prvi pogled unutrašnjost novog Modela Y izgleda gotovo identično starom, ali i tu je nekoliko detalja promijenjeno, a zbog svega toga je dojam luksuza povećan. Dva su prednja sjedala redizajnirana kako bi se postigla veća udobnost i sada imaju ventilaciju.
Materijali obloga vrata su sada mekši, a njihov dizajn je također malo dotjeran. Armaturna ploča je također obogaćena novom trakom za ambijentalno osvjetljenje koja prolazi preko nje, a tu je i novi poklopac iznad masivnih spremnika na središnjoj konzoli.
Kao i u starom Modelu Y, gotovo svim se kontrolama upravlja preko masivnog središnjeg zaslona osjetljivog na dodir. Mjeri istih 15,0 inča kao prije, samo što sada ima tanje okvire i poboljšani hardver i softver.
Fizičkih kontrola ima vrlo malo, no iznenađujuće je ostala ručica pokazivača smjera. Tako Model Y nije krenuo istim putem kao i Model 3 kod kojeg su kontrole "žmigavaca" prebačene na tipke na volanu, što je izazvalo lavinu kritika.
I unutrašnjosti autom ima isto toliko prostora kao i stari. No jedna nova značajka na stražnjim sjedalima je mogućnost električnog naginjanja stražnjih sjedala za dodatno opuštanje na dugim putovanjima. Tu je i novi dodirni zaslon za putnike straga na kojem je moguće, između ostalog, gledati multimedijalne sadržaje ili igrati igrice.
Uvođenjem akustičnog stakla na svim površinama, u kombinaciji s novim materijalima koji prigušuju buku, novi Model Y omogućuje tišu vožnju. Buka s ceste smanjena je za 22 posto, buka udaraca ovjesa za 20 posto, a za 20 posto je smanjena i buka vjetra. Novo staklo također reflektira 26 posto više sunčeve svjetlosti, potpomažući tako održavanju niže temperature u kabini.
Tesla nije otkrila previše tehničkih podataka pa tako ne znamo ni snagu ni kapacitet baterije, no pretpostavlja se da je on 75 KWh. Za sada se u konfiguratoru u Hrvatskoj nudi samo model Launch Series Long Range All-Wheel Drive.
Dolazi s dva motora, a od tehničkih podataka Tesla otkriva jedino doseg od 568 km, ubrzanje 0-100 km/h za 4.3 sekunde i maksimalnu brzinu od 201 km/h.
Cijena ove verzije iznosi 60.990 eura.
Tesla je otkrila da će druge verzije novog Modela Y biti dostupne kasnije, a među njima će vjerojatno biti jeftiniji model sa stražnjim pogonom i sportska Performance verzija.
Prve isporuke se u Hrvatskoj očekuju u ožujku ove godine.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....